inhouden en hoog verbruik

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » vr 27 apr, 2007 10:02

Omdat ik nu toch wel een hele tijd al bezig ben om mijn Ami op een aanvaardbaar niveau te krijgen w.b. verbruik en stotteren/inhouden wil ik hierbij nog iets vragen.

Ami rijdt nog steeds 1 : 9 en houdt flink in bij gas geven.

Kan dit liggen aan lekkende pakkingen van het spruitstuk misschien ? Dit is zowat het enige wat nog niet is bekeken.

Mart

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 27 apr, 2007 10:19

Dus hij verzuipt waarschijnlijk. Vlotter hoogte verkeerd en waarschijnlijk toch iets niet goed afgesteld aan je acceleratiepomp?

Lekkende pakkingen zijn te testen door er een vloeistof op te spuiten, bv wd40, of wat ze ook doen is remmenreiniger ed, alleen volgens mij is dat erg brand gevaarlijk en vervliegt het wel erg rap.

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » vr 27 apr, 2007 15:14

Wat moet ik dan doen met die WD40 ?

Gewoon erop spuiten en dan wat ?

Mart

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 27 apr, 2007 15:53

Nou Mart wat je doet is de auto gewoon starten, dan spuit je rondom de plek waar de pakking steekt wat wd40. Dit zorgt dan tijdelijk voor een goede afdichting. Als je dan merkt dat de motor beter loopt dan weet je dat er een pakking in het inlaat stuk slecht is.

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » vr 27 apr, 2007 19:43

Aha, oké dat ga ik morgen eens proberen.

Mart

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » vr 27 apr, 2007 22:30

De laatste tijd hoor ik bij het koud starten ook een flinke klap in de uitlaat. De motor slaat wel direct aan maar komt maar heel moeizaam op toeren. Daarbij maakt het niets uit of je met of zonder choke start.

Zou dit nog een aanwijzing kunnen zijn voor iemand ?

Mart

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2688
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 27 apr, 2007 22:47

ontsteking die ernstig van slag staat!
Verbruik: Afbeelding

hoiwessy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 3 jan, 2007 10:14

Bericht door hoiwessy » za 28 apr, 2007 10:45

Als het aan ontsteking ligt zou ie dan niet slecht starten ? Nu hoef ik echt het sleuteltje maar om te draaien en hij loopt direct. Zowel warm als koud.

Mart

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 28 apr, 2007 11:05

Kan zowel aan onstekingstijdstip liggen alsook aan het mengsel.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 28 apr, 2007 20:00

Als je de ontsteking nog niet gecontroleerd hebt zou ik dat maar eens doen, kan zeker geen kwaad en je kunt er veel winst mee boeken.

Groetjes en succes, Bart

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » za 28 apr, 2007 21:50

HOI,Afbeelding

Jan Naezer

Olie en brandstofverbruik

Bericht door Jan Naezer » wo 9 mei, 2007 18:21

Mijn eend begint nu aardig te verbruiken, zowel benzine, Den Haag - Utrecht -Den Haag, 106 km een kleine 12 liter + een halve liter olie.
Cilinders, zuiigerveren en zuigerveren zijn nieuw, (zijn vervangen bij aankoop). Vorige week is een hangende klep van een van de nieuwe cilinder al gerepareerd. Volgens de ene garage is het een probleem met de nokkenas, volgens de andere garage een cilinderprobleem. Rookt hij, ja, maar wel wit. Houdt de wagen in, ja, bij het optrekken. Iemand enig idee?
P.s. is het normaal dat alleen vanuit stilstand naar de eerste versnelling kan worden geschakeld?

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Re: Olie en brandstofverbruik

Bericht door Jeroen-citroen » wo 9 mei, 2007 19:42

Jan Naezer schreef:
P.s. is het normaal dat alleen vanuit stilstand naar de eerste versnelling kan worden geschakeld?
Ja dat is normaal de eerste vernelling is namelijk niet gesynchroniseerd.
Op de andere vragen weet ik het antwoord ook niet.
succes ermee
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 9 mei, 2007 19:43

ja deerste en de achteruit zijn niet synchroom dus eerst ff stoppen en dan rustig in zijn 1, wat ik meestal doe ik druk hem altijd eerst in zijn 2 zonder de koppeling op te laten komen en dan pas in 1 dan gaat het heel soepel.

over die zuigerveren hoe lang zitten ze er al op ( km) en wie heeft ze gemonteerd?

meet de compressie eens en bij welke eendengarage ben je geweest. btw welkom op het forum en die grijze had ik goed verkocht hoor.

ciao
Laatst gewijzigd door Ramon op wo 9 mei, 2007 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » wo 9 mei, 2007 19:44

ik probeer dat ook wel eens, alleen krijg ik hem vanuit de 2 veel lastiger in de 1 dan vanuit de 3......
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Plaats reactie