Schommelen

Alles over de wielophanging
Koos de Kikker
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 4 apr, 2007 12:21
Locatie: De kop van Groningen

Bericht door Koos de Kikker » di 10 apr, 2007 14:35

Juist als er dingen vernieuwd zijn moet je allert zijn. Een wegenwachter heeft mij eens verteld dat de meeste pech langs de weg veroorzaakt wordt door ouderdom of door pas uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden. De verbaaste klant reageert dan met "hoe kan dat nu? De auto heeft net de vorige week nog een grote beurt gehad!". De wegenwachter mag dan gaan uitleggen dat juist door dat gesleutel het defect is ontstaan. Of door het plaatsen van een nieuw onderdeel dat achteraf een maandagmorgen exemplaar blijkt te zijn.

Daarom ook nooit vlak voor de vakantie je auto wegbrengen voor een grote beurt!

Ik zou dus in jouw geval maar meteen je aandacht richten op het wiel met het nieuwe lager en de schokdempers.

Nogmaals veel succes!!
Ik doe het al in mijn eendje sinds 1982

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 10 apr, 2007 15:02

Die ervaring met garages ken ik. :evil:
Rij ook al een paar jaar met twee klassiekers, dus als je wilt weten waar mijn grijze haren vandaan komen...?
Ik heb vanmiddag dus weer wat te doen.
Thanks! :)
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 11 apr, 2007 14:21

leo top schreef:hoe is je bandenspanning?
Zal ik je eens wat zeggen ... links achter kon er een hoop lucht bij!!!
En het schommelen was daarna bijna weg. :D

Maar toch even de wielen opgekrikt. Achter was geen speling, geen bobbels op de banden en de twee nieuwe schokbrekers zaten goed gemonteerd en niet los.

Voor was alles ook OK behalve dat er speling zat op de beide wielen, het rechterwiel had speling op de voorzijde en het linker ook. Dus daar zit nu weer flink wat vet tussen, en gelijk ook maar even de assen meegenomen.
Dat vet helpt aardig goed tegen speling, moet ik zeggen.

Kortom, het lijkt er op dat het mee valt. nu alleen nog goed de spanning in de gaten blijven houden, misschien loopt de band lanzaam leeg?

Bedankt allemaal voor het meedenken en de adviezen!! :D
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie