Horten en stotend rijden
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
Horten en stotend rijden
Hallo mensen, Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Hans Baank uit Hoorn. Ik rij al een paar jaar in een rode 2cv en dat bevalt heel erg goed.
Maar nu heb ik elke keer als ik rij dat hij gaat horten en stoten en gaat steeds langzamer rijden en ik word helemaal door elkaar geschud tot hij uiteindelijk afslaat. gek wordt ik er van. Als hij een tijdje staat dan gaat het wel weer, maar het is nu elke keer weer raak en kan niet meer op hem vertrouwen. Al twee keer de wegenwacht moeten bellen. Maar na een tijdje stilstaan deed hij het dus weer???? Wie weet wat dit is????
Groetjes
Hans
Maar nu heb ik elke keer als ik rij dat hij gaat horten en stoten en gaat steeds langzamer rijden en ik word helemaal door elkaar geschud tot hij uiteindelijk afslaat. gek wordt ik er van. Als hij een tijdje staat dan gaat het wel weer, maar het is nu elke keer weer raak en kan niet meer op hem vertrouwen. Al twee keer de wegenwacht moeten bellen. Maar na een tijdje stilstaan deed hij het dus weer???? Wie weet wat dit is????
Groetjes
Hans
- André Post
- Heavy user
Wat waren de bevindingen van de wegenwacht?
Eerst moet je uit zien te vinden of dit een benzine of een ontstekings probleem is.
Zelf denk ik aan een benzine probleem.
Het lijkt of de toevoer niet voldoende is.
Denk aan benzine pomp, filter in tank, of poreuze slang boven op de tank.
Ook kan natuurlijk vuil in de carburateur de boel verzieken.
Eerst moet je uit zien te vinden of dit een benzine of een ontstekings probleem is.
Zelf denk ik aan een benzine probleem.
Het lijkt of de toevoer niet voldoende is.
Denk aan benzine pomp, filter in tank, of poreuze slang boven op de tank.
Ook kan natuurlijk vuil in de carburateur de boel verzieken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
De wegenwacht heeft het benzine filter vervangen en dat was alles. Maar na een paar dagen was het dus weer raak. Maar oke, het zou dus de benzinepomp of vuil in de tank of de carburateur. Ik laat er maar iemand naar kijken want ik heb twee linker handen
Wat kan ik zelf doen, of zijn er tekeningen over hoe ik een tank moet verwijderen of een carburatteur moet schoonmaken?? Dat zal me een hoop geld schel;en als ik het zelf kan doen.
Hans

Hans
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Lijkt me niet TB hij heeft het een paar dagen niet gedaan. Tank er onder uit dan moet je eerst de tank leeg laten lopen, dit kun je doen door bij het linker voorspatbord de benzineslang naar de benzinepomp toe los te koppelen. Als je deze vervolgens omlaag houdt loopt de tank leeg. Kwestie van grote Jerrycan. Vervolgens aan de binnenzijde bij de achterbank groene draad met geel hulsje losmaken. Dit is van de vlotter. Vervolgens van onder af voer bouten losdraaien. Let daarbij op dat de benzineslang aan de bovenzijde vast blijft zitten, deze dus losmaken zo gauw je er bij kunt.
Als je een plastic benzine tank hebt dan vermoed ik niet dat er veel vuil in zal zitten.
Carburateur, als je daar geen verstand van hebt dan adviseer ik je een boek te kopen, want zo ff uitleggen is niet makkelijk. Als je het toch wilt doen, koop dan alvast wat pakkingen, ongetwijfeld dat er 1 stuk gaat.
Als je een plastic benzine tank hebt dan vermoed ik niet dat er veel vuil in zal zitten.
Carburateur, als je daar geen verstand van hebt dan adviseer ik je een boek te kopen, want zo ff uitleggen is niet makkelijk. Als je het toch wilt doen, koop dan alvast wat pakkingen, ongetwijfeld dat er 1 stuk gaat.
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer:
- Hans Baank
- Beginner
- Contacteer: