Project Grijze 2cv
- CVosje1994
- Gebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
- Locatie: Linne
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
Hey,
Ja!
Dat is geprobeerd, er kwam inderdaad geen benzine uit toen ik probeerde te starten.
Als je aan de slang zuigt krijg je wel een lekkere slok benzine dus volgens mij ligt het niet
aan de leiding of tank. Daar ben ik ook een beetje bang voor omdat die benzineleiding een keertje geknikt is toen ik deze terug door het chassis wilde krijgen.
Maar dit is dus duidelijk een geval van benzinepomp vervangen?
Groetjes, Michbla
Ja!
Dat is geprobeerd, er kwam inderdaad geen benzine uit toen ik probeerde te starten.
Als je aan de slang zuigt krijg je wel een lekkere slok benzine dus volgens mij ligt het niet
aan de leiding of tank. Daar ben ik ook een beetje bang voor omdat die benzineleiding een keertje geknikt is toen ik deze terug door het chassis wilde krijgen.
Maar dit is dus duidelijk een geval van benzinepomp vervangen?
Groetjes, Michbla
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Als je de leiding voor de pomp los maakt, stroomt er dan al benzine uit, of moet je er eerst aan zuigen?
Wanneer je eraan moet zuigen kan het stukje rubberslang bovenop de tankvlotter gescheurd zijn...
Je zou ook de benzine door de pomp heen kunnen zuigen. Lucht in de pomp kan ook ervoor zorgen dat er minder goed benzine wordt aangezogen.
Wanneer je eraan moet zuigen kan het stukje rubberslang bovenop de tankvlotter gescheurd zijn...
Je zou ook de benzine door de pomp heen kunnen zuigen. Lucht in de pomp kan ook ervoor zorgen dat er minder goed benzine wordt aangezogen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Waar de benzineslag op de carbu toekomt zit ook een heel klein filtertje. Dit was bij mij wat verstopt.
Je kon het niet direct zien als je het eraf haalde. Was een klein 'vliesje' rond gekomen van jaren vuil.
Wat ook kan is dat je je contact hebt laten opstaan. Dan wordt de bobine geladen en na verloop van tijd te warm om te kunnen starten.
Succes
Je kon het niet direct zien als je het eraf haalde. Was een klein 'vliesje' rond gekomen van jaren vuil.
Wat ook kan is dat je je contact hebt laten opstaan. Dan wordt de bobine geladen en na verloop van tijd te warm om te kunnen starten.
Succes
- CVosje1994
- Gebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
- Locatie: Linne
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
Hey!CVosje1994 schreef:Hoe is het afgelopen met het benzineprobleem?
Ik heb de pomp vervangen, en daarna deed ie het meteen! Ik zag aan de oude pomp dat het pookje dat uit de motor komt niet meer recht tegen het pookje van de pomp kon duwen, omdat het pookje van de pomp scheef geduwd was.
Nou weet ik niet precies wat het volgende probleem nog is, want hij start soms moeilijk. Meestal na maximaal 3 keer start hij wel.
Daarnaast valt de motor soms helemaal uit tijdens het rijden.
Ik rij trouwens dagelijks met mijn eend door Maastricht of Roermond. Ben nog nooit zo blij geweest met een materieel object.
Over het uitvallen van de motor. Ik experimenteer tijdens het rondrijden, en ben erachter gekomen dat dit vaak (of misschien zelfs altijd) gebeurt als ik een electronisch onderdeel aanzet: knipperlicht (meestal), ruitenwissers, (groot) licht, you name it.
Als ie een tijdje rondgereden heeft dan merk je dat het niet zo vaak voorkomt.
Maar soms kan het in een span van 5 rotondes 2 keer gebeuren.
Wat betekent dit? Is dit kortsluiting? Is dit een accuprobleem?
Groetjes, Michbla
- CVosje1994
- Gebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
- Locatie: Linne