Zonder 2e demper door de APK
-
- Regelmatige poster
Zonder 2e demper door de APK
Wie van jullie is er ooit door de apk gekomen zonder 2e demper? En wie kan mij vertellen of meneer de apk-keurmeester moeilijk gaat doen als ik mijn 2e demper mis?
Mijn eend moet over een paar weken door de apk en ik mis al een tijdje mijn 2e demper. Aangezien ik druk bezig ben met mijn 4 cilinder eend heb ik eigenlijk geen zin (en gun ik mijzelf de tijd niet) om een 2e demper te monteren. Vandaar de vraag
Mijn eend moet over een paar weken door de apk en ik mis al een tijdje mijn 2e demper. Aangezien ik druk bezig ben met mijn 4 cilinder eend heb ik eigenlijk geen zin (en gun ik mijzelf de tijd niet) om een 2e demper te monteren. Vandaar de vraag
-
- Moderator
Je uitlaat moet gasdicht zijn en mag maar een bepaald volume produceren qua geluid. Over de lengte wordt volgens mij niets gemeld, maar ik kan me voorstellen dat je met alleen een 1e demper boven de gestelde db norm komt?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
mijn charly kwam zonder problemen door de keuring, met die motor-buis
die kerel zei ook, als ie maar gasdicht is
die kerel zei ook, als ie maar gasdicht is
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
Al twee jaar geen problemen gehad met de keuring en ik had er al die tijd geen 2de demper op zitten maar wel een dikke pijp!
Idd wat al gezecht is als ie maar gas dicht is en niet te veel herrie maakt!
en over die herrie dat is nogal afhankelijk van de keurmeester want de keurmeester is niet verplicht om een decibel meter te hebben dus gaat het naar inzicht van de keurmeester!
Idd wat al gezecht is als ie maar gas dicht is en niet te veel herrie maakt!
en over die herrie dat is nogal afhankelijk van de keurmeester want de keurmeester is niet verplicht om een decibel meter te hebben dus gaat het naar inzicht van de keurmeester!
2cv Vert Bambou '79
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
-
- Moderator
Moet je wel het laatste stuk uitlaat aan de achterkant van je eend er ook afschroeven: anders heb je namelijk een niet gasdichte uitlaat, met een lek vnan een goeie meter!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
haha lekker vonken!
de co even flink terug schroeven, en dan even fijn na het doortrekken het gas loslaten...
HAPPY NEWYEAR!! machtig mooi knetteren dan!
de co even flink terug schroeven, en dan even fijn na het doortrekken het gas loslaten...
HAPPY NEWYEAR!! machtig mooi knetteren dan!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
-
- Regelmatige poster
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb bij de keuring van mijn omgebouwde eend (tot burton) geen problemen gehad. Ik heb na mijn 2e demper een dubbele pijp (van 2 eend eindpijpen 1 gemaakt) die begint net na de 2e bocht. Over geluid werd niet moeilijk gedaan alleen of ie gasdicht was. Geeft wel een mooi geluid die dubbele eendpijp. Simpel om te maken.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
de allereerste eendjes hadden een demper die uitkwam onder je voetenbak/versnellingsbak.
Maar, tot waar loopt je demper dan? Mijne loopt tot net voor mijn achterspatboord, en ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van gassen in de eend. (behalve die van mezelf dan). Ik had wel ooit eens discussie met een apk meneer, die vertelde dat een uitlaat niet bij de voordeur uit mag komen, en ook niet teveel uit mag steken zonder beschermkapjes (zoals je op de burton bv wel ziet).
Verder, eye, goedgekeurd, betersssss
Greatnix Spookeend
Maar, tot waar loopt je demper dan? Mijne loopt tot net voor mijn achterspatboord, en ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van gassen in de eend. (behalve die van mezelf dan). Ik had wel ooit eens discussie met een apk meneer, die vertelde dat een uitlaat niet bij de voordeur uit mag komen, en ook niet teveel uit mag steken zonder beschermkapjes (zoals je op de burton bv wel ziet).
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
Ik mis de sigaar dus daar houd mijn uitlaat ook opSpookeend schreef:de allereerste eendjes hadden een demper die uitkwam onder je voetenbak/versnellingsbak.
Greatnix Spookeend