Intresse Peiling voor pasklare speaker behuizingen.

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.

Pasklare behuizingen voor speakers kopen

Ik kan het zelf beter
20
32%
Ja leuk, maar mij te duur
5
8%
Nou, dat zou een uitkomst zijn
37
60%
 
Totaal aantal stemmen: 62

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Intresse Peiling voor pasklare speaker behuizingen.

Bericht door Spookeend » di 22 mei, 2007 13:49

Ik speel al een tijdje met het idee om behuizingen te gaan maken voor in een eend. Omdat ik best al wel veel gezien heb, wat voor verbetering vatbaar is. Nu weet ik dat een heleboel eendrijders zelf handig genoeg zijn om zelf wat te maken. Maar ook krijg ik op meetings en via fora best wel veel vragen over hoe en wat met inbouwen van speakers. Zeker omdat er in een eend geen pasklare oplossingen zijn, zoekt iedereen de beste manier van in of opbouw.

Het idee is eigenlijk iets te maken voor mensen die niet van die extreme eisen hebben zoals ik die heb. Ik heb al veel dingen gezien bij mensen in de eend, en ook gehoord, en het is me opgevallen dat sommige dingen gewoon beter kunnen, maar dat het de mensen aan kennis ontbreekt, of kunde om de speakers goed en netjes weg te werken en in te bouwen. Ik weet zeker dat er met een degelijke inbouw, met goede speakers op een gewone radio, dus zonder versterker, een goed geluid is te verkrijgen.

Het is de bedoeling dat het echt "plugandplay" moet zijn. Dus, zonder extra kennis te plaatsen (al dan niet met hulp voor degene die er echt niet overheen zien)

Qua prijzen, tja, het hout, lijm, bekleding en aansluitmaterialen zullen toch ook gekocht moeten worden. En er zal ook best een uurtje in gaan zitten, dus dat moet ik even goed bekijken. Het is niet mijn bedoeling er een "Baan" van te maken, maar gewoon dingen te maken waar mede eend gekken wat aan hebben.

Zeg gewoon wat je van het idee denkt, schroom niet, ik kan wel wat hebben.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » di 22 mei, 2007 14:16

Zou wel interesse hebben, afhankelijk van de prijs.
Zelf ben ik ook al aan het overwegen iets te bouwen, maar dan zonder radio, om er bijvoorbeeld een mp3-speler op aan te sluiten aangezien ik geen zin heb in gerotzooi met cd's en ook nooit radiozenders beluister.
En gezien jouw ervaring.. heb ik ervoor gestemd dat het wel een uitkomst is :wink:
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 22 mei, 2007 14:24

Leuk idee, maar ik wordt geen klant als je het me niet kwalijk neemt... Niet dat ik denk dat ik zelf beter kan, maar voor mij in iedergeval goed genoeg en daarnaast doe ik het graag zelf.

Groetjes en succes, Bart

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 22 mei, 2007 14:40

zoiets als duckw ofzo??

dat lijkt me wel wat!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 22 mei, 2007 14:50

Heb zelf geen interesse. In mn Xantia zitten 6 geluidsboxen dus daarin kan ik lekker luisteren (hoewel ik vaak rij zonder radio/cd aan te hebben). In mn 2cv hoeven geen boxen, ik geniet wel van het gesnor van het motortje

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » di 22 mei, 2007 15:26

Het is denk ik een goed idee. Zelf zou ik het niet zo snel kopen knutsel graag zelf. Als ik jou was zou ik er gewoon 1 maken en op de markt te koop zetten. Dan zie je snel genoeg hoeveel reacties je krijgt. Ik verwacht eigelijk dat er wel mensen zijn die interesse hebben. Ook om dat de kant en klare oplossingen vaak te groot zijn voor een eend

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 22 mei, 2007 16:34

Ik houdt het graag bij jou advies en ga dan zelf aan de freubel, maar kan me voorstellen dat voor sommige kant en klare behuizingen een goede uitkomst is. Je bent toch al snel een paar uur kwijt om iets goeds in mekaar te zetten. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 22 mei, 2007 16:43

Goed plan. Ik heb zelf al eens zitten denken aan een complete radio set in een behuizing die je zo compleet op de aflegplank kunt leggen. (Het is al eens door iemand geopperd op het forum maar ik weet ff niet meer door wie ) Het lijkt me ideaal om de radio en 2 speakers in 1 kistje bij elkaar te hebben. Stroom erop en een antenne eraan en spelen maar.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 22 mei, 2007 16:45

Tjerk, waar wil je die kistjes precies gaan plaatsen. Als het namelijk voor in de aflegvakken is, dan zijn er al diverse speakers met behuizingen op de markt die voor de "gewone" audiogebruiker al goed zijn. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 22 mei, 2007 16:48

Het was mijn bedoeling om "nutteloze" ruimte te gebruiken. Dus, onder de afleg vakken, maar dan zo dat je er geen last van hebt.

De afleg vakken worden in veel gevallen toch wel gebruikt, en je zit met je scharnieren, en het vershil in dashboard tussen club en special.

Het zou echt "unieverseel" moeten zijn, in elke eend passend.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » di 22 mei, 2007 17:26

eyz spookeend is mijn idee van toen niets. dus de kist van sub en speakers in één waarop je dan ook de versterker kan schroeven en dan zo in je achterbak kan shuiven zodat hij precies onder je hoedezak/plank of dat het een hoedenplank word dat is nog steeds mijn ideaal. (ps reken eens een prijs. nog steeds niet gekomen tot dat msn. hoef dan alleen de versterker/ sub en de kist.
C'est une bonne voiture

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » wo 23 mei, 2007 12:28

Hej Spookeend,
Lijkt mij wel een goed idee, ik denk dat hier zeker wel een aantal mensen zijn die er wel belang bij hebben mist de prijs redelijk is :wink:
Zelf heb ik achterin al een paar boxen verwerkt in de hoedenplank, hier ben ik dan ook dik tevreden over maar voor voorin zoek ik nog een oplossing. Ik heb al vanalles gezien en gelezen, maar het lijkt mij erg handig als er iets 'standaards' komt wat je dus voorin onder het dashboard kan plaatsen.

Ik ben benieuwd.

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » wo 23 mei, 2007 12:32

Geweldig idee. Als jij een goed en simpel (!) inbouwsysteem voor in de voordeuren weet te fabriceren, dan heb ik zeker interesse. Zeker in combinatie met goede speakers. En misschien helemaal in combinatie met tweatertjes (in de plastic kapjes om de deurscharnieren die in sommige 2cv's zitten)?

Prijs redelijk: 100 euro lijkt me heel goedkoop voor een goed setje.
La vie est belle.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 24 mei, 2007 07:44

@Wouter :

Het gaat me voorlopig even voornamelijk om de mensen die geen sub en versterker zoeken in hun eend. Die kist is helaas weg, versterkertje heb ik evt. nog liggen.

@Edwin :

Het zou idd gaan om kistjes die onder de plank komen.

@ handjes :

In de voordeuren wilde ik eigenlijk niet gaan doen. Het is mijn idee om de eend zover mogelijk orgineel te houden. En als je het in je deuren wilt maken, dan moet ik ook wat verzinnen voor diegenen die het zelf niet kunnen, om de draden naar de deuren toe te brengen. Vandaar het idee om het onder de aflegplanken te maken. Dat is ruimte die nu veelal niet benut wordt en je hoeft er dus niets voor weg te halen of aan te passen.

100 euro incl een composet (waar dan voor het mooi een versterktje op moet) inclusief kistjes? Das wel heel goedkoop. Het "Nadeel" van een composetje (losse tweet, filter en woofertje) is dat ze eigenlijk niet heel lekker zullen gaan op je radio alleen. Daar geeft de radio net te weinig voor.

Er lijkt in ieder geval intresse te zijn, dus we gaan volgende week eens een en ander bouwen en proberen. De resultaten laat ik natuurlijk zien.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » do 24 mei, 2007 09:11

Volgens mij is dit ook een geweldig idee!
Je hebt interesse in dit soort dingen, en je zult er waarschijnlijk dan ook meer op letten en naar kijken dan een ander. M.a.w.: je zult van alle oplossingen die je inmiddels gezien hebt beter dan een ander in staat zijn om daarvan het beste te combineren.
Ik denk dan ook dat de kracht meer in het idee zit dan in het feit of iemand in staat is om het zelf te maken. Desnoods ga je gewoon bouwtekeningen verkopen, en die zijn natuurlijk best wat waard.

Ben benieuwd, Ronald

Plaats reactie