Stofhoes wielzijde
Stofhoes wielzijde
Is het moeilijk om een stofhoes aan wielzijde te vervangen en in welke volgorde ga ik best tewerk want ik zou het zelf willen proberen
ik heb het pas gedaan. het is werkelijk een klote klus en voornamelijk heel veel vet. je haalt eerst het wiel er af en haalt dan de borging uit de grote moer achter je wiel. deze moer moet je los zien te krijgen. hier heb je speciaal gereedschap voor of je duwt gewoon goed op de rem. als ik het me goed herinner kan je dan de as eruit halen. dan komt het smerige werk want dan is het simpel weg kapotte hoes eraf en nieuwe hoes erop. let wel deze zit helemaal vol met vet!!
en daarna alles er weer op zetten. volgens mij was het zo ik kan hier en daar een stapje zijn vergeten maar heb momenteel Haynes niet bij de hand.
en daarna alles er weer op zetten. volgens mij was het zo ik kan hier en daar een stapje zijn vergeten maar heb momenteel Haynes niet bij de hand.
C'est une bonne voiture
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
kan ook zonder de kroonmoer los te halen..
eend op de handrem zetten, en dan de 6 bouten bij de remschijf/aandrijfas losmaken. Dan kun je de aandrijfas uitelkaar trekken en vervolgens de ashoes wielzijde verwisselen...
is een stuk minder smerig, en zeker een stuk sneller
eend op de handrem zetten, en dan de 6 bouten bij de remschijf/aandrijfas losmaken. Dan kun je de aandrijfas uitelkaar trekken en vervolgens de ashoes wielzijde verwisselen...
is een stuk minder smerig, en zeker een stuk sneller
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
omdat je dan minder zit te hanessen met een losliggende aandrijfas waarvan de homokineet (daar waar de hoes omheen zit, is een kogelgewricht) nogal eens wil buigen/knikken/wegschieten, en dan zit je onder het (dikke) vet.Rikki schreef:en waarom is dat minder smerig?
En de hoes gaat dan makkelijker over de as heen, is mijn ervaring
Stop bij montage wel genoeg, en het juiste vet in de hoes.
Ik he het vet er pas in gedaan als de hoes bijna op zijn plek zit
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
dat is de manier!djjr schreef:Wat gebruiken jullie om de hoes vast te zetten? Ik gebruik een soort tywrap van roestvaststaal.
Ligarex heten die dingen, werken erg goed!!
Er is soms lastig aan te komen, de meeste zaken verkopen ze op rol, en dan heb je een aparte tang nodig om ze dicht te krijgen. Maar er zijn ook zaken waar ze ze los hebben liggen, scheelt weer in de prijs
Zie ook:
http://www.hy-parts.com/ligarex.htm
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
- Jeroen-citroen
- Moderator
Ik kwam er vandaag achter dat mijn stofhoes van het schuifstuk los zat. Het was nog behoorlijk vet en de hoes was niet gescheurd. Ik heb hem nu vastgezet met tieraps (had ff niks anders ). is dat afdoende of hoort ook deze hoes boordevol vet te zitten ??
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
De oude hoes knip ik altijd open met een zijsnijtang, dat is eenvoudiger dan het vettig ding terug over de as te stropen. Nieuwe een beetje invetten van binnen dan gaat ie er beter op, ik heb ee tooltje gemaakt dat helpt geweldig. een soort draad kooi die in een punt uitloopt. hierover trek je de hoes zo op zij plaats.
diverse Citroens, wat anders.
Om die erover te trekken gebruik ik gewoon een stuk plastiek van een "bestekmapje". Dit rol ik gewoon over de as heen en smeer ik in met wat vet. Dan kan je de hoes er ook zo over trekken zonder dat die blijft haperen.
Ik heb het 1 keer gedaan zonder en de laatste keer met en het gaat nu 10 keer zo gemakkelijk.
Ik heb het 1 keer gedaan zonder en de laatste keer met en het gaat nu 10 keer zo gemakkelijk.