inhouden met originele sproeiers

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

inhouden met originele sproeiers

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 15:12

vandaag weer originele sproeiers gemonteerd om toch ff te kijken of dat wat doet met mijn verbruik,

ik moet zeggen dat het erg klote rijd bij koude moter houd ie in en bij intrappen valt ie soms helemaal dood, nou weet ik niet of dat normaal is,
ik moet bekennen dat ik niet met winterkap rijd op dit moment,


ik vind ik dat ze niet lekker doortrekt ze hapert een beetje
ik moet ook veel langer choken dan voorheen.

heeft er iemand raad?
waarom is mijn verbruik niet of nauwelijks gedaald?
kan er iets zijn met mijn vlotter naald dat ze niet zuinig is?

de vlotters zelf staan op 18 mm en zijn niet schuin of krom.
ook heb ik nergens valse lucht (met remreiniger gechekt)
onsteking is 123 en de rest is nieuw hij staat optijd!

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » do 22 mar, 2007 15:30

als leek (nog wel) kan ik je hier niet mee helpen, maar ik ben wel benieuwd naar de oplossing, als mijn dyane een weekje niet heeft gereden dan heeft ze ook dat ze schokkerig op gang komt en als je dan vol gas geeft drijft ze zelfs af te slaan, extra choke hoeft niet, die kan er aan het einde van de straat (200m) al af...
is er iets aan te doen of gewoon geduld hebben..?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 15:35

denk persoonlijk dat ie niet mooi warm word!

maar ff wachten wat de profs te melden hebben

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » do 22 mar, 2007 16:18

vermoed het dan, want bij mij is het alleen als de motor ijskoud is..
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 22 mar, 2007 17:09

Zoiets deed de Mehari ook in het begin, tot ik grotere sproeiers monteerde.
Je bent dan continue met je gas bezig om via de acceleratiepomp toch
voldoende benzine te krijgen.
Met de grotere sproeiers gaat het veel beter, maar dat had je ook al gemerkt.
Echt veel verschil in verbruik heb ik niet gemerkt, maar echt er op letten
doe ik ook niet.
Op de wereld meeting in Oostenrijk heb ik nog 1 keer de originele sproeiers
geprobeert, en dat reed zo beroerd dat de grotere er meteen weer ingingen.
Toen was het toch best warm!
Waarom de ene motor wel goed loopt met de originele sproeiers en de andere
niet heb ik echt geen idee van.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 22 mar, 2007 17:43

Hoe is je compressie Ramon ?
Afblijven.

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » do 22 mar, 2007 18:47

Ik zou echt toch het winterkapje voor de neus doen hoor. Deze Eendjes zijn gemaakt voor de warmte, niet voor de koude van nu.

ik heb op m'n Ami8 nu toch een Eend carburateur zitten (26/18). Ik heb kort geleden mijn oude Ami sproeiers er weer ingezet en denk toch dat ie wat zuiniger gaat lopen.

1e trap 7.0 en 2e trap 102.

Bij een Eend is dit 1e trap 82.5 of 87.5
2e trap 120

Mart

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 19:04

nee bij eend is eerste trap 102 en 2e trap 87,5

heb nu in eerste 102 en tweede 90 (dyane)

ik heb mijn gril afgetapt en ik moet zeggen dat het veel beter is je hebt gelijk

andre wat heb jij voor sproeiers maten er in?

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 22 mar, 2007 20:12

Ramon2cv schreef:denk persoonlijk dat ie niet mooi warm word!
Je schrijft: "bij koude motor". Dan is ie inderdaad niet warm ;) .
Ik denk dat je carburateur wat rijk staat. Staat de ontsteking en de kleppen verder goed?
La vie est belle.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 22 mar, 2007 20:15

De eerste trap, de kleine, opgeboord naar 100, de tweede trap komt uit een
18pk carburateur de maat weet ik niet meer.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 20:18

de originele kleine die hele klein links zegmaar. dat is standaard al 102 dus dat kan niet.

en Handjes hoe kan mijn carburateur nou te rijk staan als ie met grotere sproeiers dus rijken wel lekker rijd!!

ga morgen mijn winterkap maar eens van zolder halen en hem mooi op mijn jaren 60 grill tyrappen

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 22 mar, 2007 20:26

Ramon2cv schreef:en Handjes hoe kan mijn carburateur nou te rijk staan als ie met grotere sproeiers dus rijken wel lekker rijd!!
Weet ik veel. Doe zoals in de handboeken staat zou ik zeggen.
La vie est belle.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 22 mar, 2007 21:33

ik bedoel dat je theorie niet klopt!

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 22 mar, 2007 21:50

Ramon2cv schreef:ik bedoel dat je theorie niet klopt!

Welke theorie?
Hoe moet ik nou een theorie loslaten op een 2cv waar flink aan gerommeld is? Je symptomen klinken bij een 'normale' 2cv als te rijk ;) .
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 22 mar, 2007 22:43

Zinloze discussie over sesamstraat gewist.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie