Voordat ik de motor heb laten lopen heb ik olie gewisseld en de dag voordat ik hierheen reed (dus na zo'n 600km) nog eens,,,, misschien hoor ik ook spoken we zullen het wel zien.........AZL57 schreef:wat heb je voor olie erin? Misschien een beurtje na die zware kilomerters geen slecht idee, zal toch wel een en ander van oude zooi zijn los gekomen onderweg?
Vind het wel een fijn wagentje, je kunt zonder stemverheffing met elkaar praten en ze rijdt relaxed, ook veel likes (duimpjes omhoog) gehad onderweg hierna toe. Eigen lijk heeft zij het prima gedaan, ik schat dat ik ongeveer 1.5 liter olie verbruikt heb op zo'n 1600+ km.... dus op zich valt me dat nog mee... Ik heb me toch een paar rookgordijnen gelegd bergaf op de autosnelweg met het gas los (een Trabant zou er jaloers op zijn)
Tijdens regenbuien blijft zij ook lekker droog binnenin wat ook een openbaring voor mij is. In mijn eend dient mijn rechterbeen als regensensor als mijn rechterbeen nat wordt dan is het tijd om de ruitenwissers aan te zetten.... a pro po ben helemaal happy met mijn zelf vernieuwde ruitenwissers..... streeploos schoon wissen ze.
Het "ergste" probleem tot nog toe is dat de 2e trap van de carburateur niet (meer)opent, heb nog niet gevonden waar ie blijft hangen maar op dit moment laat ik het zo, om de motor/koppeling niet te veel te belasten..... op de eerste trap rijdt ie zo'n 100/105 dat is ook al genoeg in deze hitte.... 39 graden......
Ook met mijn ontsteking ben ik helemaal happy, nog geen pingeltje gehad, zit te spelen tussen tabel 2 en 3 in mijn ontsteking, zelfs met de warmte....
Morgenvroeg peil ik nog eens de versnellingsbak-olie en zaterdag rijden we naar Barcelona (2 overnachtingen in hotel met zwembad op het dak)...