Bericht
door dyane_maniac » zo 8 feb, 2004 23:12
met mijn dyane 6 rijdt ik met windstil weer en een vlakke weg ong. 130 km/h. (op de teller uiteraard) zwakke heuevel af wil ie wel eens 145 lopen en een heuveltje op 115 a 120. dit is zonder overdrijven. ik denk toch dat dit komt door het dyaneblok en bak en een ietsiepietsie minder luchtweerstand (?) (met mijn aca reed ik laatst 130 op de teller, maar toen ik een uur later dezelfde weg terug reed, ging ie maar 80 in z'n 3 (4 trok ie zelfs niet eens) vanwege de tegenwind)
ik zelf vind het onverantwoord om bijvoorbeeld 90 op de snelweg te rijden. helemaal met slecht weer/zicht. toegegevn dat doe ik zelf ook regelmatig (vandaag nog met de aca) maar dat komt dan doordat ie niet harder gaat tegen de wind in. het moderne verkeer rijdt altijd hard en jij let wel op, maar de helft van het moderne verkeer doet dit niet. en met een kreukelzone van bumper tot bumper.... daarom rijdt ik ook nooit in de slipstream van een vrachtauto. mischien goed voor portemonnee en milieu, maar volstrekt onverantwoord.
gewoon even goed warm laten worden en daarna het gas erop. je moet alleen opletten bij heuvel af en/of wind mee, dan kunnen ze nog wel eens teveel toeren draaien. ik rij nu al dik 3 jaar zo en mijnblok, lekt nog steeds niet overmatig veel olie en is ook nog niet overleden. het maakt alleen veel lawaai, maar dat deed ie altijd al.
douwe
ojaa, gemiddeld verbruik: dyane: +/- 1:13 (stad, flink gassen) 1:19 (van luxemburg naar huis, ong 115 km/h) aca: 1:11 (met 123) 1:13,5 (puntjes)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction