Pagina 8 van 8

Geplaatst: za 26 mei, 2018 07:52
door CVosje1994
Wow, ziet er (weer) geweldig uit! :D
APK zal wel in orde komen. Ik hoop em snel te zien rijden hier in Roermond 8)

Geplaatst: za 26 mei, 2018 08:17
door Thijs
Soms kun je zelf meer dan je denkt...
Het ziet er goed uit.
Je hebt in elk geval een goede navigator.

Geplaatst: za 26 mei, 2018 10:10
door LPGo
Nice and shiny.. Mooi eendje. Apk zal toch geen probleem zijn...

Geplaatst: di 29 mei, 2018 17:31
door Mr Michbla
Hallo!

Problemen!
Nota bene tijdens de APK wilde hij niet meer starten.

Eerste indruk is dat hij geen benzine krijgt... Tank is niet leeg!

Ideeën over hoe ik een probleemanalyse kan doen??

Mogelijk is het de benzinepomp.

groetjes, Michbla

Geplaatst: di 29 mei, 2018 21:55
door verkuilm
benzine pomp check:
slang aan de carburateur los trekken en paar seconden starten.
Benzine moet om je oren vliegen!

Geplaatst: wo 30 mei, 2018 12:36
door Mr Michbla
Hey,

Ja!

Dat is geprobeerd, er kwam inderdaad geen benzine uit toen ik probeerde te starten.
Als je aan de slang zuigt krijg je wel een lekkere slok benzine dus volgens mij ligt het niet
aan de leiding of tank. Daar ben ik ook een beetje bang voor omdat die benzineleiding een keertje geknikt is toen ik deze terug door het chassis wilde krijgen.

Maar dit is dus duidelijk een geval van benzinepomp vervangen?

Groetjes, Michbla

Geplaatst: do 31 mei, 2018 10:49
door Tom Duckpower
Als je de leiding voor de pomp los maakt, stroomt er dan al benzine uit, of moet je er eerst aan zuigen?

Wanneer je eraan moet zuigen kan het stukje rubberslang bovenop de tankvlotter gescheurd zijn...

Je zou ook de benzine door de pomp heen kunnen zuigen. Lucht in de pomp kan ook ervoor zorgen dat er minder goed benzine wordt aangezogen.

Geplaatst: do 31 mei, 2018 11:11
door dyane_maniac
kan sowieso geen kwaad om alle leidingen met enige regelmaat te vervangen. er vliegen te veel oldtimers in de brand door oude leidingen. dus als je daar toch mee bezig gaat; gelijk vervangen!

Geplaatst: do 31 mei, 2018 13:12
door robin2cv
Waar de benzineslag op de carbu toekomt zit ook een heel klein filtertje. Dit was bij mij wat verstopt.
Je kon het niet direct zien als je het eraf haalde. Was een klein 'vliesje' rond gekomen van jaren vuil.

Wat ook kan is dat je je contact hebt laten opstaan. Dan wordt de bobine geladen en na verloop van tijd te warm om te kunnen starten.
Succes

Geplaatst: wo 20 jun, 2018 06:10
door CVosje1994
Hoe is het afgelopen met het benzineprobleem?

Geplaatst: di 26 jun, 2018 22:31
door Mr Michbla
CVosje1994 schreef:Hoe is het afgelopen met het benzineprobleem?
Hey!

Ik heb de pomp vervangen, en daarna deed ie het meteen! Ik zag aan de oude pomp dat het pookje dat uit de motor komt niet meer recht tegen het pookje van de pomp kon duwen, omdat het pookje van de pomp scheef geduwd was.

Nou weet ik niet precies wat het volgende probleem nog is, want hij start soms moeilijk. Meestal na maximaal 3 keer start hij wel.

Daarnaast valt de motor soms helemaal uit tijdens het rijden.

Ik rij trouwens dagelijks met mijn eend door Maastricht of Roermond. Ben nog nooit zo blij geweest met een materieel object.

Over het uitvallen van de motor. Ik experimenteer tijdens het rondrijden, en ben erachter gekomen dat dit vaak (of misschien zelfs altijd) gebeurt als ik een electronisch onderdeel aanzet: knipperlicht (meestal), ruitenwissers, (groot) licht, you name it.

Als ie een tijdje rondgereden heeft dan merk je dat het niet zo vaak voorkomt.
Maar soms kan het in een span van 5 rotondes 2 keer gebeuren.

Wat betekent dit? Is dit kortsluiting? Is dit een accuprobleem?

Groetjes, Michbla

Geplaatst: ma 2 jul, 2018 09:30
door CVosje1994
Heb je de kabels en verbindingen bij de lampensteun al gecontroleerd?

Misschien dat daar iets niet lekkers zit en sluiting maakt?

Hou ons goed op de hoogte :P