Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 1 mei, 2007 19:43

Alles om straks een mooie retrolook te creeren, ps ook in zwart verkrijgbaar ;)

en dat voor 155 euri's

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 1 mei, 2007 20:05

Moet je veel aanpassen om deze te monteren? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 1 mei, 2007 20:59

Gehele dashbord gaat er uit, incl aflegplank. In het midden komt een soort schuine koker waar de teller in komt. Wel een extra balk tussen de linker en rechter deurstijl.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 1 mei, 2007 21:40

Ik doelde meer op het aansluiten ervan? :wink:
PuNk RoCK LosEr

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 1 mei, 2007 22:35

Ik had al een klein vermoeden, maar is een heel eenvoudig systeem.

Er zitten twee draadbomen aan deze teller met stekkerblokken. Aan het uiteinde zitten losse draden voor de zaken die je aan gaat sluiten aan bv de spanning. Er zitten stekkers aan de uiteinden voor bv de snelheidsmeter.

Al met al een heel simpel ding en omdat deze eigenlijk voor motoren geleverd wordt is het schakelen van het aantal cilinders een fluitje van een cent.

Benzine meter is op basis van 100 ohm weerstands meting. Ik weet zo niet welke waarde de eend gebruikt, maar blijkbaar is 100ohm een redelijke standaard.

voor meer info:
http://www.acewell.nl/ACE-2853.77.0.html

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 1 mei, 2007 22:36

ziet r wel lekker uit zo, hehe 8)

hebbah hebbah hebbah!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 1 mei, 2007 23:19

Dus de toerenteller kun je ook afstellen voor een 4 takt 2 cilinder, want dat soort toerentellers zijn vaak moeilijk te vinden. De meeste beginnen bij de 4 cilinders.
Maar de prijs voor al deze meters in 1 meter valt me erg mee. Een nieuwe losse toerenteller voor een 4 takt 2 cilinder kost al snel boven de 100,-
PuNk RoCK LosEr

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 1 mei, 2007 23:32

backfire schreef:Zow vandaag lekker bezig geweest, klepjes losgehaald van een staande twin van maat van me. Daarna tectylspuitslangetje van The Nosepicker pas gemaakt aan mijn el cheapo plantenspuit. Boel beetje verdunt met wasbenzine en nou ik kan je verzekeren, perfect hoor, ging behoorlijk te keer. Maat van me zorgde er voor dat het drukvat op 40psi bleef (1 keer per minuut ff bij pompen). Dus als iemand het idee heeft om airless te gaan spuiten, cranenbroek, hogedrukspuit halen en watergedragen autolak.

We hebben het chassis lekker vol gespoten (1,5 liter tectyl) en 2 keer gedraaid, zodat het een beetje mooi verdeeld. Foto's volgen nog.
Heb je foto's van dit geheel? En zou je hier ook Owatrol mee kunnen spuiten? :roll:
PuNk RoCK LosEr

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » wo 2 mei, 2007 13:00

die teller is echt vet! lekker compact ook!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 2 mei, 2007 15:02

owatrol, lijkt mij niet zo'n probleem, mits het de pure olie is, niet gemengd met primer of zo.

Eigenlijk net iets te compact, maar wel makkelijk in te bouwen en het belangrijkste is de verlichting. Fietsteller heb ik bv op mijn motor zitten, maar deze zijn niet verlicht en dat kijkt erg lastig in het donker. Daar heb ik toen maar zelf verlichting op gemaakt met 2 ledlampjes, weerstandje en wat plexiglas.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 2 mei, 2007 17:04

erg gaaf allemaal!!

toerentellers zijn volgens mij wel om te bouwen naar 2 cil. misschie niet allemaal, maar veel wel dacht ik! ik weet zelf niet hoe hoor, maar ik weet wel iemand die dat doet!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 2 mei, 2007 17:50

ik weet wel hoe, heb er hier 1 open liggen, kwestie van de juiste weerstand er tussen. Helaas ben ik de berekening kwijt maar ook de weerstandjes. Maar de rest heb ik nog :)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 9 mei, 2007 20:13

Zo vandaag weer eens goed bezig geweest, eerste binnenscherm er uit gehaald, nog niet helemaal want ik weet nog steeds niet of ik de binnenrand via het koetsdeel de puntlassen doorboor of dat ik het via de binnenkant doe, ja het klinkt allemaal weer erg wazig, maar ik ben en blijf brabo.

Verder ook nog weer wat meer van die kit verijderd met de fohn en mijn beiteltje.

Nu nog wat slechte plekjes gevonden.

1. links onder a-plaatje beetje roest, stukje ga ik er uit halen en nieuw plaatje in lassen, moet geen probleem opleveren.

2. voorste balk van de voetenbak zitten her en der wat kleine gaatjes in. FF nieuw plaatje zetten en er in lassen. Het betreft alleen het stuk wat op de koets rust. Achterste balk welke op de koets rust heeft alleen wat vliegroest.

Verder ook alle kit aan de voorzijde van de koets aan het verwijderen, dus bij de verwarmingbuizen en bij rempedaal. Ziet er allemaal heel netjes uit, dus alles schoon maken daar, dan schuren, primer en dan de boel in de body schutz.

Nog ff zo door gaan en de hele onderkant is ontdaan van tectyl en anti-steenslag.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 12 mei, 2007 21:21

Zo weer wat verder, binnenscherm verder los gemaakt, helaas kom je dan ook weer andere zaken tegen. Staartstuk was ooit plat gereden door een lantaarnpaal. Dus nu nog kijken hoe ik de ronding weer mooi maak.

Verder gegaan met wat slijpwerk en nog meer kit verwijderen.

Oh en de stuurstangetjes mooi in de imitatie hamerite (flexa), net zo goed en net zo makkelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door backfire op wo 16 mei, 2007 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 13 mei, 2007 16:58

Goed bezig zie ik, knap werk. Wat voor binnenschermen neem je nu? Gewone of verzinkte?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie