Goedkope startkabels snel weggooien!
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Goedkope startkabels snel weggooien!
Ik heb mijn motor op het chassis gezet. Vervolgens ging ik hem starten. Accu er naast startkabels aan de startmotor. Even contactmaken met een schroevendraaier. Draait de motor 1x rond en de 2e keer komt hij niet door de compressie. Andere startmotor gemonteerd, precies het zelfde. Dan maar ander accu uit een auto gehaald. Dit hielp ook niet. Komt mn buurman langs (automonteur) die vroeg of de startkabels dik genoeg waren. Wat blijkt heb er 1 door geknipt is het bijna een cm plastic en nog een heel dun koperdraadje :S. Vervolgens een stuk 10mm2 er tussen geknoopt en nu start hij zonder problemen. Dus als je ook van die startkabels uit de grabbelbox bij de bouwmarkt van 5 euro hebt. Gooi maar weg ze doen het toch niet. Heb nog even gebeld met de importeur krijg je z'n verhaal van ja maar het is een starthulp en dat werkt alleen als ondersteuning voor een accu die in een auto zit. Ik zeg waarom zet je er dan 200 Ampere op. Ik heb de weerstand van de kabels gemeten en bij 200 Ampere heb je een spannings verlies van 14 volt dus dan blijft er weinig over om op te starten. Toen was het ff stil en kwam het antwoord ja die 200 ampere is wat de kabels aankunnen zonder door te smelten. (wat ik betwijfel tijdens het starten van de eend werden ze al warm).
Klopt als een bus!!
Ik heb ze ook gehad, @#$@#$ dingen zijn het!
Ik heb ze ook gehad, @#$@#$ dingen zijn het!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Heavy user
Re: Goedkope startkabels snel weggooien!
Goed dat je die producent na gebeld hebt! Te vaak pikken consumenten gewoon maar alles.
La vie est belle.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Re: Goedkope startkabels snel weggooien!
Klopt dat argument had die man ook nog, er had nog nooit iemand geklaagd over de kabels. Ik zeg nee logische 80% van de kabels wordt voor nood in een kofferbak opgeborgen en vervolgens nooit gebruikt.Handjes schreef:Goed dat je die producent na gebeld hebt! Te vaak pikken consumenten gewoon maar alles.
De andere 20% neemt niet de moeite om voor die 5 euro het telefoonnummer op te zoeken.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Dikke kabels
Ik heb zelf hele dikke kabels omdat ik lange kabels heb, om overal makkelijk bij te komen ook als je b.v . achter de auto zou staan met je 2e auto.
Kabel kun je in allerlei diktes kopen en de lengte zelf bepalen.
Kabel kun je in allerlei diktes kopen en de lengte zelf bepalen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- André Post
- Heavy user
En de gene met kunstof klemmen maken zelfs maar aan 1 kant kontakt.
Die goedkope werken wel, maar je moet ze alleen gebruiken om de lege accu
weer wat op te laden.
Dus een kwartiertje wachten terwijl de andere auto met iets verhoogt
stationair draait, daarna pas proberen te starten.
Die goedkope werken wel, maar je moet ze alleen gebruiken om de lege accu
weer wat op te laden.
Dus een kwartiertje wachten terwijl de andere auto met iets verhoogt
stationair draait, daarna pas proberen te starten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.