problemen met veerpot
-
- Gebruiker
problemen met veerpot
Mijn geitje was helemaal uit elkaar omdat ik een chassisbreuk heb.Nu heb ik een nieuw gegalvaniseerd wheels chassis gekocht....nu ben ik sinds vadaag opnieuw begonnen met de opbouw ervan.Maar bij 1 veerpot heb ik het probleem dat het trekoog die aan de achterste as zit niet los is te krijgen van de stang van de veerpot,heb al liters kruipolie gebprobeert en ook verhit enzo.Hij komt er niet af,en dus bijgevolg komt die bus en de moeren er aan 1 kant ook niet af.... Ik heb ze van het vorige chassis afgekregen door de bevestiging los te slijpen.....Nu kan ik ze ook niet bevestigen,tenzij omgekeert,maar dat past niet he...Wat moet ik doen
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Je zou zeggen dat het los te krijgen moet zijn. Stook het echt maar eens goed warm en ga met een grote tang op je as, zorg ervoor dat je oog ook goed stevig vast zit, in een bankschroef of zo en dan gewoon toch maar proberen.
Het moet los komen, in het ergste geval lukt het niet, dan zul je dus gewoon een andere veerpot moeten halen.
Het moet los komen, in het ergste geval lukt het niet, dan zul je dus gewoon een andere veerpot moeten halen.
-
- Gebruiker
ik heb de brander er ongeveer een 20 minuten tegen gehouden,het oog was roodgloeiend en toen ik erde vise grip op zette kon ik een kwart slag met heeeel veel moeite draaien en er was een hels gepiep....
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
-
- Regelmatige poster
Andere veerpot is niet nodig. Slijp het dekseltje van de veerpot af, dan kun je het geheel demonteren en ben je klaar met alleen een nieuw dekseltje, en een nieuwe trekstang met trekoog.Flying Duckman schreef:Je zou zeggen dat het los te krijgen moet zijn. Stook het echt maar eens goed warm en ga met een grote tang op je as, zorg ervoor dat je oog ook goed stevig vast zit, in een bankschroef of zo en dan gewoon toch maar proberen.
Ik zou proberen de trekstang in de bankschroef te klemmen, en door het trekoog een buis te steken waarmee je kunt draaien.
kruipolie en evt. verwarmen.
Je loopt het risico dat de trekstang breekt als je heel veel kracht zet.
Je kunt ook het trekoog in de lengte bij de schroefdraad aan beide zijden inslijpen en opensplijten. Dan moet je evt. de schroefdraad van de trekstang opnieuw optappen en een nieuw trekoog kopen.
kruipolie en evt. verwarmen.
Je loopt het risico dat de trekstang breekt als je heel veel kracht zet.
Je kunt ook het trekoog in de lengte bij de schroefdraad aan beide zijden inslijpen en opensplijten. Dan moet je evt. de schroefdraad van de trekstang opnieuw optappen en een nieuw trekoog kopen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Eerst af laten koelen of afblussen met kruipolie voor je gaat draaien he. Anders breekt het zeker. Heb er ervaring mee.
Als het piept zit er dus beweging in. Steeds ietsjes los en dan weer vastdraaien. Dan wil het meestal wel lukken. Door het in en uitdraaien zorg je dat de troep kleiner wordt en weg kan.
Als het piept zit er dus beweging in. Steeds ietsjes los en dan weer vastdraaien. Dan wil het meestal wel lukken. Door het in en uitdraaien zorg je dat de troep kleiner wordt en weg kan.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
-
- Gebruiker
ja de moeren enzo ervan af slijpen is geen probleem,maar het trekstangoog kan niet door het bevestigingsbuisje aan het chassis...An het is aan de kant waar het buisje dicht is,dus niet met een gleufje in(achterkant)
-
- Heavy user
- André Post
- Heavy user