AX velgen onder eend?
AX velgen onder eend?
Hallo,
wie weet of je citroen AX-velgen onder je eend kan monteren? En kunnen er nog meer velgen onder je 2cv zoals visa-velgen??????
alvast bedankt,
Job
wie weet of je citroen AX-velgen onder je eend kan monteren? En kunnen er nog meer velgen onder je 2cv zoals visa-velgen??????
alvast bedankt,
Job
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb voor je gezocht naar een foto; maar kan er geen vinden.
Het zijn ronde schijven met diverse schroefgaten. een stel voor aan de as en een stel voor aan de velg. Door deze ringen zal je velg iets verder van de as komen staan ja.
In Nederland mag de band en velg niet onder het spatbord uitkomen wanneer de wagen met de wielen naar voren staan.
In Duitsland is alleen het loopvlak van het rubber dat niet uit mag steken. Daar rijden verschillende wagens rond met iets uitstekende velgen met iets schuine banden. Dit ff als bij info.
Het zijn ronde schijven met diverse schroefgaten. een stel voor aan de as en een stel voor aan de velg. Door deze ringen zal je velg iets verder van de as komen staan ja.
In Nederland mag de band en velg niet onder het spatbord uitkomen wanneer de wagen met de wielen naar voren staan.
In Duitsland is alleen het loopvlak van het rubber dat niet uit mag steken. Daar rijden verschillende wagens rond met iets uitstekende velgen met iets schuine banden. Dit ff als bij info.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
velgen
Nee dat gaat allemaal niet passen.
en met zo'n adaptor kom je volgens mij wel buiten je wielkasten
omdat zo'n ding ong. 5 a 6 cm breed is. ik weet alleen niet wat de ET waarde van de ax velgen zijn.
Ik heb ook eens gekeken naar smart velgen maar die steek is ook anders
Het beste en het sterkste lijkt mij toch om je eend velgen te laten verbreden, dat kan je doen bij speciale bedrijven( in hellevoetsluis zit er
een) moet je alleen er achter komen hoeveel ruimte je hebt. Dat weet ik
echt niet, ik wil ut ook nog een keer doen, maar moet eerst ff uitzoeken
hoeveel breden hij kan. Ik zat zo te denken aan 175 breed of zoo?
Heeft hier iemand een beetje ervaring meee??
en met zo'n adaptor kom je volgens mij wel buiten je wielkasten
omdat zo'n ding ong. 5 a 6 cm breed is. ik weet alleen niet wat de ET waarde van de ax velgen zijn.
Ik heb ook eens gekeken naar smart velgen maar die steek is ook anders
Het beste en het sterkste lijkt mij toch om je eend velgen te laten verbreden, dat kan je doen bij speciale bedrijven( in hellevoetsluis zit er
een) moet je alleen er achter komen hoeveel ruimte je hebt. Dat weet ik
echt niet, ik wil ut ook nog een keer doen, maar moet eerst ff uitzoeken
hoeveel breden hij kan. Ik zat zo te denken aan 175 breed of zoo?
Heeft hier iemand een beetje ervaring meee??
2cv Vert Bambou '79
hello
ik heb vanchter een 205/15 staan nu daarvoor heb ik mijn spatborden 10 cm verbreed. Ik heb deze chanten ook zelf gemaakt valt wel mee als je wat handig bent. de binnen kant van de eende velg eruit en dit in de binnen kant van de andere velg welk zien dat het recht staat. Nu dit zorgt er voor dat je eend wle trager is en meer verbruikt. Dus gaat er bij mijj een visa in. ben ook wle ana het twijfelen om er siervelgen van burton voor te kopen of in de orginele wielkassen bredere te steken ik dank vanchter dat 165/15 het breedste is. van voor zit je met een 145/15 alm tegen het chassis als je helemaal je stuur omdraait. Nu de heer van www.2cv.be heeft onder zijn eend bredere zitten in deorginele wielkassen ik dacht dat dit 165/15 was moet hem maar is vragen.
greetz Robin
nu zo een eend met breder wielen en bredere wielkassen staat wel vindt ik
ik heb vanchter een 205/15 staan nu daarvoor heb ik mijn spatborden 10 cm verbreed. Ik heb deze chanten ook zelf gemaakt valt wel mee als je wat handig bent. de binnen kant van de eende velg eruit en dit in de binnen kant van de andere velg welk zien dat het recht staat. Nu dit zorgt er voor dat je eend wle trager is en meer verbruikt. Dus gaat er bij mijj een visa in. ben ook wle ana het twijfelen om er siervelgen van burton voor te kopen of in de orginele wielkassen bredere te steken ik dank vanchter dat 165/15 het breedste is. van voor zit je met een 145/15 alm tegen het chassis als je helemaal je stuur omdraait. Nu de heer van www.2cv.be heeft onder zijn eend bredere zitten in deorginele wielkassen ik dacht dat dit 165/15 was moet hem maar is vragen.
greetz Robin
nu zo een eend met breder wielen en bredere wielkassen staat wel vindt ik
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik raad je af om op eigen houtje velgen te verbouwen of adapterscijven te maken en te gebruiken. Als je iets fout doet bij het maken/verbouwen loop je het risico dat je wielen in een heel andere richting gaan dan je Eend (met andere woorden: dat ze er af donderen) met alle gevolgen van dien. Er komen enorme krachten op je wielen te staan dus een klein foutje kan al grote gevolgen hebben. Daarbij staan bij adaptorschijven je wielen verder naar buiten waardoor de richting van de belasting op je wiellagers verandert waardoor deze sneller slijten. Ditzelfde geldt ook als je je velgen laat verbreden en het middeelpunt van je band daardoor verplaatst ten opzichte van je lager.
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Eh ... Heb jij die posts hierboven gelezen ? Die van mij en die van Punky ?Maurice Willemssen schreef:Maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen:
Visa velgen met adapter NIET omdat deze 13 (of 14) inch zijn en door een te kleine diameter tegen de fusee van de eende-draagarm aan zouden komen.
Adapters kun je wel gebruiken voor andere 15 inch lichtmetalen velgen.
Afblijven.