Iemand bekend met Chassis de Paris (Eendengarage)

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gesloten
Ewout
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 17 okt, 2003 00:27
Locatie: Baarn

Iemand bekend met Chassis de Paris (Eendengarage)

Bericht door Ewout » di 20 jan, 2004 23:09

Ik overweeg een gegalvaniseerd chassis te bestellen (chassis de paris). Heeft iemand ervaring mbt kwaliteit en pasvorm van dit merk? (ik weet dat het niet door RDW wordt geaccepteerd, maar lijkt mij een aanvaardbaar risico).

Dank, Ewout

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 20 jan, 2004 23:20

ik heb volgens mij daar ook een chassis van, weet niet zeker heb geen papieren meer, ze zijn nog bij de vorige eigenaar.

maar ze geven 10 jaar dooroest garantie. dus dat is wel oke.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » do 22 jan, 2004 11:04

ik zou die niet kopen. Ze mogen niet, en het dat is ook bekend bij de RDW. Sinds de grappen van het aanpasen van immitatiechassis en dan verkopen als "orgineel", zijn ze er nogal allert op ook..

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 jan, 2004 15:37

Kijk voor meeer info over chassis ook eens naar de andere topics op dit forum, voordat we de discussie weer aanzwengelen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ewout
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 17 okt, 2003 00:27
Locatie: Baarn

chassis de paris

Bericht door Ewout » di 27 jan, 2004 23:00

Vanzelfsprekend en heb ik ook uitgebreid gedaan, dank daarvoor. Chassis de Paris wordt echter in geen enkel forum met naam genoemd en ik koop liever geen kat in de zak. Wellicht een idee om na alle eerder geroemde informatie een aantal chassis op een rijtje te zetten waarbij eenieder zijn plus- of minpunten kan mailen? Of blijft het forum bij de stelling dat het officieel Citroen moet zijn?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 27 jan, 2004 23:17

Niet alleen het forum blijft bij die stelling. Ook de RDW. en dat is veel belangrijker.

Op het moment zijn alleen de officiele chassis met bewijs van orginaliteit goedgekeurd door de RDW!!!

Dit kan misschien nog ooit veranderen, maar op het moment is dit het enigste chassis dat door de keuring komt.

Wil je dus legaal, koop een origineel!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 28 jan, 2004 11:18

Punky schreef:Niet alleen het forum blijft bij die stelling. Ook de RDW. en dat is veel belangrijker.

Op het moment zijn alleen de officiele chassis met bewijs van orginaliteit goedgekeurd door de RDW!!!

Dit kan misschien nog ooit veranderen, maar op het moment is dit het enigste chassis dat door de keuring komt.

Wil je dus legaal, koop een origineel!!! :wink:
Of voer je Eend in in Duitsland, vervang het chassis aldaar, laat dat dan weer keuren door de TÜV en als alles goedgekeurd is, voer dan je Eend weer in in Nederland. De TÜV is strenger dan de APK, maar je mag van hen wel een niet-orgineel chassis onder je auto schroeven. Ook een aantal andere dingen die met lassen te maken hebben zijn daar anders.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 28 jan, 2004 11:45

Bedankt voor de aanvulling Lelijke eend. Dit is de enige manier om legaal een ander chassis onder je eend te zetten.

Bij deze zou ik ook meteen de discussie willen sluiten. dit om de reden dat het de vorige keer nogal uit de hand is gelopen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten