alarmlichten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
alarmlichten
Hoi,......
lach me niet uit als m'n idee niet kan.... ik bedacht het net even snel en heb sowieso niet zoveel ervaring met electrische circuits op het aanleggen van bedrading in de berging na...
ik heb in mijn dashboard nog een gaatje over en ik heb ook nog een schakelaar over.
ik wilde hiermee een alarmlichtfunctie inbouwen in mijn dyane....
volgens onderstaande tekening. de lijnen in blauw heb ik erbij getekend en schakeling A en B worden beiden tegelijk door dezelfde schakelaar bediend...
gaat dit ergens problemen opleveren? (ontploft de handel? kortsluiting?
etc)
alvast bedankt
lach me niet uit als m'n idee niet kan.... ik bedacht het net even snel en heb sowieso niet zoveel ervaring met electrische circuits op het aanleggen van bedrading in de berging na...
ik heb in mijn dashboard nog een gaatje over en ik heb ook nog een schakelaar over.
ik wilde hiermee een alarmlichtfunctie inbouwen in mijn dyane....
volgens onderstaande tekening. de lijnen in blauw heb ik erbij getekend en schakeling A en B worden beiden tegelijk door dezelfde schakelaar bediend...
gaat dit ergens problemen opleveren? (ontploft de handel? kortsluiting?
etc)
alvast bedankt
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
als de blauwe draad tussen A en B ook verbonden is met de gele (is er overheen getekend), en A en B worden samen bediend dmv dubbelpolige schakelaar, dan zou het volgens mij wel kunnen werken. En inderdaad; clignonteur is met bimetaaltje, knippert hooguit wat sneller. Check anders of er iets van max stroomsterkte op staat. totaal zou iets van 62 watt zijn? (2x21+2x10)
succes
succes
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ja die is verbonden, maar had geen zin om een bolletje te tekenen (lees vergeten)
verder kan het sneller knipperen opgevangen worden door een weerstandje in serie te plaatsen lijkt mij......
wordt denk ik dan mijn eerste dyane modificatie.,... maar ach origineel is ze al lang niet meer, hoor net van m'n oom dat de motor uit een 2cv6 komt..... balen moet em nog overhalen om de dyanemotor te reviseren, waar overigens een acadiane bak aan zit/zat... ok volgens mij ga ik offtopic dus ik hou t hierbij
verder kan het sneller knipperen opgevangen worden door een weerstandje in serie te plaatsen lijkt mij......
wordt denk ik dan mijn eerste dyane modificatie.,... maar ach origineel is ze al lang niet meer, hoor net van m'n oom dat de motor uit een 2cv6 komt..... balen moet em nog overhalen om de dyanemotor te reviseren, waar overigens een acadiane bak aan zit/zat... ok volgens mij ga ik offtopic dus ik hou t hierbij
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Het schijnt dat 2cv's en dianes vanaf ongeveer 1980 hier al een aansluiting voor hebben in de kabelboom.
Zie het volgende topic:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... armlichten
Zie het volgende topic:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... armlichten
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
schakelaar
Daar zijn ook originele schakelaars voor te krijgen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Ik heb een 2CV6 Club uit 1987. Links op het dashboard zit een knop voor het mistlicht achter. Nu gebruik ik het mistlicht zelden (1 a 2 keer per jaar) en zou ik eigenlijk liever alarmlichten op mn eend willen hebben. Die mis ik namelijk nog wel eens.
Alleen, hoe? Mijn kennis van electriciteit is namelijk 2 op een schaal van 10.
Alleen, hoe? Mijn kennis van electriciteit is namelijk 2 op een schaal van 10.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo 4 apr, 2007 12:21
- Locatie: De kop van Groningen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
goed dat je het even meldt.... gelukkig ben ik nog nergens aan begonnen....Koos de Kikker schreef:Houd je er wel rekening mee dat je alarmlichten ook moeten werken bij een afgezet contact? Als ik je tekening goed begrijp gaat dit alleen maar werken met het contact aan!!!
tegen het sneller knipperen kwam mijn vader al met een goede oplossig, (en tsja, toen voelde ik me nogal stom dat ik daar zelf niet aan dacht)
zet er dan een weerstandje tussen.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
kijk idd even bij die link die hier gepost werd. bij "moderne" eenden en zelfs wat oudere dyanes is dit dus idd een kwestie van een schakelaar op een voorgemonteerd blokje klikken, stroomdiefje losmaken (anders blijft contact aan staan bij ingeschakelde alarmlichten) en klaar ben je! dus op citromobile even een schakelaartje met dat driehoekje erop scoren (iets van 7 aansluitingen aan de achterkant). ik denk dat dit de minste moeite is, met de kleinste kans om je kabelboom te verklooien. bij een eend kun je het beste de accu + bak even verwijderen dan kun je er vrij makkelijk bij.
douwe
edit: uiteraard werkt dit op deze manier ook met afgezet contact
douwe
edit: uiteraard werkt dit op deze manier ook met afgezet contact
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Maarrr.... ik heb een moderne eend (1987) maar kan nergens een voorgemonteerd blokje vinden. Heb enkel een knop voor de ruitenwisser, remvloeistof en mistlicht. Daarmee is het basta.dyane_maniac schreef:kijk idd even bij die link die hier gepost werd. bij "moderne" eenden en zelfs wat oudere dyanes is dit dus idd een kwestie van een schakelaar op een voorgemonteerd blokje klikken, stroomdiefje losmaken (anders blijft contact aan staan bij ingeschakelde alarmlichten) en klaar ben je! dus op citromobile even een schakelaartje met dat driehoekje erop scoren (iets van 7 aansluitingen aan de achterkant). ik denk dat dit de minste moeite is, met de kleinste kans om je kabelboom te verklooien. bij een eend kun je het beste de accu + bak even verwijderen dan kun je er vrij makkelijk bij.
douwe
edit: uiteraard werkt dit op deze manier ook met afgezet contact