Dakje open op 2 manieren...
Dakje open op 2 manieren...
Omdat ik vaker aan mensen heb proberen duidelijk te maken dat er 2 manieren zijn om je dakje open te hebben en ik het eigenlijk niet goed uit kan leggen hierbij de foto's...
Let op... mijn bescheiden mening.
Naar mijn idee fout...
Je dakje klemt onder de beugel...
Naar mijn idee goed...
Dakje ligt dieper en niet klem tussen beugel en koets...
Ik hoop dat iedereen die ik het eerst heb proberen duidelijk te maken het nu wel begrijpt én snapt.
Let op... mijn bescheiden mening.
Naar mijn idee fout...
Je dakje klemt onder de beugel...
Naar mijn idee goed...
Dakje ligt dieper en niet klem tussen beugel en koets...
Ik hoop dat iedereen die ik het eerst heb proberen duidelijk te maken het nu wel begrijpt én snapt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: wo 6 apr, 2005 20:11
- Locatie: Beek
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja dat was schrikken de eerste keer dak half open met de eend. mijn eerste a-tiep was een dyane en daarbij kun je dus wel rustig met 130 op de teller met het dak half open rijden en met een eend dus NIET.CitRoel schreef:Ach 80 á 90 gaat best goed, alleen als je een vrachtwagen tegen komt klappert het wel wat. Maar wel op mijn manier open dan hè...
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
haha, die foto's zijn n.a.v. de fout van mij zoals te zien in het topic Oneindige Quiz.
Was daar alleen voor de foto, maar rijdt normaliter altijd met helemaal opgerold dak.
Bedankt voor de foto's CitRoel (ookal was ik er al achter wat jullie bedoelden)
Was daar alleen voor de foto, maar rijdt normaliter altijd met helemaal opgerold dak.
Bedankt voor de foto's CitRoel (ookal was ik er al achter wat jullie bedoelden)
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
Mijn half open, correct gevouwen dakje klappert al vanaf 50 tot 60 km. Dat was een ontgoocheling toen ik mijn eend 5 jaar terug kocht (met nieuw dak toen) aangezien de Dyane die ik in een vorig leven had, daar helemaal geen last van had. Zoals iemand hier al schreef.
Ik denk dat de oorzaak te zoeken is in het wegvallen van de spanning op beide zij-elastieken, zodra je het dakje openvouwt.
Zou daar nu echt geen oplossing voor bestaan, want het cabrio-gevoel zou toch een sterk punt moeten zijn bij de 2cv. Het dak helemaal oprollen is prima in hoogzomer, maar voor de rest toch iets te omslachtig.
Ik denk dat de oorzaak te zoeken is in het wegvallen van de spanning op beide zij-elastieken, zodra je het dakje openvouwt.
Zou daar nu echt geen oplossing voor bestaan, want het cabrio-gevoel zou toch een sterk punt moeten zijn bij de 2cv. Het dak helemaal oprollen is prima in hoogzomer, maar voor de rest toch iets te omslachtig.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
ik doe het dakje eigenlijk ook altijd helemaal open. Ik heb dit afgelopen zomer zo vaak gedaan dat ik geloof ik al binnen 30 seconden het dak weer dicht had. Ga daar maar eens naast staan met je superluxe hardtopcabrio of ander automatisch dakjesmobiel. die moeten wachten op dat slome dak terwijl ze ondertussen zeiknat worden....haha
@citroel: wat is ie toch mooi blauw! mooi kleurtje!
@citroel: wat is ie toch mooi blauw! mooi kleurtje!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee