Panne met de koppeling! HELLUP! :-)

Bram_2
Beginner
Beginner

Bericht door Bram_2 » wo 14 feb, 2007 22:51

thomaaas schreef:Kan ook wat met de hefboom miszijn idd. Wat voor pats hoorde je? Snap of meer een kloenk, dat zegt ook al het een en ander over pat er mis kan zijn. Was het daarna direct stil of hoordje je nog iets slippen?

Misschien is er ook wel wat met je veer mis, die hebben natuurlijk ook niet het eeuwige leven.
Het was geen pats als een knappende of losschieten kabel denk ik. Maar een 'kloenk'... kan ik me ook niet echt in vinden als beschrijving :)

Morgenavond heb ik iets meer tijd om eens echt te gaan kijken. Zie je van onder de koppelingshefboom ook gewoon zitten? Ik heb nl. wel al even snel gekeken, maar moet zeggen dat ik van onderen nauwelijks echt tussen het chassis en de eerste demper door kon kijken richting kabel etc.

Groeten,
Bram

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 14 feb, 2007 22:58

Ja, je kunt m zelfs bewegen. Onder je versnellingsbak zit een goot [dus ook niet eerst remreiniger in je koppelingshuis spuiten zodat t wat minder goor is] waarin je je hefboom en kabel kunt zien zitten. neem ff n looplamp mee. check ff of je soepeltjes met je vinger kunt koppelen en ontkoppelen. Laat vervolgens je vriendin, melkboer of hond ff aan de koppeling leuren en kijk offie het gewoon doet. Zoniet, weet je waar je niet moet zoeken. Als je daar dan toch ligt, haal de kabel dan ook gelijk maar los.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » wo 14 feb, 2007 23:47

Zo'n kabel breekt ook niet, maar ontrafelt. Het bestaat uit tientallen kleine kabeltjes. Als er een paar daarvan breken, wordt de kabels een paar mm langer en kun je niet lekker meer koppelen. Je ziet dus ook niks aan de kabel.

Je hoeft trouwens niet tussen demper en chassis te kijken. De koppelingsvork zit wat verder naar voren, net waar de motorbeschermplaat ophoudt.
La vie est belle.

Bram_2
Beginner
Beginner

Bericht door Bram_2 » vr 16 feb, 2007 12:28

backfire schreef:Het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat de kabel eerst niet goed in de uitsparingen zat, van de week is deze uiteindelijk er in geschoten, vandaar dat geluid. Het kan natuurlijk gewoon een kwestie van opnieuw afstellen zijn dan. TEnzij er iets niet helemaal lekker zit bij de hefboom / drukgroep.
Backfire had het goed! Ik heb de kabel eronderuit gehad, geconstateerd dat het een mooie kabel is en hem er weer onder gehangen. Vervolgens de kabel wat strakker gesteld en ja hoor, niets meer aan het handje. Vermoedelijk zat hij dus idd niet in de uitsparing bij het koppelingspedaal en is het dat wat ik onlangs hoorde. Ik heb de kabel +/- een cm strakker gezet, dus dat komt ook wel ongeveer overeen met de diepte dat uitsparinkje.

Groeten en bedankt allemaal.

Bram

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 16 feb, 2007 14:10

Gelukkig, maar weer een bewijs dat eenden makkelijk zelf te onderhouden zijn ;).

Plaats reactie