Restauratie HK-17-PL (foto's P5)
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Zo, weer eens even een update...
Ik heb al een tijdje niets aan de eend gedaan ivm drukte. Morgen ben ik vrij dus ga ik maar eens een paar uur aan de eend werken.
Ik ben van plan om morgen in ieder geval de veerpotten en de schokbrekers te monteren. Misschien komt de motor er ook al weer in te staan maar nu ben ik wel heel vooruitstrevend bezig (volgens mij kan ik daar trouwens ook even niet bij...)
Ook ben ik gisteren bij mijn koetsje wezen kijken. De dorpels, bodemplaten en voetenbak zijn vervangen, het lijkt weer wat dus...
Hopelijk heb 'k morgen een zinnig sleuteldagje voor de boeg, hoewel een biertje op één of ander koninginnefeest ook wel aantrekkelijk is
Ik heb al een tijdje niets aan de eend gedaan ivm drukte. Morgen ben ik vrij dus ga ik maar eens een paar uur aan de eend werken.
Ik ben van plan om morgen in ieder geval de veerpotten en de schokbrekers te monteren. Misschien komt de motor er ook al weer in te staan maar nu ben ik wel heel vooruitstrevend bezig (volgens mij kan ik daar trouwens ook even niet bij...)
Ook ben ik gisteren bij mijn koetsje wezen kijken. De dorpels, bodemplaten en voetenbak zijn vervangen, het lijkt weer wat dus...
Hopelijk heb 'k morgen een zinnig sleuteldagje voor de boeg, hoewel een biertje op één of ander koninginnefeest ook wel aantrekkelijk is
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
- Voge
- Regelmatige poster
- Berichten: 162
- Lid geworden op: ma 2 jan, 2006 21:53
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Vind 't wel tijd om op zoek te gaan naar een biertje nu. De motor stond achter een enorm aantal kisten en ik had geen zin om te gaan heftrucken vandaag, die staat dus nog lekker op zijn pallet...
De veerpotten zitten er wel aan en ook de schokbrekers zijn gemonteerd. De auto staat nu niet helemaal waterpas dus ik moet nog wat gaan stellen, de hoogte zal ook wel niet precies kloppen. Ik heb wel de slagen van de trekogen geteld bij het demonteren en bij montage de trekogen weer evenveel slagen vastgedraaid (45 voor, 60 achter), toch staat 'ie dan niet helemaal mooi recht. (hij hing altijd al iets scheef...)
De veerpotten zitten er wel aan en ook de schokbrekers zijn gemonteerd. De auto staat nu niet helemaal waterpas dus ik moet nog wat gaan stellen, de hoogte zal ook wel niet precies kloppen. Ik heb wel de slagen van de trekogen geteld bij het demonteren en bij montage de trekogen weer evenveel slagen vastgedraaid (45 voor, 60 achter), toch staat 'ie dan niet helemaal mooi recht. (hij hing altijd al iets scheef...)
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Als je het mooi wil doen, moet je met weegschalen aan de gang.
Een personenenweegschaal voldoet daarvoor.
Onder elk achterwiel 1, kan je de wieldruk afstellen.
Het kan namelijk zo zijn dat met een op het oog rechtstaande eend bv rechtsvoor
en linksachter een veel lagere wieldruk hebben.
Een volledig opgebouwde eend heeft achter wiledrukken van zo'n 80kg.
Een personenenweegschaal voldoet daarvoor.
Onder elk achterwiel 1, kan je de wieldruk afstellen.
Het kan namelijk zo zijn dat met een op het oog rechtstaande eend bv rechtsvoor
en linksachter een veel lagere wieldruk hebben.
Een volledig opgebouwde eend heeft achter wiledrukken van zo'n 80kg.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee