Hallo,
Heeft er iemand gevens over de volgende A - motor: Typeplaatje AXM, 6Volt bedrijfsspanning. Dynamo (geen alternator) op uitlaatcollector. Geen oliefilter. Oud type versnellingsbak.
Ik vermoed dat dit een van de eerste AMI motortypes zou moeten zijn. Iemand een idee van aantal cc en pk. De Cats site geeft geen duidelijke info over dit type motor.
groeten,
Daniel
AXM motor
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
AZAM MOTOR
Ik heb de overschakeling meegemaakt toen de azam er uit ging en de
klanten konden overschakelen naar de 21pk dyane,Wat hadden deze mensen spijt.
want de 26pk azam motor was veel stiller en een veel beter koppel dan de 21pk dyane4
Dat noemde we toen de bulderbaan want deze motor maakte veel meer lawaai en pres-
teerde veel minder.Voor mij,en ik heb alle 2 cil. motoren meegemaakt blijft dit mijn lieve-
lingsmotor. Hij presteerde goed en was doodstil.Als je met schuimrubber de binnenkant
van de motorruimte bekleed had,gebeurde het regelmatig dat je wou gaan starten terwijl
de motor al draaide.Een zalige motor die echt nooit kapot ging.Ik ben er zelf ooit mee naar
de Noordkaap gereden.
klanten konden overschakelen naar de 21pk dyane,Wat hadden deze mensen spijt.
want de 26pk azam motor was veel stiller en een veel beter koppel dan de 21pk dyane4
Dat noemde we toen de bulderbaan want deze motor maakte veel meer lawaai en pres-
teerde veel minder.Voor mij,en ik heb alle 2 cil. motoren meegemaakt blijft dit mijn lieve-
lingsmotor. Hij presteerde goed en was doodstil.Als je met schuimrubber de binnenkant
van de motorruimte bekleed had,gebeurde het regelmatig dat je wou gaan starten terwijl
de motor al draaide.Een zalige motor die echt nooit kapot ging.Ik ben er zelf ooit mee naar
de Noordkaap gereden.
Heeft ie nu 21 of 26 PK?
De uitlaatcollector juist aan de klep is wat vettig aan beide kanten. Is dit normaal ? De rest van de uitlaatcollector was droog met wat losse roest. (ik heb geen idee van het aantal gelopen kms).
Moet ik de olie meer verversen gezien er geen oliefilter is?
Hartelijk dank voor de info
Daniel
De uitlaatcollector juist aan de klep is wat vettig aan beide kanten. Is dit normaal ? De rest van de uitlaatcollector was droog met wat losse roest. (ik heb geen idee van het aantal gelopen kms).
Moet ik de olie meer verversen gezien er geen oliefilter is?
Hartelijk dank voor de info
Daniel
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
AXM motor
Het moet dus een 26pk zijn en 602cc want de 21pk was de dyanemotor
van 435cc en had een hele andere code.Deze motor stond alleen in de AZAM die alleen
in Brussel voor de Benelux is gemaakt. Dus in de franse tabellen niet voorkomt.Maar
wees er zuinig op en probeer hem te vertroetelen. Olie veversen: Elke 6000km omdat
hij geen oliefilter heeft.Ik schreef al eerder:het was voor mijn de prettigste motor die ze
voor de 2cil ooit gemaakt hebben.
van 435cc en had een hele andere code.Deze motor stond alleen in de AZAM die alleen
in Brussel voor de Benelux is gemaakt. Dus in de franse tabellen niet voorkomt.Maar
wees er zuinig op en probeer hem te vertroetelen. Olie veversen: Elke 6000km omdat
hij geen oliefilter heeft.Ik schreef al eerder:het was voor mijn de prettigste motor die ze
voor de 2cil ooit gemaakt hebben.