Pagina 69 van 77

Geplaatst: do 29 nov, 2012 07:02
door tinouck
Ik rij in ieder geval alleen nog A type

wel goede herinneringen aan de Transalp :)

Geplaatst: do 29 nov, 2012 09:37
door Tom Duckpower
gelemotor schreef:ook bij mij staan er meerdere boxers.....

Eigen motor topic starten?? :)

Gr, Luc
heb de topictitel aangepast ;)

Geplaatst: do 29 nov, 2012 19:34
door OnsEendje2
tinouck schreef:wel goede herinneringen aan de Transalp :)
Ik ook :) M'n vorige...
AfbeeldingAfbeelding

Maar helaas geen A-type meer... dus sorry voor de vervuiling

Geplaatst: do 29 nov, 2012 23:45
door tinouck
OnsEendje2 schreef:
tinouck schreef:wel goede herinneringen aan de Transalp :)
Ik ook :) M'n vorige...
AfbeeldingAfbeelding

Maar helaas geen A-type meer... dus sorry voor de vervuiling
:twisted: :roll: :wink:

Geplaatst: vr 30 nov, 2012 18:26
door Boudewijn
OnsEendje2 schreef: Maar helaas geen A-type meer... dus sorry voor de vervuiling
Ja je had hem wel eens mogen wassen :lol:

Geplaatst: vr 30 nov, 2012 19:08
door OnsEendje2
... ik heb nog wel ergere foto's. ;)
ik heb er de oost europa rally met gereden. ik lag er meer naast dan op :)

Geplaatst: za 1 dec, 2012 22:45
door gelemotor
Tom Duckpower schreef:
gelemotor schreef:ook bij mij staan er meerdere boxers.....

Eigen motor topic starten?? :)

Gr, Luc
heb de topictitel aangepast ;)
Oeps, dan moet ik nu ineens veel foto's gaan plaatsen dus..... :wink:

Gr, Luc

Geplaatst: wo 12 dec, 2012 22:42
door Boudewijn
Via mijn buurman heb ik een overdekte stalling voor de eend kunnen regelen. :lol:
Zolang de eend in de stalling staat, mag ik de Lancia van mijn dochter gebruiken. Het is een auto van dit type.
Afbeelding
Niet mooi maar je zit droog. Voorwaarde is wel dat vaders wat onderhoud doet en er af en toe wat benzine in gooit. :lol:

Geplaatst: wo 12 dec, 2012 22:50
door Frank1976
Ik rij Skoda Fabia 2004 naast m'n groentje.

Naast mijn eend rij ik een mini

Geplaatst: vr 25 jan, 2013 21:51
door kooij014
Naast mijn eend rij ik een mini.

Geplaatst: vr 25 jan, 2013 22:34
door Thijs
En ik een Clio uit 1997 met 301.000 op de teller. Vanaf nieuw op LPG G3 gereden......
'is wel een erg schrale brandstof'' jaja,blabla
En ik rijd vervolgens weer 1000km in een week er bij... :D :?

Geplaatst: zo 17 feb, 2013 00:23
door Maus0611
Afbeelding
(die rechtse...)

Afbeelding


Ik rij sinds eind 2010 in de GSA. Een half jaar later kreeg ik die Daihatsu aangeboden voor de magische prijs van 95 euro. Ik dacht, leuk winterbarrel!

Dat ding bleek echter zo goed, dat hij nog een winter mee mocht, deze dus. Nu komt de APK er weer aan en ik weet dat de auto eigenlijk aan grote revisie toe is. Motortje is wat gaar en nu beginnen de dorpels ook te verkleuren, door roest van binnenuit. Ik rij er nog steeds elke dag mee naar m'n werk en in de ruim 10.000km die ik ermee gemaakt heb, heeft hij me 1 keer laten staan met een kapotte accu. Dat was bij de garage voor de deur dus starten met starthulp was geen probleem.

De GSA blijft een auto waarbij ik elke keer als ik instap hoop dat ie het doet. Ergens zit een lekstroom, ergens lekt olie, ergens lekt water en ergens lekt roest.
De deuren zijn slecht, de bodem heeft plekken, de motor rammelt en tikt als ie koud is(reviseren). Het sleutelen daaraan is een regelrechte RAMP, bij elk dingetje moet die halve neus eraf óf je kunt er niet bij.
Beetje klaar mee helaas...

Nu krijg ik een Volvo 340 aangeboden, in (volgens zegge, heb hem nog niet goed bekeken) goeie staat. De maar is: Hij heeft een 'Engine Swop' gehad waardoor er nu een Daf66 rondrijd met 1.4, en een 340 met een 1.1 ;). Op zich geen probleem want wat ik met die auto ga doen is stadsverkeer tussen m'n werk en terug. Kort stukje waarbij grote motoren niet goed warm worden, en zo'n onderbemeten 1.1 juist wel.
Het is een hele nette auto, rijd super(maar niet erg snel) en is heel betrouwbaar gebleken in de jaren (auto is van een vriend).

Afbeelding

Afbeelding

Mag ik overigens vragen om, als je het hier niet mee eens bent, normaal of niet te reageren? Ik heb op een ander forum een complete ruzie nu met de moderatoren want zo'n posting als deze vinden ze écht niet kunnen.
Heb liever een beetje respect naar elkaar.
De eend blijft immers... ;)

Geplaatst: zo 17 feb, 2013 00:55
door JanR
Er is niets mis met zo'n auto, ooit bedoeld als opvolger van de Daf66, en ook bijna zo getekend door Daf. Helaas werd Daf overgenomen door Volvo, en kreeg je de Daf/Volvo 66 en de opvolger van de Daf66, de Volvo 340/360.
Ja het model is verouderd en een beetje trutterig, maar wel Zweedse degelijkheid, en je hebt iets bijzonders want er rijden er niet veel meer.

Geplaatst: zo 17 feb, 2013 09:36
door dezilverlinde
Ik was laatst in het DAF museum. En deze volvo is nog door DAF ontworpen, en ontwikkeld. Was onderdeel van de expositie daar. Ik heb er altijd wel wat mee gehad. Ik vindt het model erg spreken voor de tijd waarin hij ontwikkeld werd. Soort van tijdsbeeld. Altijd onderschat en eigenlijk ook een 'lelijk eendje'... Ik zeg doen!

Geplaatst: zo 17 feb, 2013 10:50
door Michiel van G.
Leuk, zo'n volvo. Maar, een 1.1 motortje? Denk dat 'ie dan niet harder gaat dan 100 :)

Maar misschien valt dat ook nog wel mee. Ik zou je de tip willen meegeven een goede proefrit te doen, te kijken of hij goed opschakelt (dan zijn de EMVK en membranen in de vario goed - doe een lurktest, even een slang van de emvk af en blazen, als je tegendruk hebt alsof je een ballon opblaast is het prima) en vooral goed te kijken naar roest: kriksteunen, voorbalk (onder de kentekenplaat), hoeken van de voorspatborden voor het voorwiel, 'kontjes' achter de achterwielen.

Als dat alles goed is, en hij soepel rijdt dan zou ik die GSA van de hand doen en lekker in de Volvo gaan rondrijden. GSA's zijn leuk, maar als je pech hebt dan is het na 1 uur rijden 3 uur sleutelen...