1 Spruitstuk warm ?
-
- Beginner
1 Spruitstuk warm ?
Slecht lopen,
Slecht starten,
en dus maar 1 uitlaat spruitstuk warm...
om met zekerheid te kunnen zeggen dat het 1 zuigeris die niet mee doet, ben ik nog een beetje een noob.
Misschien kan ik er wel achter komen wat het precies is, of kan zijn.
De auto had 2 km gereden, dus warm was ze nog niet. toen er een een bluuuur geluid van onder mn motorkap kwam. Het klonk naar een benzine probleem, maar dat kreeg hij nog genoeg. Thuis de bougies gecheckt, op vonk, en sterkte, en of ze nat werden... allemaal geen probleem. toen ik later nog eens wilde kijken naar de sterkte van mn bougies, met de linker eruit gedraait, begon mn motor vrijwel meteen te draaien.
Het gaat om een citroën AZU 2cv4
Wie helpt me, en wie verteld me hoe ik het aan moet pakken
Groeten Floort
Slecht starten,
en dus maar 1 uitlaat spruitstuk warm...
om met zekerheid te kunnen zeggen dat het 1 zuigeris die niet mee doet, ben ik nog een beetje een noob.
Misschien kan ik er wel achter komen wat het precies is, of kan zijn.
De auto had 2 km gereden, dus warm was ze nog niet. toen er een een bluuuur geluid van onder mn motorkap kwam. Het klonk naar een benzine probleem, maar dat kreeg hij nog genoeg. Thuis de bougies gecheckt, op vonk, en sterkte, en of ze nat werden... allemaal geen probleem. toen ik later nog eens wilde kijken naar de sterkte van mn bougies, met de linker eruit gedraait, begon mn motor vrijwel meteen te draaien.
Het gaat om een citroën AZU 2cv4
Wie helpt me, en wie verteld me hoe ik het aan moet pakken
Groeten Floort
Linkervoet - Rechterhand - Rechtervoet
Dat is nou rijden
Dat is nou rijden
Re: 1 Spruitstuk warm ?
Wanneer heeft de 2cv een beurt gehad?
Bij deze 10.000-beurt wordt olie, ontsteking en bougies (/-kabels) vervangen en kleppen gesteld. Daar zou ik eerst kijken.
Bij deze 10.000-beurt wordt olie, ontsteking en bougies (/-kabels) vervangen en kleppen gesteld. Daar zou ik eerst kijken.
La vie est belle.
-
- Beginner
Is allemaal nog goed.Handjes schreef:Wanneer heeft de 2cv een beurt gehad?
Maar als er maar 1 uitlaat warm wordt, kan dat toch niet aan mn kleppen liggen. Ik zal er deze week naar kijken, voordat ik er echt iets aan ga doen.
Dat is nou rijden
Dat is nou rijden
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
als er 1 uitlaat niet warm wordt, loopt ie volgens mij maar op 1 cylinder?
Dat een Bougie vonkt wil niet zeggen dat die vonk ook sterk genoeg is om een ontbranding te veroorzaken. Ik zou zeggen, wissel de bougies eens om. Probeer desnoods een andere (oude) bougie. Mocht dat niet zijn, dan zou het kunnen dat er ergens iets verstopt zit, maar dat lijkt mij vrijwel onmogelijk??
Wat wel zou kunnen, is dat er iets mis is met de kleppen. Als de uitlaat klep niet meer open kan, dan kan het zijn dat er wel een onsteking plaatsvind, maar dat de gassen er niet uit kunnen. Op den duur zit dan je cylinder vol en is over met de ontbranding. Dit zou ook kunnen als de inlaat klep niet meer werkt. Dan krijg je geen mengsel in die cylinder, en ontbrandt er natuurlijk ook niets.
Verder, in Ooltgensplaat (niet zo ver van Piershil) zit Jaques Moenen. Ik denk dat als je hem eens belt om te vragen wat het zou kunnen zijn, hij wellicht ook wel wat zou kunnen vertellen, zeker gezien zijn ervaring met 4tjes en oudere modellen eend.
Greatnix Spookeend
Dat een Bougie vonkt wil niet zeggen dat die vonk ook sterk genoeg is om een ontbranding te veroorzaken. Ik zou zeggen, wissel de bougies eens om. Probeer desnoods een andere (oude) bougie. Mocht dat niet zijn, dan zou het kunnen dat er ergens iets verstopt zit, maar dat lijkt mij vrijwel onmogelijk??
Wat wel zou kunnen, is dat er iets mis is met de kleppen. Als de uitlaat klep niet meer open kan, dan kan het zijn dat er wel een onsteking plaatsvind, maar dat de gassen er niet uit kunnen. Op den duur zit dan je cylinder vol en is over met de ontbranding. Dit zou ook kunnen als de inlaat klep niet meer werkt. Dan krijg je geen mengsel in die cylinder, en ontbrandt er natuurlijk ook niets.
