Pagina 8 van 23

Geplaatst: do 19 jul, 2012 11:54
door David

Geplaatst: do 19 jul, 2012 16:55
door Michiel van G.
op womi technobond-kit hecht de verf wel. Geen enkel probleem.

Geplaatst: do 19 jul, 2012 17:28
door siemen
ik heb er met sikaflex geen enkele last van gehad moet ik zeggen!
Heb ook wel eens een auto aflaten kitten met inotech of zo iets

Geplaatst: do 19 jul, 2012 18:58
door RobM
ah, dus de ervaringen met beide zijn goed, met de sicaflex wat minder. In de bootjeswereld is ook wel bekend dat op bepaalde sicaflex de verf niet goed hecht.

vandaag aan het kitten geslagen; ik had van beide nog wat staan. De carosseriekit is veeeeel dunner dan de polymax. Die druk ik verder in de naad. Dat lijkt mij beter.

Ik kit nu de binnenkant met de carosseriekit. De naad van het motorkapscharnier en aan de achterkant bij de achterlichtbalk met polymax. Nu voor de vakantie de onderkant en het chassis nog in de RX4 en RX10 en de boel kan weken lang drogen.

Voor de holle ruimten heb ik zo'n onderbus spuit uit een set van Ferm. Ik ben al even op zoek om daar een verlengslang op de krijgen speciaal voor holle ruimten. Op een landrover forum las ik dat zoiets schijnt te bestaan.
De vorige eend met die bus van Ferm en dan 6 Atm er op, dan kom je ook wel in alle hoeken van het chassis en dorpels. Maar ik wil het nu eens anders doen.

Iemand een tip?

Gr Rob

Geplaatst: vr 20 jul, 2012 03:18
door David

Geplaatst: ma 13 aug, 2012 21:14
door theoenmarion
Ziet er strak uit Robm. Gebruik je de epoxi voor dat je gaat lassen? Kun je hier overheen lassen. En de kit, breng je dat nu op het kale plaatwerk aan of toch eerst primer? Hier zijn diverse verhalen over. Ik gebruik Seal-Fix.

Geplaatst: di 14 aug, 2012 17:24
door RobM
aan de achterkant heb ik eerst alles gelast; er zitten daar geen ruimtes waar je niet bij kan. Bij het voorruitframe: eerst de binnenkant in de epoxy spuiten, dan de gaatjes ponsen en de plaatsen onder de gaatjes waar gelast moet worden weer kaalslijpen. Na het lassen vlakslijpen en dan de buitenkant in de epoxy. En dan ps afkitten. De holle ruimten worden na het afspuiten nog met RX 5 en RX 7 gedaan.
De kit aan de binnenkant van de koets is carosseriekit; lekker dun en je krijgt het heel ver in de naad. Aan de buitekant de polymax.



Gr Rob

Geplaatst: di 14 aug, 2012 17:43
door theoenmarion
Ik zit alleen nog een beetje met de twijfel of ik de complete reserwielbak moet vervangen of alleen de bodemplaat. De onderste plaat is verrot maar de rand is alleen verrot waar ik hem aan de bodemplaat moet lassen. Of ik maak een herstelstuk om de ronde bak!

Geplaatst: di 14 aug, 2012 17:49
door RobM
ja, die overweging ken ik wel.
ik heb eerst alleen de onderste bodem gekocht, en toen ik aan het slijpen was gedacht|: tja, waar moet ik het nu aan vast lassen?? Het werden dan toch lappen en lapjes. Uiteindelijk een hele achterbak nieuw gekocht. Dat zit dan ook al aan elkaar gepuntlast. Nu het klaar is heb ik daar geen spijt van: gewoon alles is nieuw. komende 30 jaar gaan omkijken naar.


|Gr Rob

Geplaatst: di 14 aug, 2012 17:57
door theoenmarion
Ja, ik denk dat ik dat ook maar doe! Maar het is wel weer ca € 150.00, en er zit al zoveel nieuw plaatwerk aan!

Geplaatst: di 14 aug, 2012 17:57
door supercees
RobM schreef: Na het lassen vlakslijpen en dan de buitenkant in de epoxy. En dan pas afkitten
juist, eerst spuiten, dan kitten! er wordt toch vaak nog eerst gekit en dan gespoten en dat betekent binnen 5 jaar roest, zonde van al het werk. zelfs bij eendjes gezien die hersteld waren door eendenspecialisten...

reservewielbak

Geplaatst: di 14 aug, 2012 18:08
door theoenmarion
Kijk, zo ziet er uit!
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: di 14 aug, 2012 21:23
door David
Vernieuwen die handel.
Anders doe je werk voor niets want over 2 jaar weer ellende.
En bovendien, waar wil je de kofferbakbodem aan vastlassen?

Re: reservewielbak

Geplaatst: do 16 aug, 2012 20:26
door RobM
theoenmarion schreef:Kijk, zo ziet er uit!
je ontkomt niet aan losse plaatjes als je hier alleen een bodem in zet. Als dat over drie jaar gaat roesten ben je de sjaak want je kan er absoluut niet meer bij en de benzinetank zit er naast. Als je daar weer wil slijpen en lassen ben je de sigaar.

En een koets restaureren kost inderdaad weel meer dan je in eerste instantie denkt. Maar ach, als je lekker rondrijdt ben je die 100 extra ook weer vergeten.

Gr Rob

Geplaatst: do 16 aug, 2012 22:17
door theoenmarion
Jullie hebben me wel degelijk overtuigd. Ik ga binnenkort een nieuwe bak halen. Als het goede heb gezien op uw forum kan ik het beste beginnen met de staartstukken van het achterscherm, klopt dat?
Wat doe ik met de onderkant van de vloerplaten(nieuwe), prime ik deze met een epoxy lak?