1 Spruitstuk warm ?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 12 feb, 2007 23:22

BW schreef:ik heb geen last van backfire als ik ze laat draaien. nu is het wel zo dat ze stl staat voor restauratie en ik ze af en toe laat draaien, als ik wat in toeren ga en dan de gas los laat dan heb ik wel wat ploffen in de uitlaat? ik vermoed dat niet al het mengsel verbrand. kan ndit de oorzaak zijn? verder draait ze perfect!

greetz
Dat is precies wat wij bij de Suzuki GS750 deden en daar zijn ze dus waarschijnlijk van kapot gegaan.

En af en toe laten draaien is [overdijf modus aan] rete slecht [overdrijf modus uit] , want je blok komt niet op temperatuur, net zo min dat je olie dat doet. Je blok slijt het meeste bij het starten. Tevens trek je op die manier vocht aan, welke in je olie komt, waardoor dit zuur wordt. Gevolg een nog sneller rottende motor. Gewoon goed wegzetten, verse olie, ook in je cilinders wat olie doen. En bij voorkeur stallen in een verwarmde ruimte, dus ja gewoon naast de open haard :D

Waarschijnlijk zijn er leden met goeie tips over hoe een blok weg te zetten.

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » di 13 feb, 2007 09:58

ik heb destijds mijn blokje gewoon goedlopend uit de eend gehaalt en ongeveer 6 maanden later er weer ingezet. Stond in een of ander hok dat altijd 20 graden was (midden in gebouw met veel verwarmingsleidingen erdoor) was toeval, maar het blokje heeft na terugplaatsen vrijwel meteen weer goed gelopen (nog steeds) ik heb er niet eens extra olie of iets dergelijks ingedaan. (warm en droog is denk ik het belangrijkst)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 13 feb, 2007 10:17

voor echt langere tijd, dan zo nu en dan eens een beetje olie op de zuiger laten lopen, bougietjes er weer in, en een paar rondjes slingeren. Blijft alles een beetje in de olie, en klinken de lagers niet teveel in.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BW » di 13 feb, 2007 19:29

de geit ligt niet uit elkaar, ze is gewoon voor een maand of 8 uit het verkeer gehaald wegens vervallen schouwing enzo, ik laat ze volgende maand maar in orde zetten. verder als ik ze laat draaien is dit zeker voor een half uur.

Plaats reactie