Pagina 8 van 12

Geplaatst: di 5 jun, 2012 23:06
door Michiel van G.
Mijn Dyane heeft ook geen lampjes. Enkel oliedruk, remvloeistof en alarmknipperlichten.
iig geen groot licht of richtingaanwijzer.

Geplaatst: wo 6 jun, 2012 11:25
door supercees
van welk jaar is jouw dyane? apk eisen verschillen per bouwjaar...

Geplaatst: wo 6 jun, 2012 19:31
door Michiel van G.
van '77, modeljaar '78

Geplaatst: wo 6 jun, 2012 20:39
door André Post
Mijn 1970 18PK heeft wel knipper indicatie, geen grootlicht.

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 18:08
door Michiel van G.
Misschien een verschil tussen Franse en NL regels? Mijn 1971-4'tje heeft ook een knipperlicht indicator...

Was even vergeten dat m'n Dyane geïmporteerd is, vandaar.

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 19:13
door supercees
fototijd (klik op de foto voor een GROTERE weergave):

als er niet aan de azu wordt gewerkt staat ze in goed gezelschap:
Afbeelding

Afbeelding

eerst wat foto's van het laswerk;
nieuwe achterbalk
Afbeelding

volgende spreken voor zich:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kabelboomgedoe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog te monteren;
Afbeelding

nieuw achterpaneel en nieuwe achterlichten;
Afbeelding

hangende pedalen uit een groene eend:
Afbeelding

oude choke knop ("sjook"):
Afbeelding

knop van de trekstarter:
Afbeelding

drie sfeerplaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en zelf vind ik dit de mooiste foto:
Afbeelding

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 19:19
door supercees
het laswerk wordt gedaan door peter beek:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo is de opbouw van bodemplaat, dorpel en b-stijl:
Afbeelding

machtige machine:
Afbeelding

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 19:48
door bartje2212
Net wat ik nodig heb! Zeg, waar scoor je zo'n ding? ;) just perfect!

en zo kan het dus ook....zucht (ik droom ff verder)

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 20:12
door supercees
op marktplaats staan er altijd wel een aantal, het mooie van deze is de zwenkarm die er voor zorgt dat je zelf niet de erg zware tang hoeft te tillen, alleen maar op de juiste plek manoeuvreren.

Geplaatst: vr 8 jun, 2012 21:23
door marcopr
Mooie foto's .

Geplaatst: ma 11 jun, 2012 18:15
door supercees
maandag knutseldag, maar vandaag schoot het absoluut niet op. er blijft een zekering doorbranden :roll: . laat het nu aan 2cvpeter over...

nog het rubber in het schutbord geplaatst waar de pook door loopt, dat is een heel lastig karweitje met zo'n nieuw stug stuk rubber.

reed met de break nog over een heel gemeen bultje en toen bleef een uitlaatklem hangen achter een steen (was verkeerd gemonteerd, een u-vorm met de pootjes naar beneden, dat moet dwars zitten). resultaat; twee pijpen uit elkaar geschoven, voor de demper, niet normaal wat een herrie. spul zit nu weer op elkaar geschoven, kost wel weer tijd en gepruts.

hoop dat het volgende week een meer productieve dag wordt...

Geplaatst: ma 11 jun, 2012 18:55
door CitroenAZU
Zo dat ziet er alweer uit als een hard AZuutje! Goed werk!

Geplaatst: do 14 jun, 2012 22:58
door supercees
vandaag gehoord van een apk keurmeester dat er geen verklikkerlampjes nodig zijn voor de richtingaanwijzers en grootlicht en als de azu klaar is voldoet een apk-keuring, ik hoef niet naar de rdw... " het blijft gewoon een dyane".

nou, ik vind het best!

Geplaatst: do 14 jun, 2012 23:01
door Michiel van G.
Staan op jouw kenteken het aantal deuren?
Als dat zo is moet je wél naar de RDW. Immers heeft de azu er 2 en een Dyane 4.

Geplaatst: vr 15 jun, 2012 07:13
door Bull Frog Bleu
rijden meer azu's rond met 2cv6 of dyane chassis.
En een azu maar 2 deuren?? Zijn er echt vier :D