Olielekkage

Gesloten
Sjaak

Olielekkage

Bericht door Sjaak » ma 10 mar, 2003 01:26

hallo, ik heb een hardnekkige olielekkage uit de linker motorhelft. het is een 18pk uit '64 . ik heb het carterventilatie ventiel al vervangen, en ook het brilrubber om de stoterstangkokers, maar nog steeds lekkage. komt niet via de klepdeksel. Is het denkbaar dat het tussen de cilinder en het motorhuis lekt?? bij het monteren viel het me op dat de cilinder iets wiebelig op het carter aansluit, maar hoe kan zoiets nou vervormen dat de vlakken van cilinder en carter niet meer op elkaar zouden passen?
Wie weet raad? kan het daar lekken? en wat doe ik eraan? ik begin wat moedeloos te worden van die vieze lekkage, nog even en ik stop er gun-gum tussen. wie houdt me tegen?
groeten Sjaak

Bullit

Bericht door Bullit » ma 10 mar, 2003 01:26

Als je een beetje Frans kunt lezen:

http://bosch.christian.free.fr/site2cv/fuites/fuite.htm

succes ermee, Bullit

Erik

Bericht door Erik » ma 10 mar, 2003 01:27

Niet perfect maar wel leesbaar vor de niet fransen onder ons

http://216.239.39.120/translate_c?hl=en ... /fuite.htm

www.2cv6.tk

sjaak

olielekkage

Bericht door sjaak » di 11 mar, 2003 23:32

bedankt voor de reakties, die site: bosch.christian.free.fr is inderdaad erg interessant (en goed voor je frans!) Diverse plaatsen voor olielekkage worden in detail beschreven, maar het lekken tussen cilinder en carter wordt wel genoemd, maar niet verder beschreven. Dus herhaal ik mijn vraag: hoe kun je daar nou lekkage krijgen, en wat ga ik er aan doen? bedankt

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » wo 12 mar, 2003 14:54

heb je niet per ongeluk je linker en rechter cilinder omgewisseld? Of zijn er door de nieuwe brilrubbers te lange stoterstang buizen ontstaan?

sjaak salet

nog steeds lekkage

Bericht door sjaak salet » zo 16 mar, 2003 22:20

interessante gedachte die verwisseling van de linker en rechter cilinder, maar dat is niet het geval. Of het zou bij de vorige eigenaar gebeurd moeten zijn, maar ik voel er voorlopig niets voor om de cilinders om te wisselen: beetje teveel werk voor een probeersel. Voor wat betreft het langer worden van de stoterstangkokers: dat gebeurd toch niet, ook al is het nieuwe brilrubber dikker dan de oude: de stoterstangen gaan er immers DOORHEEN! een eventueel dikteverschil wordt opgevangen door de aandrukveren. In ieder geval iedereen bedankt voor de reakties, als ik de oorzaak (en de oplossing!) gevonden heb dan laat ik het weten.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 17 mar, 2003 19:54

bij mij lekte hij ook hevig 1 liter olie op 200 km het bleek de pijl stok te zijn die niet goed afsloot stukje duck take er om en het is voorlopig opgelost

groetjes Ramon

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Olielekkage.

Bericht door Gerard2cv » wo 30 apr, 2003 13:51

Olielakkage tussen het blok en de cilinder is heel vreemd en ook hier
zou ik adviseren om de onderdruk in het carter eerst eens op te meten.want als je zoals
het hoort ,vacuum hebt.hoe kan het dan lekken Of zitten de brilrubbers wel goed.Het is
niet de eerste keer dat ik ze omgedraaid ben tegengekomen.Jij weet ook niet wie er het
laatst aan heeft zitten sleutelen.Deze rubbers zijn nl.exentrisch en zitten bij een 4 en een
6 motor precies andersom vanwege de grotere cilinders.Mocht je werkelijk daar jekkage
hebben, dan zou ik adviseren om van een stukje tekenpapier een pakking te maken en
die met vloeibare pakking te monteren.

Gesloten