Restauratie Dyane Confort '67

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » ma 26 mar, 2007 15:44

mijn buit

Afbeelding
dyane 4 68 en dyane 6 69

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2672
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 26 mar, 2007 15:51

in juli 1972 werden de 6mm scharnierpennen geintroduceerd. daarvoor waren ze 5mm. (dat is bij de introductie van de nieuwe klinken met deurvangers)
Verbruik: Afbeelding

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » ma 26 mar, 2007 16:33

michiel, dat dachtt ik ook maar schijnt toch niet helemaal te kloppen. de man waar wij die deuren hebben gekocht had het over 5 en 6 mm voor het oude type deur, dus opstaande klink, en heeft mij dit zelf laten zien. hij kon me echter niet vertellen wanneer er gewisseld is.
dyane 4 68 en dyane 6 69

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 26 mar, 2007 20:54

Die nieuwe, oude deuren die ik in Gemert kocht zijn 6mm jammerlijk genoeg...Maarja, ik ga niet zoeken naar nieuwe 5mm's, da's een speld in een hooiberg. Gewoon de scharnierplaatjes vervangen naar 6mm's, het enige niet originele aan mijn Dyane dan waarschijnlijk :D

Volgens het boek van John Vernooij (ook gekocht in Gemert, schande dat ik dat nog niet had) zijn de scharnieren veranderd in 7/72 en de klinken 9/72, dus een heel korte periode dus, de 6mm's met opstaande klinken.

Jemeppe is de Belgische fabrikant van de ramen waar mijn Dyane van voorzien is.

Ik wist niet dat ik met jou had gesproken trouwens Martijntje, maar nu weet ik weer dat je ooit iets had gezegd dat je een Belgische '69 had geïmporteerd. Hij is in ieder geval goed terecht gekomen, dat belgisch gebakje, zo zie ik het graag :)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » ma 26 mar, 2007 21:42

ha yannick,haha dankje. ik wist ook niet dat jy het was!! volgende keer bak koffie??? ik heb nu dus trouwens ook andere schanieren nodig.
dyane 4 68 en dyane 6 69

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » di 27 mar, 2007 12:34

martijntje schreef:ha yannick,haha dankje. ik wist ook niet dat jy het was!! volgende keer bak koffie??? ik heb nu dus trouwens ook andere schanieren nodig.
Ik ben niet zo'n koffieman, een pilsje dan? Wel eentje van bij ons, mét schuim en niét in een colabeker :lol: :wink:

Jij hebt trouwens een rechterachterdeur bij die man gekocht, daar had ik compleet overgekeken, zo dom als ik ben. Een linksvoor had hij echter niet en da's mijn slechtste deur :(
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » di 27 mar, 2007 17:04

oke oke dan pakken we een pint!! ik had die achterdeur echt nodig maar heb daarna nog meer dueren gekocht. ik heb nu een hele set nieuw. maar als het jou echt niet lukt om een goede lv deur te vinden kan ik je daar wel aan helpen hoor..
dyane 4 68 en dyane 6 69

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » di 27 mar, 2007 20:12

U heeft PM :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 2 apr, 2007 14:27

Mag ik de kilometertellerkabel zomaar uit mijn versnellingsbak trekken of moet ik ergens voor opletten?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

gaëtan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 feb, 2006 12:48
Locatie: Brussel - België

Bericht door gaëtan » ma 2 apr, 2007 15:16

Als je de bout die de kabel vasthoudt (langs de zijkant) uit de boîte draait, kan je de kabel zonder risico losmaken…

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » di 3 apr, 2007 14:36

Bedankt Gaëtan!

Gisteren op 't gemakske al wat voorbereidend werk gedaan om de carrosserie eraf te halen. Bijvoorbeeld de reservewiel-/bobine-/krik-/luchtfiltersteun (handig ding toch? :wink: )

Afbeelding

En de uitlaat losmaken

Afbeelding

En de kilometertellerkabel enzovoorts...Enkel nog de hoofdremcilinder afkoppelen en de stuurinrichting.

Afbeelding

Het zou inderdaad sneller kunnen, maar dat hoeft niet :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 4 apr, 2007 20:50

Haasten is nergens voor nodig, men moet op tijd vertrekken ;)

Ziet er netjes uit Yannick! Maar weet je zeker dat je het over je hart verkrijgen kunt om onorginele scharnieren te monteren? :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 4 apr, 2007 22:38

Je ziet dat niet, 't zijn alleen die pennetjes die dikker zijn. Achja, ik kom er wel overheen :lol:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 4 apr, 2007 22:54

Maar je weet het wel. :wink: :lol:

(Ach als het straks maar goed functioneert he)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 5 apr, 2007 11:06

Ik heb toch liever een goede deur dan zeuren over een scharnierpennetje :wink: Zo zal er jammer genoeg ook een dak opkomen met 4 drukknopen in totaal ipv 2, ze maken altijd het meest courante en het is zo kort gemaakt dan nieuw oude stock ook best zeldzaam is :(

Maar bon, genoeg gezaagd, tijd om te slijpen. Dat heb ik gisteren heel de dag gedaan mét resultaat.

Achterbumper kaal gemaakt (exemplaar met chromen ringen zoals de AZAM/AZM3/Azam6)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oude rubbers (in die 3 delen voor de ringen)

Afbeelding

En nieuwe rubber (wordt nog in 3 delen gesneden)

Afbeelding

Sfeerbeeld: sleutelen met een Aldipint :lol:

Afbeelding

De 16 zichtbare bouten die de carrosserie aan 't chassis houden zijn ook overgeslepen (3 exemplaren zijn nog op natuurlijke wijze losgedraaid). Maar er zitten nog bouten zeker he? Bon, dat ga ik zo meteen ontdekken :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie