DG Ignition of 123 ignition!?????? 125 euro of 160?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 11 jun, 2007 15:46

nou ja niet eigenlijk want w is niet meer te koop!!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 11 jun, 2007 20:47

na 1 DG en 1 123 EVO zonder de vacuüm vervroegeing en daarna mét vacuumvervroeging gestest te hebben op hetzelfde blok, wil ik géén DG meer zien!

123 zonder vacuumvervroeging is dus (op de juiste stand) gelijk aan de gewone 123: hier al duidelijk verschil met de DG. 123 met vacuumvervroeging aangesloten geeft een nog (veel) mooier resultaat.

Ik heb de 123 en de dg opengemaakt. Ik was niet te spreken over de inhoud en het ontwerp van de DG.

(voor wat het waard is)
Ami 8 break

plof
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 11 jun, 2007 10:31

Bericht door plof » ma 11 jun, 2007 21:52

Evan schreef:na 1 DG en 1 123 EVO zonder de vacuüm vervroegeing en daarna mét vacuumvervroeging gestest te hebben op hetzelfde blok, wil ik géén DG meer zien!
hmm.. het gaat mij eigenlijk meerendeel om de bobine te sparen mocht die op contact blijven staan (zit een knop in ipv contactslot.)

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 11 jun, 2007 22:59

Ik heb in mijn burton een DG en dat werkt prima. De motor loopt een stuk beter dan de contactpuntjes. Veel rustiger en merkbaar. Starten lopen ook al heb ik er 4 weken niet mee gereden.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 12 jun, 2007 08:33

Volgens mij gaat het om de vergelijking.
Dat ze allebe werken lijkt me duidelijke, anders reed niemand met een bepaalde el. ontsteking.
ze sparen beiden de bobine (heb ik begrepen).
Ami 8 break

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 12 jun, 2007 10:21

wat waren de verschillen dan in de units? slechte componenten en rommelig gesoldeerd?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

plof
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 11 jun, 2007 10:31

Bericht door plof » di 12 jun, 2007 11:49

Evan schreef:ze sparen beiden de bobine (heb ik begrepen).
Komt de relatie met mijn dochter ten goede.. :wink:
Twee bobines in korte tijd ..... We staan nu 1-1 :D

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 22 jun, 2007 11:44

ik heb n DG gekocht in kraggenburg maar nog geen ervaringen want t blokje zit r nog niet in. Kraggenburg heeft altijd DG's zei hij, ik weet niet waarom.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » za 23 jun, 2007 01:35

thomaaas schreef:ik heb n DG gekocht in kraggenburg maar nog geen ervaringen want t blokje zit r nog niet in. Kraggenburg heeft altijd DG's zei hij, ik weet niet waarom.
zal ie wel goedkoop kunnen inkopen bij de leverancier waar hij de rest van de spullen ook koopt, 123 gaat via een andere weg, kost meer moeite ;)
Ami 8 break

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » za 23 jun, 2007 09:32

Mij lijkt het ongeveer wel hetzelfde. Alleen er zou gebruik zijn gemaakt van een andere vervroegings curve.

Maar het is en blijft elektronica......het kan altijd kapot gaan ;)
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 25 jun, 2007 00:07

Hmm kan heel best want t kostte echt geen drol, terwijl kraggenburg meestal ietsjes duurder is [niet veel hoor].

Verder doodsimpel, gewoon vastbouten en draaien tot je feestverlichting hebt ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » vr 6 jul, 2007 16:06

thomaaas schreef:ik heb n DG gekocht in kraggenburg maar nog geen ervaringen want t blokje zit r nog niet in. Kraggenburg heeft altijd DG's zei hij, ik weet niet waarom.
1. Ron (de eendenboer in Kraggenburg) heeft liever DG omdat hij 123 lastiger te monteren en af te stellen vind.

2. Hij kent Wim van de W-Ignition persoonlijk en De Graaf (de commercieel uitbater van de W-Ignition (lees DG)) is een van zijn vaste leveranciers.

3. De DG is goedkoper en werkt net zo perfect als de 123 dus waarom de meerprijs betalen ?
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » vr 6 jul, 2007 17:16

Wim van den Bergh schreef:
1. Ron (de eendenboer in Kraggenburg) heeft liever DG omdat hij 123 lastiger te monteren en af te stellen vind.

3. De DG is goedkoper en werkt net zo perfect als de 123 dus waarom de meerprijs betalen ?
1: mooi verhaal maar meer ook niet
3: garantie, als je na een 1/2 jaar met een kapotte DG(isgeenig)nition staat, kun je naar je ontsteking en je centen fluiten. Albert de Gier geeft je een nieuwe bij terugbrengen van je kapotte.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 6 jul, 2007 17:30

Ik heb mijn 123 voor Zweden maar verwijderd en ga op puntje's die kant op.
Ik kon met de 123 de laatste tijd bobine's blijven wisselen, ze werden allemaal warm, ook op de snelweg, even wachten voor een brug of om te tanken, na het afzetten van de motor kreeg ik hem niet meer aan de praat zonder de bobine te wisselen. soms viel ze uit tijdens stationair draaien.
O ja, heb een nieuwe bobine (2 stuks) nieuwe Equem bougie's en nieuwe kabels en de 123 stond op tijd.
Dat elektronische spul rijd en werkt prachtig als het nieuw is, maar als het ouder word, in mijn geval ca. 6 jaar, komen er blijkbaar toch storinkje's in.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » vr 6 jul, 2007 18:43

dat is dus ook waarom ik nog steeds puntjes heb werkt uitstekend , want heeft er ook iemand ervaring met 123 over lange en verre afstanden wanneer alles goed heet wordt onder de kap, bij diverse 123 leveranciers durven ze mij niks te garanderen dat het heel blijft
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Plaats reactie