Ik heb een eend uit 1987 en vroeg me af of er een S6 blok voorin ligt. Nu zou dit moeten staan in de kentekenpapieren, maar deze zijn onduidelijk ingevuld. Mijn eend heeft zijn eerste km namelijk in Duitsland afgelegd.
Is of zijn er andere manieren om na te gaan of het blok een S6 blok is en er dus ook ongelode benzine in kan???
S6 Blok
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Re: S6
Ik moet binnenkort nog eens kijken.Daffy schreef:Als de originele motor er nog in zit , en de auto komt uit Duitsland , zou er een S6 motor moeten inliggen. In Duitsland was een ,,schone'' motor eerder verplicht dan hier.
Daffy
De versnellingsbak is in iedergeval wel duits. Zat een uitsparing in voor een achteruitrijschakelaar. Dit hadden alleen duitse eendjes.
Nooit van het kenteken uit gaan bij S6 blokken.
Kijk altijd naar het typeplaatje. Er zijn zelfs nieuwe eenden in Nederland geleverd met S6 op het kenteken zonder dat er een 95 octaan blokje in zat!
Tweede punt:
Bijna alle laatste eenden hadden die uitsparing voor de achteruitrijlichtschakelaar. Alleen niet alle eenden hadden de schakelaar daadwerkelijk gemonteerd. Ik heb een engelse eend gezien met zo'n bak. Schakelaar zat er in, maar de draadjes waren nooit aangesloten.
Daniel
Kijk altijd naar het typeplaatje. Er zijn zelfs nieuwe eenden in Nederland geleverd met S6 op het kenteken zonder dat er een 95 octaan blokje in zat!
Tweede punt:
Bijna alle laatste eenden hadden die uitsparing voor de achteruitrijlichtschakelaar. Alleen niet alle eenden hadden de schakelaar daadwerkelijk gemonteerd. Ik heb een engelse eend gezien met zo'n bak. Schakelaar zat er in, maar de draadjes waren nooit aangesloten.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen