Voorruit binnenstebuiten?
Voorruit binnenstebuiten?
Ik heb de lekkage in m'n eend nog steeds niet verholpen, als het heeft regent staat er altijd een klein plasje water onder de vloerbedekking. Het komt van boven de ventilatieklep dus ik vermoed langs het raam(rubber). Als ik nu schuin over de voorruit kijk lijkt het net of het raam ietsje hol ligt, kan het zijn dat ie er binnenstebuiten in zit? Als ik naar het merkteken kijk staat ie vanuit binnen gezien in spiegelbeeld, hoe zit dit bij jullie?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
Heb je die lekkage als je stil staat of na het rijden door de regen? Want van onder kan het ook komen (kleine gaates in je chassis om het water weg te laten lopen kunnen ook omgekeerd werken).
En over hoeveel water heb je het? Condens slaat ook neer onder je vloerbedekking, zeker met plastic ondergrond.
En over hoeveel water heb je het? Condens slaat ook neer onder je vloerbedekking, zeker met plastic ondergrond.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Heavy user
Ik dacht ook dat de ruit vlak was en dat is ook zo... Misschien is het wat gezichtsbedrog. Die lekkage komt doordat ik aan het voorruit frame gelast heb daarom is ie niet helemaal recht en vlak. Ik denk dat ik de voorruit maar helemaal erin kit. Maar wel zo dat er ook geen water tussen gaat staan anders kan ik zo weer gaan lassen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
- bartje2212
- Regelmatige poster
-
- Moderator
Kan best zijn dat door dat lassen het frame enigszins vervormd is (plaatselijk hoger/lager o.i.d.) en dat daardoor je ruit enigszins onder spanning in de sponning staat, waardoor hij niet helemaal vlak meer is.CitRoel schreef:Die lekkage komt doordat ik aan het voorruit frame gelast heb daarom is ie niet helemaal recht en vlak.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
Ik heb wel eens gehoord dat iemand zo'n frame had dat zo krom was dat het ruit er spontaan uit knalde (kapot knalde) terwijl de Eend stil stond. Oplossing om de hele zooi weer recht te krijgen: krik tussen de bank en het frame zetten. Maar toch zou ik dat niet zomaar doen aangezien je dan best wel eens een mooie punt in je frame kan drukken.
Afblijven.
-
- Moderator
Dan zal er hierdoor spanning op je ruit kunnen staan. Kan 'pets' zeggen, kan ook rustig goed gaan. (mijn voorruit is ook niet helemaal vlak door laswerk aan onderkant raamframe, maar zit al 6 jaar zonder problemen zo)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- bartje2212
- Regelmatige poster
Hey Roel,CitRoel schreef:Ik hoop dat ie dan heel blijft... Als dat ellendige gelek maar over is. Eerst maar eens een nieuw rubber proberen.
je verhaal klinkt erg herkenbaar..
Wat ik uiteindelijk heb gedaan, is het oude raamrubber
(wat gek genoeg beter aansloot dan de nieuwe)
flink ingekit , zowel in het deel waar het raam inzit, als het deel
wat op de carrosserie zit.. en daarna flink aangedrukt in het
voorruitframe.
Sindsdien is mijn eendje lekkagevrij!
(en das toch wel erg lekker!!)