oud en nieuw

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » do 15 mar, 2007 13:30

hoi ik had aan deze link veel van de diane club
en le patron

http://www.dyane.nl/bladen/tips/2007-02 ... ngsbak.htm
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 15 mar, 2007 16:25

In reactie op het linkje van de dyane-vereniging:
daar staat namelijk dat je met montage van een nieuw type koppeling op een oud type priseas/versnellingsbak niet kunt schakelen.

Je kunt dus wel met een oud type prise as, en diafragmakoppeling (dus dun vliegwiel) rijden. ECHTER: het is af te raden aangezien je zeer moet opletten hoedanig je koppelingsplaat versleten is omdat deze, wanneer deze te erg versleten is, van de splines afschiet en dan doordat ie los gaat tollen je prise as beschadigt en je meteen ook niet meer kunt rijden, schakelen etc.

het is wel in het verleden namelijk meerdere keren gebeurd dat bij het vervangen van een nieuw type versnellingsbak een oud type werd ingebouwd in een auto met diafragmakoppeling en dun vliegwiel. Dit ging meestal geruime tijd goed totdat de koppelingsplaat te zeer versleten was met bovenstaande gevolgen. Dat zit je met een grote reparatie.
Ami 8 break

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Koppelingsplaat

Bericht door Le Patron » do 15 mar, 2007 17:25

Wij leveren je een koppelingset of plaat die dus geschikt is om op het dunne vliegwiel te plaatsen, en waar je toch een oud type bak met korte spiebanen achter kunt plaatsen.

En geen problemen met vertanding die anders weg kan slaan doordat deze maar half gebruikt wordt.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » do 15 mar, 2007 20:58

hmmm lijkt dit niet iets te veel op reclame? of mogen andere eendenboeren ook hun spullen hier aanbieden?
Ami 8 break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 15 mar, 2007 21:35

Zolang het specifieke onderdelen zijn die niet iedere eendenboer heeft, ben ik er voorstander van om het te gedogen. Het kan de vraagsteller namelijk helpen bij het oplossen van zijn probleem.

Wanneer er gangbare onderdelen aangeboden gaan worden, zoals banden, chassis, ect. Dan vind ik het persoonlijk een andere zaak. Dan krijg je concurrentie met alle gevolgen van dien.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » do 15 mar, 2007 21:46

aangezien dit zeer relevante info is mbt dit zeer specifieke probleem mag ie van mij blijven staan. Heb ik ook weer wat geleerd.

Met een standaard set moet je het echt niet doen, bij de verkeerde combo draagt de koppelings plaat 4mm op de vertanding van de prise as. Je koppeling hoeft niet ver te slijten voordat dat fout gaat.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie