Pagina 8 van 10

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 23:01
door Thijs
Na de testjes nog eens te hebben over gedaan blijkt dat ik toch een Dyane-bak en een 2CV6 bak op voorraad heb liggen.
Beiden hebben ze een gelijke prise-as. Blijkbaar zegt dat dus niet zo veel.

Geplaatst: zo 14 dec, 2014 19:48
door Thijs
Vrijdag mocht ik na achterlating van een rib mijn Pony weer ophalen bij de tentenman.

Afbeelding

Afbeelding

Maar hij moet natuurlijk wel gewoon werken voor zijn benzine:

Afbeelding


Met de nieuwe huif er op is de auto nu tenminste bruikbaar en de kachel is waarneembaar.
Zaterdag heb ik bij de bandenman de oude Michelins van de originele velgen laten halen.
Daar had hij best moeite mee, ze zaten enorm vast geplakt.
Er zaten trouwens allemaal binnenbanden in.
Nu op naar de poedercoater met de velgen.
De nieuwe banden zijn al besteld (Maxxis 135-80-15 all season).

Geplaatst: zo 14 dec, 2014 20:17
door Boudewijn
Ziet er goed uit.

Geplaatst: ma 15 dec, 2014 00:34
door deusjevo
Mooi hoor die kap zo!
Hoe'st met je aanhangergewicht afgelopen?

Geplaatst: ma 15 dec, 2014 07:37
door Thijs
Oh dat trekgewicht is geregeld.
Binnen een week had ik een nieuwe kenteken card.
Nu heb ik er twee. ...

Geplaatst: ma 15 dec, 2014 09:16
door RobM
heb ik ook gehad; eerst een nieuw kentekenbewijs en toen er een nieuw nummer in het chassis geslagen werd weer één.

je kan op de site van de RDW zien welke van de twee er geldig is. De oude hebben ze in het systeem ongeldig gemaakt en als je die laat zien bij bv een controle dan heb je dus niet een geldig kentekenbewijs.

ongelofelijk geinige auto.

Gr Rob

Geplaatst: ma 15 dec, 2014 17:46
door Michiel van G.
Geniale auto!

Geplaatst: ma 15 dec, 2014 19:16
door TB
Echt een leuke eend achtige zeg. Tof dat je hiervoor bent gegaan. De huif staat m goed en geeft 'm wat meer no nonsense uiterlijk.

Geplaatst: ma 15 dec, 2014 22:22
door Thijs
Bedankt voor de complimenten.
Het is ook een heel bijzondere auto.
Eigenlijk rijdt hij stiekem veel beter dan mijn Dyane.
Het is echt raar als je in de auto zit en ziet hoeveel ruimte je binnen hebt.
Dat claustrofobische van een Eend heb je hier helemaal niet.
Zelfs met een dikke winterjas aan kun je je nog gewoon bewegen.

Maar eerlijk is eerlijk, hij ziet er op de foto's beter uit dan in het echt hoor.
Hij rijdt nu wel en heeft APK maar om hem tiptop te krijgen moet er best nog veel aan gebeuren.
Maar ach... het hoeft niet allemaal tegelijk... :D

Geplaatst: vr 26 dec, 2014 14:21
door Thijs
Na dit weekend een paar honderd kilometer te hebben gereden ben ik best tevreden over de Pony.
Ach, er scheurde een slang van de tankontluchting waardoor de helft van de benzine op straat lag maar dat mag geen naam hebben.
De benzinevulpijp bleek ook finaal doorgerot maar ja das een detail. (jaja, APK bij de RDW!)

Helaas heb ik nog geen 'neusdoekje' bij de auto dus vandaag was het vrij frisjes voor de motor en de inzittenden.
Ik krijg wel steeds meer het idee dat de elektrische blower meer tegen dan mee-werkt.
Dat ding blokkeert gewoon de warmte-toevoer voor driekwart.
Maar ja, in Griekenland hebben ze die dingen niet nodig.
Waarschijnlijk ga ik hem er tussenuit halen om te kijken hoe dat is.
In mijn Cygnus (kit-car) heb ik de kachelslangen gewoon door het schutbord gestoken en daar is het soms niet te harden zo warm. Nu is die tent wel wat kleiner maar toch denk ik dat de kachel in de Pony wel meer kan dan dit. In de Dyane en Eend is het ook prima te doen (bij goede kachelslangen).
Vandaag gaat de Pony de stal in en ga ik hem verwennen met een andere versnellingsbak. (wegens slecht inschakelende derde versnelling)
De twijfel is er nog steeds of het een Dyane of Eendenbak wordt.
Vandaag trouwens op de vlakke weg en zonder wind: 111km/uur.
Over het algemeen is 105km/uur vol te houden.
Nu eerst de stal in en de kachel aan....beetje hooi er bij....

Geplaatst: vr 26 dec, 2014 14:36
door DucKKnutsel
Als je het over zo'n ventilator in de kachel slang hebt.
Die zat ooit ook al eens in een duitse eend die ik kocht was er eerst ook blij mee maar toen het kouder werd er uit gegooid bij mij werkte het ook niet.

Geplaatst: vr 26 dec, 2014 15:07
door gillis
vind hem ook steeds leuker worden!

zat ff te google en ze zijn een "nieuwe" aan t bouwen...

http://namco.gr

beetje Lada look maar wel grappig.

Geplaatst: vr 26 dec, 2014 18:49
door RobM
Thijs schreef:Maar eerlijk is eerlijk, hij ziet er op de foto's beter uit dan in het echt hoor.
Hij rijdt nu wel en heeft APK maar om hem tiptop te krijgen moet er best nog veel aan gebeuren.
nou, mocht je er af willen..... ruilen?

Gr Rob

Geplaatst: za 27 dec, 2014 09:31
door Thijs
nou, mocht je er af willen..... ruilen?
Echt niet! Deze gaat voorlopig niet weg.
:D
zat ff te google en ze zijn een "nieuwe" aan t bouwen...
Ja, op zich wel grappig. Jammer dat het niks meer met Citroën te maken heeft.
Ik ben benieuwd of het er ook daadwerkelijk gaat komen.
Als je het over zo'n ventilator in de kachel slang hebt.
Die zat ooit ook al eens in een duitse eend die ik kocht was er eerst ook blij mee maar toen het kouder werd er uit gegooid bij mij werkte het ook niet.
Dit is inderdaad iets vergelijkbaars. Alleen worden hier beide uitgangen van de kachelpotten verzameld in 1 buis en dan door de ventilator.
Dat motortje van de ventilator zit in het hart van de buis en dus enorm in de weg.
Daarbij vind ik het bijzonder dat er 2 ventilatoren achter elkaar zijn geplaatst, Theoretisch kan dat helemaal niet. Je zuigt met de ene de andere aan!?

Geplaatst: za 27 dec, 2014 09:53
door toon beekers
Winterhoesje? Ik wil er eentje maken voor mijn Mehari, maar dan rechtstreeks op de ventilatorbescherming hoeveel moet je dan afdekken zodat een en ander nog blijft koelen cq verwarmen? Is niet bedoeld voor het weer van vandaag hoor.