chassisnummer
-
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 00:54
- Locatie: krimpen a/d ijssel
- Contacteer:
chassisnummer
Hallo allemaal,
Jawel, ik heb eindelijk mijn eerste eend gekocht.
Nu al direct een vraagje, ik zie dat het chassisnummer in het chassis geslagen hoort te zijn ?
Bij deze zit die namelijk naast de bijrijdersstoel in de carosserie ( zo staat het ook op het kentekenbewijs ) en uiteraard op het schutboord een plaatje.
Het is een bouwjaar 89 en voor het eerst op naam gezet in 90, ik heb dit gecontroleerd met de stempels die er op staan en dat klopt.
Alleen het motortje heeft als type aanduiding AK2.
Maar ik zou omdat het chassisnummer in de carosserie zit gewoon een probleemloze chassiswissel kunnen doen zonder al dat gezeur met de RDW ?
Ik zit er over te denken namelijk omdat de naad van het driehoekje aan de bestuurderskant niet recht is ( onder breder dan boven ) en het stuur 'schraapt' af en toe in het stuurhuis, bovenin dus. Maar het gaat niet echt zwaar. En ik kan rustig op de voor en achterbumper dansen, zelfs 1 man voor en 1 man achter en dan beweegt er niets van het plaatwerk.
Grote twijfel dus, voetenbankje is ook aardig door in de knik dus de koets kan ook aan het zakken zijn.
Dit word een aardig project heb ik in ieder geval al door, maar ik heb grootse plannen met m'n eerste 'echte' auto en het zal vanaf nu altijd een eendje blijven.
Jawel, ik heb eindelijk mijn eerste eend gekocht.
Nu al direct een vraagje, ik zie dat het chassisnummer in het chassis geslagen hoort te zijn ?
Bij deze zit die namelijk naast de bijrijdersstoel in de carosserie ( zo staat het ook op het kentekenbewijs ) en uiteraard op het schutboord een plaatje.
Het is een bouwjaar 89 en voor het eerst op naam gezet in 90, ik heb dit gecontroleerd met de stempels die er op staan en dat klopt.
Alleen het motortje heeft als type aanduiding AK2.
Maar ik zou omdat het chassisnummer in de carosserie zit gewoon een probleemloze chassiswissel kunnen doen zonder al dat gezeur met de RDW ?
Ik zit er over te denken namelijk omdat de naad van het driehoekje aan de bestuurderskant niet recht is ( onder breder dan boven ) en het stuur 'schraapt' af en toe in het stuurhuis, bovenin dus. Maar het gaat niet echt zwaar. En ik kan rustig op de voor en achterbumper dansen, zelfs 1 man voor en 1 man achter en dan beweegt er niets van het plaatwerk.
Grote twijfel dus, voetenbankje is ook aardig door in de knik dus de koets kan ook aan het zakken zijn.
Dit word een aardig project heb ik in ieder geval al door, maar ik heb grootse plannen met m'n eerste 'echte' auto en het zal vanaf nu altijd een eendje blijven.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Soms zit een chassisnummer idd in de bodemplaten. Check of er citroën of rdw sluittekens zijn ingeslagen voor en na het nummer, dan weet je in elk geval of het nummer legaal is. En als je de zoekfunctie gebruikt kom je 100 topics over chassisnummers tegen. Succes! (enne foto's van je eend?
)

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Als je nummer origineel is ingeslagen dan laat je bij de RDW toch gewoon een herinslag doen! Kosten zijn een goede 60 euro en je ben legaal bezig.Maar ik zou omdat het chassisnummer in de carosserie zit gewoon een probleemloze chassiswissel kunnen doen zonder al dat gezeur met de RDW ?
Ben je daar wel zeker van??het zal vanaf nu altijd een eendje blijven.


-
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 00:54
- Locatie: krimpen a/d ijssel
- Contacteer:
Je oude nummer moet legaal in je nieuwe chassis ingeslagen worden.kwakkieftd schreef:Maar als het nummer officieel en legaal is ( ik moet nog even goed kijken ) hoeft de RDW toch helemaal niet ingeschakeld te worden bij een chassiswissel ?
Dit is iets waar ik niet helemaal uit kom, ik heb al heel wat gelezen op dit forum m.b.t. chassisnummers.
Stom van me, had even niet in de gaten dat het in je carrosserie was ingeslagen.
Dan heb je waarschijnlijk geen herinslag nodig. Je originele nummer verhuist gewoon mee.

Dan heb je waarschijnlijk geen herinslag nodig. Je originele nummer verhuist gewoon mee.
Laatst gewijzigd door Peter v G op ma 28 mei, 2007 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Ik ben het hier niet mee eens. Bij mijn eend staat het chassis nummer in de bodemplaat naast de bijrijders stoel. Dit staat ook gewoon op mijn papieren zo vermeld. als ik een chassis wissel doe verander ik niks aan de plaats van het nummer en heeft de RDW er dus niks mee te maken.leo top schreef: Je oude nummer moet legaal in je nieuwe chassis ingeslagen worden.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
inderdaad, je kunt gewoon het chassis wisselen dan.
bij mijn dyane is 5 jaar terug door de RDW het nummer ook in de bodemplaat van de carrosserie geslagen..... erg handig, maar goed, mijn chassis is nog prima... (ik hoop de rest ook, volgende week keuring)
bij mijn dyane is 5 jaar terug door de RDW het nummer ook in de bodemplaat van de carrosserie geslagen..... erg handig, maar goed, mijn chassis is nog prima... (ik hoop de rest ook, volgende week keuring)
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Nee Leo, ze zijn niet in de war. Er zijn inderdaad eenden met het nummer in de bodemplaat. Ik heb zelfs een keer gelezen dat er een eend is, met het nummer op het voorspatbord.
Als dit klopt met de papieren, dan kun je dus een chassiswissel doen zonder naar de RDW te gaan.
Bij het vervangen van je spatbord of bodemplaat zul je dan wel naar de RDW moeten om het nummer in te laten slaan en dikke kans dat ze dan wel je chassis pakken.
Als dit klopt met de papieren, dan kun je dus een chassiswissel doen zonder naar de RDW te gaan.
Bij het vervangen van je spatbord of bodemplaat zul je dan wel naar de RDW moeten om het nummer in te laten slaan en dikke kans dat ze dan wel je chassis pakken.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!