IJzerdraad voor in jutematjes

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

IJzerdraad voor in jutematjes

Bericht door Robbert. » do 1 mar, 2007 13:36

Al een tijdje geleden heb ik nieuwe jute besteld voor in de voorbank. De oude matjes waren doorgescheurd en volledig gaar.

De set die ik nu heb bestaat niet zoals het origineel uit 4 delen, maar uit 2 lange matten: het zit- en rugvlak bestaat uit een deel. "Probleem" daarbij is dat ik het ijzerdraad uit de oude 4 delige set niet kan gebruiken. Weet iemand toevallig de dikte van het ijzerdraad of heeft iemand een alternatief dat nog beter is dan het originele draad?

Ik weet daarnaast bijv ook niet of ik nou wel of niet kleine inkepinkjes moet maken in de stof (=geen jute maar iets stevigers) ter hoogte van de plaatsen waar de elastieken inhaken.

En als laatste (voor alles wat ik hier vraag heb ik al een paar topics doorgelezen maar kon daar niet alle antwoorden vinden) welk schuimrubber en waar te koop, kan ik gebruiken om onder de skai matjes te leggen. Ik heb geen voorbeeld om dat mijn banken dit van origine niet hebben. Bij de gamma en de praxis kon ik i.i.g. niks vinden.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 1 mar, 2007 18:15

bij de schuimrubberhal of via de meeste 2cv/kitkar dealers.

Waarom knip je de 2 lange niet op maat van de orginele en gebruik je weer het org ijzerdraad?

Die piepkleine gaatjes komen er vanzelf in als je het rubber haakje opspant.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 1 mar, 2007 19:56

ja ben ook net bezig geweest wat een elende, bij mij zaten die ijzers er al in alles mooi opgespant ga iki zitten scheurt de heleboel los wat een @#$%!(*& kwaliteit.

maargoed de ouder originele deze veel goeds

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 1 mar, 2007 20:12

backfire schreef:
Waarom knip je de 2 lange niet op maat van de orginele en gebruik je weer het org ijzerdraad?
Ik heb bij mijn bank getwijfeld of ik die lange zou doorknippen (geeft namelijk veel druk bij je stuitje en dat vond ik niet lekker zitten), maar ik denk dat het dan dwars doormidden scheurt in de lengte richting.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » do 1 mar, 2007 20:18

ik weet zelf niet of ik er verstandig aan doe de matjes door midden te knippen. Volgens de advertentie op marktplaats zou deze set beter zitten doordat het zit en rugvlak uit een deel bestaat. Misschien krijg ik dan ook wel last van mn stuitje dan kan ik ze altijd nog doorknippen :P

Maar weet iemand zo uit het hoofd de (minimale) dikte van het ijzerdraad, en doe ik verstandig aan om inkepingen te maken in het jute voor elke aanhechting van de rubbers? Ik ben namelijk bang dat als ik ook maar een dingetje fout doe, de heleboel opscheurt.
Foto's

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 1 mar, 2007 20:22

mijn set bestond uit 4 delen!! en was heel goedkoop

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 1 mar, 2007 20:24

Gewoon met een stopnaald gaatjes prikken dan gaat het echt niet scheuren hoor :wink:

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 1 mar, 2007 20:35

ja toch wel hij scheurde gewoon over de lengte dus de ijzerdraad lag er naast zegmaar

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 1 mar, 2007 23:52

Hmmm dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dan krijg je bijna een situatie dat de schoenmaker er allemaal ringetjes in moet slaan om het niet te laten scheuren..........Misschien wel een oplossing :idea: :?:

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 2 mar, 2007 10:14

Of gewoon zelf jute kopen en die matjes maken.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 3 mar, 2007 00:28

Die ringetjes kun je wel kopen bij de devo oid hoor. Als je wilt weten wat voor dikte ijzerdraad jenodig hebt, neem je toch gewoon je oude mee naar de praxis? Kunnen ze echt wel voor jeopmeten hoor.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 3 mar, 2007 09:47

overigens het is geen ijzerdraad maar soort verenstaal. simpel trukje, probeer het maar eens te buigen, je zult zien dat dat niet gaat, buigt alle kanten op. Ijzerdraad is iets te slap. Wat in de buurt komt is het staal welke gebruikt wordt voor afrastering, je weet wel dat groene gaas.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » ma 5 mar, 2007 19:08

Indien je nog jute moet hebben, moet je maar even een pb mailen. Ik heb nog zat zakken liggen zowel nieuw als gebruikt. Mijn werkgever mag ze namelijk maar 1x gebruiken ( opslag van zaden en ze willen geen vermenging) en daarna gaan ze weg...

Suc6!
met eendige groeten,

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 5 mar, 2007 20:30

Bedankt voor je aanbod Hobbes!

Inmiddels heb ik de stroken linnen (het is niet het originele jute nl.) erin zitten en de meeste rubbers vervangen door nieuwe.

Ik heb gewoon de oude ijzerdraden gebruikt, in de hoek heb ik ze "geborgd" door de haakjes aan de rubbers door het oog van de ijzers te halen.

Bankje zit weer perfect! ( en nog geen last van mn stuitje tot nu toe) staat voorlopig nog als zitbank in mn kamer, en dat staat niet mis in een studentenkamer :p

Nu nog een skai dekje vinden, die dingen kunnen ook niet anders dan scheuren in de naden...

Afbeelding
Foto's

Plaats reactie