inhouden en hoog verbruik
In mijn carbu zie ik niet zo'n slangetje.
Bedoel je met dat tonnetje hetzelfde als ik met dat ribbelding. Dat is namelijk ook net een tonnetje maar is aan de binnenzijde helemaal leeg, gewoon holle ruimte waar benzine in staat.
De functie van deze ruimte begrijp ik niet. Hij zit aan de primaire trap en is een open verbinding vanaf ongeveer halverwege. waar dienen die gekke ribbels toch voor die aan de buitenkant zitten ?
Mart
Bedoel je met dat tonnetje hetzelfde als ik met dat ribbelding. Dat is namelijk ook net een tonnetje maar is aan de binnenzijde helemaal leeg, gewoon holle ruimte waar benzine in staat.
De functie van deze ruimte begrijp ik niet. Hij zit aan de primaire trap en is een open verbinding vanaf ongeveer halverwege. waar dienen die gekke ribbels toch voor die aan de buitenkant zitten ?
Mart
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
hmm, die code vind ik niet terug. ik heb wel de waarde 21 en 24 staan, die staan voor de venturi. je hebt een dubbele carburateur?hoiwessy schreef:Voor mijn gevoel heb ik nu alles gedaan. Heb alle sproeiers in beide carburateurs gehad en ook met het deksel met vlotter. De 2cv carbu doet het met alles goed en de Ami carbu doet het met alles slecht.
Conclusie is dat het probleem ligt in het onderste deel van de Ami carbu. Dit weet ik nu zeker.
Het nummer op mijn Ami (24/21) is ;
- Solex 24/21 met aan de kant v.d. acceleratiepomp nr 19 CO 19 01
- aan de achterkant bij het ribbelding nr. 70 68 4 (85) A .
Het optisch verschil tussen de 2CV en de Ami carbu is dat er aan de linker bovenkant een soort schuifhandel zit met een as die ontbreekt bij de Ami.
Mart
staat er nog iets als 26/35 CSIC?
heb je een motornummer? m28/1? m4?
ik neem aan een ami 6? uit welk jaar?
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hoi Ron,
Eens kijken of dit gaat lukken, ik stuur je in bijlage 2 foto's.
Ik heb in rood omcirkeld om welke 3 gaatjes het gaat. Ze zitten allen in het onderste deel van de carbu en rondom dat ribbelding.. Voor de goed orde, de gaatjtes zitten bij de 2cv carbu dichtgeponst en zijn bij de Ami carbu open.
Ik ben benieuwd.
Groet van Mart


Eens kijken of dit gaat lukken, ik stuur je in bijlage 2 foto's.
Ik heb in rood omcirkeld om welke 3 gaatjes het gaat. Ze zitten allen in het onderste deel van de carbu en rondom dat ribbelding.. Voor de goed orde, de gaatjtes zitten bij de 2cv carbu dichtgeponst en zijn bij de Ami carbu open.
Ik ben benieuwd.
Groet van Mart
Ik heb wel al gezien dat je aan de pakkingen niets kunt zien.
Waar een gaatje in de carbu zit zit weer in de pakking geen gaatje en dit is zelfs andersom ook het geval.
Het onderste gaatje (onderste van 3 hè) van de 2cv carbu is echt dicht terwijl de pakking ook geen opening heeft. maar dit hoeft dus niet veel te zeggen want de benzine kan langs de pakking stromen. Héél erg vreemd want hierdoor stroomt de benzine langs / tegen de pakking. Als dit slijt heb je allemaal pakking in je carbu. Waarom dan niet hier geen pakking dus gewoon gaatje ?
Wat betreft het bovenste gaatje. Ook bij mij zit daar in de pakking dat gaatje maarrrrr.....in het deksel zit daar absoluut geen gaatje. Dat is dus een nutteloos gaatje. Ik heb nu de pakking met deksel ook voor me liggen.
Als bij jou dat 2e gaatje (middelste) open is moet dat dus geen verschil maken. Bij de 2cv carbu zijn ze dicht en werkt terwijl de open gaatjes bij de Ami niet werken (en bij jou juist weer de open gaatjes wel).
Het wil er toch bij mij niet echt in dat de 24/21 inwendig echt anders is als de 26/18.....toch ? Dan zouden de gaatjes nog nut kunnen hebben.
Waar een gaatje in de carbu zit zit weer in de pakking geen gaatje en dit is zelfs andersom ook het geval.
Het onderste gaatje (onderste van 3 hè) van de 2cv carbu is echt dicht terwijl de pakking ook geen opening heeft. maar dit hoeft dus niet veel te zeggen want de benzine kan langs de pakking stromen. Héél erg vreemd want hierdoor stroomt de benzine langs / tegen de pakking. Als dit slijt heb je allemaal pakking in je carbu. Waarom dan niet hier geen pakking dus gewoon gaatje ?
Wat betreft het bovenste gaatje. Ook bij mij zit daar in de pakking dat gaatje maarrrrr.....in het deksel zit daar absoluut geen gaatje. Dat is dus een nutteloos gaatje. Ik heb nu de pakking met deksel ook voor me liggen.
Als bij jou dat 2e gaatje (middelste) open is moet dat dus geen verschil maken. Bij de 2cv carbu zijn ze dicht en werkt terwijl de open gaatjes bij de Ami niet werken (en bij jou juist weer de open gaatjes wel).
Het wil er toch bij mij niet echt in dat de 24/21 inwendig echt anders is als de 26/18.....toch ? Dan zouden de gaatjes nog nut kunnen hebben.
Tot nu toe tank ik vrijwel en zo veel mogelijk bij dezlfde tank. Op het bonnetje schrijf ik m'n km-stand. Dan ook uiteraard op het vorige bonnetje en daar staan dus de km's op die ik gereden heb. Als extra kijk ik via de roeteplanner op internet af en toe. Dit scheelt elkaar niet heel veel, dat kan ik zien op grote simpele stukken. Ik rijd vrijwel geen kleine stukjes. Vandaag ga ik ook weer 300 km rijden.
Trouwens, gisteren even uitgeprobeerd, flapje van de gril weggehaald en de Ami ging over de 130. Ik merk dat ie enorm veel trekkracht heeft i.v.t. een andere 2CV.
Mart
Trouwens, gisteren even uitgeprobeerd, flapje van de gril weggehaald en de Ami ging over de 130. Ik merk dat ie enorm veel trekkracht heeft i.v.t. een andere 2CV.
Mart
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist