Alles over het heerlijke eendrijden.
-
CitroenAZU
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door CitroenAZU » zo 3 sep, 2006 21:43
Maaikie schreef:Matchless schreef:OK ik corrigeer even. Als de datum eerste toelating van je auto voor 1 januari 1978 is, mag je blauwe platen voeren. Daarna verplicht de gele.
snik....dus ik zal nooit een blauwe plaat kunnen voeren...jammer..maar ach...het gaat om alles om de plaat natuurlijk...ik streef naar mijn tweede / volgende eend mét blauwe plaat.....
Nou nog kijken of de gespotte auto's zich melden...

Je kunt natuurlijk ook gewoon je huidige kenteken in blauw laten maken. Die erop zetten en gaan rijden. alleen effe met de APK de GAIK platen erop zetten. Let op, mag officieel niet maar waar gaat het nou om...Je kenteken moet leesbaar zijn zodat de immer wakkere Hermandad deze kan opvragen om te zien waar het beestje thuishoort en of de houdbaarheidsdatum der APK nog goed is en hetzelfde met de verzekering....Dus of die plaat nou blauw of geel is maakt niet uit als het maar leesbaar is. Verder weet de Kit het vaak toch niet dat dat niet mag...een uitzondering daargelaten. Ik rij al een jaar of 5 zo rond en nog nooit aan de kant gezet voor die reden...
Je moet wel een erge pennenlikker treffen die je daar voor op de bon slingert....(zeker als je ook nog eens de gele platen achterin hebt liggen)
-
Frank Deusjevoo
- Veelvuldig poster

Bericht
door Frank Deusjevoo » ma 4 sep, 2006 11:52
Gespot: the spitfire rond 7 uur - half 8 bij Charleston Tuning voor
Alleen de charleston zal wel binnen hebben gestaan.. en de blauwe zag ik ook niet op t erf staan :p
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
thomaaas
- Heavy user

Bericht
door thomaaas » ma 4 sep, 2006 13:56
Je bent alleen wél verplicht om de eurokentekens erop te zetten als de grens overgaat, tenzij je zoals ik een auto van vóór 1978 hebt, dan mag je de blauwe platen laten zitten
Maar gebruik de zoekfunctie maar eensop blauwe kentekens, volgens mij is er wel meer over geschreven.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
-
Frank Deusjevoo
- Veelvuldig poster

Bericht
door Frank Deusjevoo » ma 4 sep, 2006 14:20
Ja dat is logisch, je moet sowieso overal die gele platen gebruiken als je eend na januari 1978 gebouwd is. Blauwe platen mogen in het buitenland wel gebruikt worden MITS je ook een goedgekeurde NL sticker erbij plakt

.
Frank
-
Aloha Beach Cruiser
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door Aloha Beach Cruiser » ma 4 sep, 2006 17:25
Frank Deusjevoo schreef:Gespot: the spitfire rond 7 uur - half 8 bij Charleston Tuning voor
Alleen de charleston zal wel binnen hebben gestaan.. en de blauwe zag ik ook niet op t erf staan :p
Frank
HAHA, volgende keer even verplicht babbelen he
en ja, ook de blauwe stond binnen

-
Frank Deusjevoo
- Veelvuldig poster

Bericht
door Frank Deusjevoo » ma 4 sep, 2006 17:30
:d ja is goed joh
Ik kom als ik mn rijbewijs heb wel een keer langs

.. of jij komt nog een keer langs bij mijn "sjakie" kijken
Frank
-
THE SPITFIRE
- Regelmatige poster

Bericht
door THE SPITFIRE » ma 4 sep, 2006 19:43
we zullen zien. misschien komen we wel een x langs binnenkort.
maar hoe vind je em nu??

-
Matchless
- Regelmatige poster

Bericht
door Matchless » ma 4 sep, 2006 23:07
Je kunt natuurlijk ook gewoon je huidige kenteken in blauw laten maken. Die erop zetten en gaan rijden. alleen effe met de APK de GAIK platen erop zetten. Let op, mag officieel niet maar waar gaat het nou om...Je kenteken moet leesbaar zijn zodat de immer wakkere Hermandad deze kan opvragen om te zien waar het beestje thuishoort en of de houdbaarheidsdatum der APK nog goed is en hetzelfde met de verzekering....Dus of die plaat nou blauw of geel is maakt niet uit als het maar leesbaar is. Verder weet de Kit het vaak toch niet dat dat niet mag...een uitzondering daargelaten. Ik rij al een jaar of 5 zo rond en nog nooit aan de kant gezet voor die reden...
Maar dan ook niet zeuren over fraude met je kentekenplaat. Kennelijk is het nog niet bij iedereen binnengekomen, maar die GAIK platen zijn hiervoor in het leven geroepen. De uitzondering voor blauwe platen is zo gekomen doordat mensen van o.a. de FEHAC voor ons in Den Haag gevraagd hebben om deze te maken voor historische voertuigen. Tja, en dat sommigen hier dan weer misbruik van willen maken en dit bij anderen willen uitlokken vind ik een vreemde zaak. Maar doe dit vooral. Als meer mensen dit doen rijdt straks heel Nederland gewoon met geel.
Maar ja, ik ben een pennelikker, dus wat doet mijn mening hier ter zake. Gewoon doen, en een boete van 130 euro riskeren.
Beter een eend dan geen eend
-
Frank Deusjevoo
- Veelvuldig poster

Bericht
door Frank Deusjevoo » di 5 sep, 2006 10:49
Ik heb je duck niet echt goed kunnen zien, Spitfire, we reden langs het kruispunt dus konden je net spotten

.. maar hij stond iig wel te glimmen!
Die van mij ligt nu uit elkaar, maar alles is nu wel goed te zien (wat goed/slecht is)..
Frank
-
Aloha Beach Cruiser
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door Aloha Beach Cruiser » di 5 sep, 2006 21:08
ja vaal kom je veel tegen als je dat doet, maar dan kun je ook goed doen he

-
Maaikie
- Eend ontdekker

-
Contacteer:
Bericht
door Maaikie » di 5 sep, 2006 21:25
De uitzondering voor blauwe platen is zo gekomen doordat mensen van o.a. de FEHAC voor ons in Den Haag gevraagd hebben om deze te maken voor historische voertuigen.
Ik heb die site even zitten bekijken...ziet er goed uit overigens, maar is het mogelijk om dan ergens (bijvoorbeeld bij de politie zelf of de FEHAC) een blauwe kenteken plaat aan te vragen...iemand enig idee of dit wel eens gebeurd? Het 'her'aanvragen van een blauwe kentekenplaat?
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
-
CitroenAZU
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door CitroenAZU » di 5 sep, 2006 22:59
Dat mag dus juist niet omdat je auto uit 1982 is. Kentekens met combinaties van 4 letters en twee cijfers moeten altijd geel zijn. (GAIK)
Alleen als je auto van voor 1977 is kun je als je een modern kenteken hebt een vervangend klassiek kenteken aanvragen (serie; **-YB-**). Die mogen wel blauw.
-
Maaikie
- Eend ontdekker

-
Contacteer:
Bericht
door Maaikie » di 5 sep, 2006 23:00
CitroenAZU schreef:Dat mag dus juist niet omdat je auto uit 1982 is. Kentekens met combinaties van 4 letters en twee cijfers moeten altijd geel zijn. (GAIK)
Alleen als je auto van voor 1977 is kun je als je een modern kenteken hebt een vervangend klassiek kenteken aanvragen (serie; **-YB-**). Die mogen wel blauw.
Helemaal duidelijk...! Dank je wel....het kwartje valt nu pas ivm die 4 letters en 2 cijfers...
Thanx!!
Kingfisher Sky Celliste
-
Maaikie
- Eend ontdekker

-
Contacteer:
Bericht
door Maaikie » di 5 sep, 2006 23:55
Mijn vriend (nog niet helemaal bezig met dagen, tijden en foto's maken:)) heeft afgelopen week (geloof zaterdag) nabij Maasland een eend zien rijden die waarschijnlijk in de restauratie was, geen dakje op maar plastic en dat vond hij geweldig....
We overwegen toch eea te gaan opknappen..hij heeft de smaak wel te pakken zeg maar...alleen hebben we de ruimte niet...
Kingfisher Sky Celliste
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

Bericht
door CitRoel » wo 6 sep, 2006 08:49
Er zijn ook hardtops voor eendjes maar die zijn aardig zeldzaam.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p