mijn eigen 2cv!
mijn eigen 2cv!
eindelijk is het zover! ik heb mijn eigen eend nu!
maar goed op weg naar huis doken de eerste problemen al op...
De eend reed toch op volle vermogen een dikke 80km/h.
maar als het dan eens bergop ging viel hij hopeloos terug tot zelfs 30km/h als het echt steil ging. de motor klonk echt niet vermoeid om deze berg op te gaan en verlaagde zelfs amper van toeren.
((volgens mij)) is de koppeling fiks versleten en is deze eend aan een nieuwe toe. maar ik wou dit dan toch eens van jullie horen.
als de motor standaard bleef draaien maakte deze ook een sterk (viel al bij al mee) zoemend geluid ((versnellingsbak?)) toen we onze proefrit maakte deed deze dat niet.
ik denk dat zowat alle onderdelen origineel zijn en nooit vervangen geweest. kunnen jullie mij zo eens standaard pakketje voorschrijven (olie
bougies pakkingen,...e.d.) want ik weeet echt niet wat er zo bij een eend regelmatig moet vervangen worden.
O ja nog een klein vraagje: 95 of98 benzine?
a en als jullie het willen weten: 2cv van 1985 met autokeuring (apk) en papieren voor een prijsje van 1500€. De bodem was roestvrij met een klein gaatje (dia. 0,5cm) en een nieuwe bumper en (zo goed als) nieuwe banden.
mvg tomas
PS fotos volgen wel.
maar goed op weg naar huis doken de eerste problemen al op...
De eend reed toch op volle vermogen een dikke 80km/h.
maar als het dan eens bergop ging viel hij hopeloos terug tot zelfs 30km/h als het echt steil ging. de motor klonk echt niet vermoeid om deze berg op te gaan en verlaagde zelfs amper van toeren.
((volgens mij)) is de koppeling fiks versleten en is deze eend aan een nieuwe toe. maar ik wou dit dan toch eens van jullie horen.
als de motor standaard bleef draaien maakte deze ook een sterk (viel al bij al mee) zoemend geluid ((versnellingsbak?)) toen we onze proefrit maakte deed deze dat niet.
ik denk dat zowat alle onderdelen origineel zijn en nooit vervangen geweest. kunnen jullie mij zo eens standaard pakketje voorschrijven (olie
bougies pakkingen,...e.d.) want ik weeet echt niet wat er zo bij een eend regelmatig moet vervangen worden.
O ja nog een klein vraagje: 95 of98 benzine?
a en als jullie het willen weten: 2cv van 1985 met autokeuring (apk) en papieren voor een prijsje van 1500€. De bodem was roestvrij met een klein gaatje (dia. 0,5cm) en een nieuwe bumper en (zo goed als) nieuwe banden.
mvg tomas
PS fotos volgen wel.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Yup, koppeling, en dat gezoem kan het drukgroeplagertje zijn, wat je hoort suizen.
Och, als alles orgineel is, dan is het iig niet verkloot, toch?
Ik zou gaan voor een beurtje, ontsteking, kleppen stellen, en dan de koppeling, en alles es ff flink doorsmeren. Dan maar es rijden en meemaken wat er meer moet gebeuren.
Greatnix Spookeend
Och, als alles orgineel is, dan is het iig niet verkloot, toch?
Ik zou gaan voor een beurtje, ontsteking, kleppen stellen, en dan de koppeling, en alles es ff flink doorsmeren. Dan maar es rijden en meemaken wat er meer moet gebeuren.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed