watergekoelde visa

Alles over visa-conversies.
Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 23 apr, 2007 20:38

de 4 cylinder van de visa gaat niet passen, dat is een lijnmotor en je hebt een boxer nodig.

Opties, gewoon je normale blok houden en wat tuning doen met luchtfilters, andere versnellingsbak voor acceleratievermogen, niet voor topsnelheid!
Verder de gebruikelijke dingen als cylinders uitboren, injectie op bouwen, beter uitlaat systeem, snellere nokkenas, ander vliegwiel etc..
Dat is niet zo 123 te doen, makkelijkste is een visablok monteren daar win je wel iets mee, maar ook niet superveel.
Wil je echt veel winnen dan zul je moeten gaan ombouwen, een 4 cylinder GS blok erin van 1015 of 1300 cc, of een BMW motorfiets blok erin, Alfa Romeo 33 motortje erin, of neem contact op met duck service en vraag eens hoe ze een 1.8 Subaru Legacy motor in een acadyane gepropt hebben, dan schrik je heel erg :-)
Alles kan, maar wat wil je echt?
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » ma 23 apr, 2007 20:46

Je kan:
-je compesie aanpassen
-uitboren
-versnellingsbak aan passen (vb 1,2,3 van 6 en 4e van een 4)
-vliegwiel afdraien
carbartor aan passen
-pistons vervangen
-compressor van een oude dahatsu
-of een turbo van een oude dahatsu

dit neemt natuurlijk allemaal veel tijd en geld in beslag

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 23 apr, 2007 22:34

gewoon een 2cil. visa opvoeren! die gaat dat parcourtje rap doen hoor! en het is nog leuk ook! 'k wil wel een keer een demostratie geven als het moet :lol: :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 24 apr, 2007 08:47

Gezien het fiet dat Tomas in belgie woont zal hij alleen maar de 2 cilinder boxer door de keuring krijgen, Althans dat is wat ik er van begrepen heb.

Verder, visa blok, dubbele weber en y uitlaat, snelle nokkenas en afgedraaid vliegwiel. Levensduur geen garantie.

Of Turbo er op gaan bouwen met injectie. Info is te vinden op internet. Maximaal vermogen kom je op een kleine 65PK.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 24 apr, 2007 13:13

backfire schreef:Gezien het fiet dat Tomas in belgie woont zal hij alleen maar de 2 cilinder boxer door de keuring krijgen, Althans dat is wat ik er van begrepen heb.
zelfs dat mag officieel niet, alleen zien ze het niet. volgens mij zijn dus zelfs k&n luchtfilters ed verboden. (voor zover ik weet moet alles "als origineel geleverd" zijn in belgie)

hoe jeroen het met zijn 4 cilinder gedaan heeft weet ik niet, maar dat staat ongetwijfeld op zijn site

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 24 apr, 2007 18:14

mijn maat bouwt nu een 88 landrover (zo'n korte uit '68)
orgineel nu 70 pk uit een 4cil.

bij de RDW nu voorelkaar gekregen om daar een V8 in te bouwen! nooit eerder vertoond in nederland! straks dik 200pk als het goed is!
De toestemming is gegeven, dus het moet toch kunnen dan hier in nederland :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » wo 25 apr, 2007 08:50

voor zover ik weet moet alles in belgie orgioneel zijn. Jeroen heeft ook ooit ene 2cv uiteen moeten halen omdat er een visa inzat en de keuring dit intdekt had.

Ikzelf rij ook met een visa maar j emoet al getraind zijn om het te weten he. Motorplaatje is ook veranderd. en op de koeltunnels de 652cc verwijderd.

Het is jammer want anders had ik wel iets anders erin willen leggen of ene tudbo ofzoiets. Nu kan ik alleen maar zo tunen dat ze het niet zien. Nu ana het twijfelen om blok nog meer te kietelen en een gs 4 bak erop te zetten ik denk niet dat ze dit zien. we zien wel

Robin

tomas
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 20:35
Locatie: belgië ronse

Bericht door tomas » wo 25 apr, 2007 14:16

hallo,
alvast bedankt voor de vele reacties.
ik zie zo een bmw blok wel zitten van een motorfiets.
maar hoe zit dat daarbij met aanpassingen?bedrading?koppeling? en tot hoeveel cc raden jullie mij aan?
mvg Tomas

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 26 apr, 2007 18:16

zo een bmw blok is inderdaad de max. Nu ik denk niet dat je dit door de keuring krijgt in belgie.
Indien dit niet nodig alst alleen voor op circuit is ofzo dan moet je eens kijken op de 2cv race van francorchamps de 24u dara zit een klasse tussen met bmw blokken
Of http://www.groenegrommer.tk/

Die meneer heeft een bmw blok in zijn lomax en achteraf in zijn burton gestoken

Greets robin en hou ons op de hoogte

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 26 apr, 2007 22:12

een bmw blok bouw je niet in zonder veel aanpassingen, om te beginnen moet je een vliegwiel (laten) maken zodat blok en bak aan elkaar kunnen en je ook een werkende koppeling hebt. Dit is NIET simpel!
Verder kan een 2cv bak niet met een bmw blok overweg, de bak klapt uit elkaar.

Verder kun je de belgische keuring ECHT wel schudden met iets anders als een citroen 2 cylinder blok. Ja dat zien ze ECHT wel en ja dan krijg je een aantekening, worden alle nummer genoteerd en kun je terugbouwen naar volledig origineel, de nummers worden gecontroleerd.
Been there, done that.
Echt kei leuk de nieuwe belgische tuning wetgeving!Zelfs niet origineel stuur krijg je niet meer gekeurd.

7 jaar in belgie gewoont, glad to be back in NL
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 26 apr, 2007 23:25

hmm ik dacht dat ze hier lastig waren bij de RDW maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet in belgie woon.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » vr 27 apr, 2007 09:04

robin2cv schreef:Of http://www.groenegrommer.tk/

Die meneer heeft een bmw blok in zijn lomax en achteraf in zijn burton gestoken

Greets robin en hou ons op de hoogte
Voor de goede orde: kleine correctie, de eerste was een Patron (Melloyello) en de tweede een BWuton (Groene grommer), min of meer een eigen ontwerp (met als uitgangspunt een gecrashte Burton

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 27 apr, 2007 09:06

@Leo: Is jouw gele patron body ook niet de body van de MelloYello?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » vr 27 apr, 2007 09:12

Punky schreef:@Leo: Is jouw gele patron body ook niet de body van de MelloYello?
Klopt, en als aanvulling op de opmerking van Jeroen, Timo heeft een versnellingsbak van een GS achter zijn BMW blok. Op zijn site heeft hij een verslag hoe het gebouwd is.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 27 apr, 2007 11:08

leo top schreef:
Punky schreef:@Leo: Is jouw gele patron body ook niet de body van de MelloYello?
Klopt, en als aanvulling op de opmerking van Jeroen, Timo heeft een versnellingsbak van een GS achter zijn BMW blok. Op zijn site heeft hij een verslag hoe het gebouwd is.
Ik weet er alles van, wie denk je dat em geholpen heeft met de bak :D
Maar het is alles behalve eenvoudig en goedkoop, komt een hoop draaiwerk bij kijken
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie