inhouden en hoog verbruik
Omdat ik nu toch wel een hele tijd al bezig ben om mijn Ami op een aanvaardbaar niveau te krijgen w.b. verbruik en stotteren/inhouden wil ik hierbij nog iets vragen.
Ami rijdt nog steeds 1 : 9 en houdt flink in bij gas geven.
Kan dit liggen aan lekkende pakkingen van het spruitstuk misschien ? Dit is zowat het enige wat nog niet is bekeken.
Mart
Ami rijdt nog steeds 1 : 9 en houdt flink in bij gas geven.
Kan dit liggen aan lekkende pakkingen van het spruitstuk misschien ? Dit is zowat het enige wat nog niet is bekeken.
Mart
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Dus hij verzuipt waarschijnlijk. Vlotter hoogte verkeerd en waarschijnlijk toch iets niet goed afgesteld aan je acceleratiepomp?
Lekkende pakkingen zijn te testen door er een vloeistof op te spuiten, bv wd40, of wat ze ook doen is remmenreiniger ed, alleen volgens mij is dat erg brand gevaarlijk en vervliegt het wel erg rap.
Lekkende pakkingen zijn te testen door er een vloeistof op te spuiten, bv wd40, of wat ze ook doen is remmenreiniger ed, alleen volgens mij is dat erg brand gevaarlijk en vervliegt het wel erg rap.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Olie en brandstofverbruik
Mijn eend begint nu aardig te verbruiken, zowel benzine, Den Haag - Utrecht -Den Haag, 106 km een kleine 12 liter + een halve liter olie.
Cilinders, zuiigerveren en zuigerveren zijn nieuw, (zijn vervangen bij aankoop). Vorige week is een hangende klep van een van de nieuwe cilinder al gerepareerd. Volgens de ene garage is het een probleem met de nokkenas, volgens de andere garage een cilinderprobleem. Rookt hij, ja, maar wel wit. Houdt de wagen in, ja, bij het optrekken. Iemand enig idee?
P.s. is het normaal dat alleen vanuit stilstand naar de eerste versnelling kan worden geschakeld?
Cilinders, zuiigerveren en zuigerveren zijn nieuw, (zijn vervangen bij aankoop). Vorige week is een hangende klep van een van de nieuwe cilinder al gerepareerd. Volgens de ene garage is het een probleem met de nokkenas, volgens de andere garage een cilinderprobleem. Rookt hij, ja, maar wel wit. Houdt de wagen in, ja, bij het optrekken. Iemand enig idee?
P.s. is het normaal dat alleen vanuit stilstand naar de eerste versnelling kan worden geschakeld?
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Olie en brandstofverbruik
Ja dat is normaal de eerste vernelling is namelijk niet gesynchroniseerd.Jan Naezer schreef:
P.s. is het normaal dat alleen vanuit stilstand naar de eerste versnelling kan worden geschakeld?
Op de andere vragen weet ik het antwoord ook niet.
succes ermee
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
ja deerste en de achteruit zijn niet synchroom dus eerst ff stoppen en dan rustig in zijn 1, wat ik meestal doe ik druk hem altijd eerst in zijn 2 zonder de koppeling op te laten komen en dan pas in 1 dan gaat het heel soepel.
over die zuigerveren hoe lang zitten ze er al op ( km) en wie heeft ze gemonteerd?
meet de compressie eens en bij welke eendengarage ben je geweest. btw welkom op het forum en die grijze had ik goed verkocht hoor.
ciao
over die zuigerveren hoe lang zitten ze er al op ( km) en wie heeft ze gemonteerd?
meet de compressie eens en bij welke eendengarage ben je geweest. btw welkom op het forum en die grijze had ik goed verkocht hoor.
ciao
Laatst gewijzigd door Ramon op wo 9 mei, 2007 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.