mijn eigen 2cv!

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
tomas
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 20:35
Locatie: belgië ronse

mijn eigen 2cv!

Bericht door tomas » wo 2 mei, 2007 21:26

eindelijk is het zover! ik heb mijn eigen eend nu!
maar goed op weg naar huis doken de eerste problemen al op...
De eend reed toch op volle vermogen een dikke 80km/h.
maar als het dan eens bergop ging viel hij hopeloos terug tot zelfs 30km/h als het echt steil ging. de motor klonk echt niet vermoeid om deze berg op te gaan en verlaagde zelfs amper van toeren.
((volgens mij)) is de koppeling fiks versleten en is deze eend aan een nieuwe toe. maar ik wou dit dan toch eens van jullie horen.

als de motor standaard bleef draaien maakte deze ook een sterk (viel al bij al mee) zoemend geluid ((versnellingsbak?)) toen we onze proefrit maakte deed deze dat niet.

ik denk dat zowat alle onderdelen origineel zijn en nooit vervangen geweest. kunnen jullie mij zo eens standaard pakketje voorschrijven (olie
bougies pakkingen,...e.d.) want ik weeet echt niet wat er zo bij een eend regelmatig moet vervangen worden.

O ja nog een klein vraagje: 95 of98 benzine?

a en als jullie het willen weten: 2cv van 1985 met autokeuring (apk) en papieren voor een prijsje van 1500€. De bodem was roestvrij met een klein gaatje (dia. 0,5cm) en een nieuwe bumper en (zo goed als) nieuwe banden.

mvg tomas
PS fotos volgen wel.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 2 mei, 2007 21:31

Als het toerental niet verlaagde is het inderdaad de koppeling die eraan is.
1977 Mehari

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » do 3 mei, 2007 09:19

tank maar 98 octaan. Dan kan het niet fout gaan. Er zijn motoren die op 95 lopen, maar dan moet je eerst ff onder de kap kijken en het motortype opzoeken.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 3 mei, 2007 10:24

En welkom!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 3 mei, 2007 10:47

Welkom hier op het forum :D
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » do 3 mei, 2007 11:02

Balen dattie iets minder uitvalt dan gehoopt, maar succes ermee!
(het voelt goed heh, eindelijk je eigen eend ;) )
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 3 mei, 2007 11:58

Yup, koppeling, en dat gezoem kan het drukgroeplagertje zijn, wat je hoort suizen.

Och, als alles orgineel is, dan is het iig niet verkloot, toch?

Ik zou gaan voor een beurtje, ontsteking, kleppen stellen, en dan de koppeling, en alles es ff flink doorsmeren. Dan maar es rijden en meemaken wat er meer moet gebeuren.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Plaats reactie