Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 2 apr, 2007 20:00

:lol: :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 4 apr, 2007 21:07

Helemaal ideaal is natuurlijk verzinken en dam cataforese... damn, should've thauh 'bout that earlier!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 5 apr, 2007 11:50

Mooie gedachte thomaaas, maar als je wilt dat het goed blijft zitten, moet je eerst de zinklaag opstralen alvorens je het kunt lakken.

Ik heb er ook aan zitten denken om een galva chassis te pakken, deze behandelen met fosfaatprimer en vervolgens aflakken. Maar dat is een niet zo'n leuke klus, dus ben ik nu het kataforese chassis aan het lakken.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 5 apr, 2007 19:17

gisteren chassis verder in de lak gezet, het ziet er mooier uit dan dat het in werkelijk is, nog een keer schuren en een laatste laagje er over.

Afbeelding

Vandaag weeeeeeeeeer wezen poetsen, poetsen, poetsen, poetsen, poetsen, poetsen, poetsen, poetsen,
poetsen, poetsen,
poetsen, poetsen,

poetsen, poetsen,

alhoewel, meer krabben.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door backfire op wo 16 mei, 2007 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BW » do 5 apr, 2007 19:27

klei vraagje, ik heb een carterplaat onder men geit hangen en die is getectyleerd nu merk ik echter dat ze begind te roesten en zou ik ze eerst in loodmenie zetten en dan weer tectyleren. maar hiervoor moet er eerst de oude tectyl laag af, weet iemand wat d ebeste manier is om deze te verwijderen?

mvg

Bert

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » do 5 apr, 2007 19:41

@ backfire

Blijft het chassis wit of komt hier weer een laag tectiel overheen ?
2e vraagje is die lak die je gebruikt en de kataforese ook steenslag bestendig ??
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » do 5 apr, 2007 20:11

@ backfire,

Goed idee chassis wit spuiten. Zie je erg gemakkelijk of er beschadigingen zijn.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 6 apr, 2007 00:47

Ja welke lak is steenslag bestendig? Ik bedoel de 2k lak die ik gebruik is een industrielle lak, lagere glans maar een hogere stootvastheid. Schuren van deze lak is net zoals kataforese lak een ramp (kataforese is gelijk aan poedercoating qua hardheid). Ik ga de onderzijde nog 1 keer opschuren, dan komt er bodyschutz tegen en vervolgens de laatste laklaag. De bodyschutz is natuurlijk een ideale demping en steenslagbescherming.

Niet alleen dat je makkelijk alles herkend, het staat ook wel gaaf.

@BW, er zijn meerdere mogelijkheden om de oude tectyl laag te verwijderen. Zelf doe ik het op de volgende manier:

1. pak een klein plamuurmesje en een heteluchtpistool. Zet het heteluchtpistool op een lage stand van bv 200 graden. Dan wordt de tectyl zacht en kun je deze er makkelijk afsteken met het mesje.
2. Daarna de boel nat maken met koudontvetter (is motorblok reiniger en deze kun je ook in spuitbus verkrijgen, zelf heb ik een blik van 5 liter). Deze goed in laten trekken, desnoods nog een paar keer nat maken. Vervolgens kun je met wat oude todden en de ontvetter de restjes van het tectyl er zonder moeite afkrijgen.
3. ff nalopen met schone tot en wat wasbenzine.
4. Nu kun je de boel ontroesten en in de menie zetten.
5. Persoonlijk zou ik er dan nog een dekkende verf overheenzetten en dan pas weer opnieuw in de tectyl spuiten.

Andere optie, snij,knip of hoe je het wil doen, de plaat er uit. Haal een mooi aluminium plaatje en teken de vorm over, zorg er wel voor dat je de totale breedte inclusief chassisbalken afmeet. Pak vier carosserieklemmetjes, boor vier gaatjes in je chassis en zet de alu plaat met 4 schroeven vast.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 6 apr, 2007 16:52

Nog niet zo heel veel gedaan vandaag. De 2k lak geschuurd, busje bodyschutz gehaald (met de benenwagen ivm het mooie weer) en ja hoor tot de helft busje op. Dus dan maar de fiets pakken, grrr banden slap, dus eerst maar eens oppompen, pfff met dit weer. Maar ziehier het resultaat van veel lopen en fietsen een mooi laagje anti steenslag. Morgen maar eens mooi laagje lak er over heen zetten. Overigens is ie nog een beetje nat, vandaar de ogenschijnlijke vlekken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door backfire op wo 16 mei, 2007 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 6 apr, 2007 17:50

Dat ziet er echt supergoed uit!!! Maak je mooi werk van jongen. Bodyschutz, is dat van die bobbelige sh*t die je ook in de binenkanten van je spatborden spuiten kunt?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 6 apr, 2007 19:37

yep en ook aan de binnenkant op de bodemplaten. Is namelijk ook een goede geluiddemper.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 14 apr, 2007 16:25

zo ik vind het gezegend hoor, ik stop er mee, d'r zitten nu wel genoeg lagen op.

Afbeelding

ik heb een hekel aan schilderen, grrrr.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 14 apr, 2007 16:40

backfire schreef:ik heb een hekel aan schilderen, grrrr.
Zou je niet zeggen, ziet er goed uit!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 14 apr, 2007 17:24

Mooi hoor 8)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 14 apr, 2007 17:39

wie gaat zijn chassis dan ook verven :roll:
Afbeelding