Verder, in Ooltgensplaat (niet zo ver van Piershil) zit Jaques Moenen. Ik denk dat als je hem eens belt om te vragen wat het zou kunnen zijn, hij wellicht ook wel wat zou kunnen vertellen, zeker gezien zijn ervaring met 4tjes en oudere modellen eend.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
Gooi er even nieuwe bougies in. Ze willen wel eens kapot gaan spontaan (ook nieuwe).
Al langs Harrie de Eendendokter geweest? Of Jacques Moenen?
Ik durf te wedden dat het iets simpels is. Zelfs de ontsteking kan spontaan kaduuk zijn, gebeurt heel zelden ook wel.
Al langs Harrie de Eendendokter geweest? Of Jacques Moenen?
Ik durf te wedden dat het iets simpels is. Zelfs de ontsteking kan spontaan kaduuk zijn, gebeurt heel zelden ook wel.
La vie est belle.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Kan, maar kan ook door verkeerde explosie komen (bv een kleine backfire) waardoor er haarscheurtje in het porselein komt.
We hebben het een keer gehad met een suzuki GS750. Vier nieuwe bougies, starten en lopen, perfect. De volgende dag alleen nog maar ploffen. Bougies er uit en zag er goed uit, goede vonk e.d. Uiteindelijk 4 nieuwe gemonteerd en sindsdien nog meer problemen gehad.
We hebben het een keer gehad met een suzuki GS750. Vier nieuwe bougies, starten en lopen, perfect. De volgende dag alleen nog maar ploffen. Bougies er uit en zag er goed uit, goede vonk e.d. Uiteindelijk 4 nieuwe gemonteerd en sindsdien nog meer problemen gehad.
-
- Veelvuldig poster
ik heb geen last van backfire als ik ze laat draaien. nu is het wel zo dat ze stl staat voor restauratie en ik ze af en toe laat draaien, als ik wat in toeren ga en dan de gas los laat dan heb ik wel wat ploffen in de uitlaat? ik vermoed dat niet al het mengsel verbrand. kan ndit de oorzaak zijn? verder draait ze perfect!
greetz
greetz
-
- Beginner
Nou, we benne erachter hoor
Compressie was goed, links, die het wel deed, 7
en rechts maarliefst 9
wij verder denken wat het kon zijn, en wat niet. Bobine was wel wat zwak, maar bougies vonkten wel gewoon goed.
benzine kreeg hij goed, dus daar kon het ook niet aan liggen.
Dan maar naar de wat slechtere opties, zuiger, klepstoters, kleppen tuimelaars en wat niet al.
Dus we haalde het kleppendeksel er vanaf, en probleem toonde zich meteen.. een gebroken tuimelaar van de uitlaat kleppen Gelukkig was ik er snel bij, lees stopte snel, en is het dus niet erger geworden. en ik reed ook niet te hard, dus de schade is beperkt gebleven. Na het tuimelaartje goed bekeken te hebben bleek dat deze al eerder gescheurt was. Hij hield nog maar op een mm of 2. Beetje jammer dus, mjaa, kan iedereen over komen lijkt mij.
Morge maar naar de eendenboer en nieuwe spulletjes halen.
Bedankt voor de reacties iig. Ik ben weer een stukkie wijzer, en jullie nu ook.
Groeten Floort
Compressie was goed, links, die het wel deed, 7
en rechts maarliefst 9
wij verder denken wat het kon zijn, en wat niet. Bobine was wel wat zwak, maar bougies vonkten wel gewoon goed.
benzine kreeg hij goed, dus daar kon het ook niet aan liggen.
Dan maar naar de wat slechtere opties, zuiger, klepstoters, kleppen tuimelaars en wat niet al.
Dus we haalde het kleppendeksel er vanaf, en probleem toonde zich meteen.. een gebroken tuimelaar van de uitlaat kleppen Gelukkig was ik er snel bij, lees stopte snel, en is het dus niet erger geworden. en ik reed ook niet te hard, dus de schade is beperkt gebleven. Na het tuimelaartje goed bekeken te hebben bleek dat deze al eerder gescheurt was. Hij hield nog maar op een mm of 2. Beetje jammer dus, mjaa, kan iedereen over komen lijkt mij.
Morge maar naar de eendenboer en nieuwe spulletjes halen.
Bedankt voor de reacties iig. Ik ben weer een stukkie wijzer, en jullie nu ook.
Groeten Floort
Dat is nou rijden
Dat is nou rijden
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zat ik er niet eens zo ver naast.
In ieder geval netjes dat je het zo snel hebt gevonden en dat de schade meevalt. Doorrijden had zeker te weten schadelijker geweest.
Succes met de reparatie, komt helemaal weer goed
Greatnix Spookeend
In ieder geval netjes dat je het zo snel hebt gevonden en dat de schade meevalt. Doorrijden had zeker te weten schadelijker geweest.
Succes met de reparatie, komt helemaal weer goed
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed