conversie naar Charleston geel zwart
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag de achteras weer inelkaar gezet. eerst de draagarmen er weer op met 1 nieuw lager en nieuwe keerringen. Alles dik in het vet.
Daarna de nieuwe rvs remleidingen gemonteerd. De trommels voorzien van nieuwe lagers en keerringen.
Dan nog de remmen weer in elkaar gezet. Die moet ik alleen nog afstellen dat moet ik nog even uitzoeken hoe dat precies moet. ik heb wel een speciale ring daar voor.
Daarna nog wat tijd besteed aan een remklauw. Die is voorzien van nieuwe rubbers en schoongemaakt. Ziet er weer uit als nieuw. De hevels van de handrem zijn mat zwart gespoten. De veer en de bouten verzinkt. Behalve de grote bouten het schijnt dat gehard staal bros kan worden van het verzink proces. En aangezien die bouten nogal belangrijk zijn doe ik die maar niet verzinken.
Nog een tip voor het verwijderen van de remcilinders. Als je een vetnippel van de aandrijfas in de aansluiting van de remleiding schroeft en de klauw in de bankschroef zet met een rubber op het verbindingsgaatje kan je met de vetspuit de cilinder er uit persen. Dat gaat heel makkelijk. Nippel hoeft maar net aan vast anders draai je de schroefdraad stuk.
Daarna de nieuwe rvs remleidingen gemonteerd. De trommels voorzien van nieuwe lagers en keerringen.
Dan nog de remmen weer in elkaar gezet. Die moet ik alleen nog afstellen dat moet ik nog even uitzoeken hoe dat precies moet. ik heb wel een speciale ring daar voor.
Daarna nog wat tijd besteed aan een remklauw. Die is voorzien van nieuwe rubbers en schoongemaakt. Ziet er weer uit als nieuw. De hevels van de handrem zijn mat zwart gespoten. De veer en de bouten verzinkt. Behalve de grote bouten het schijnt dat gehard staal bros kan worden van het verzink proces. En aangezien die bouten nogal belangrijk zijn doe ik die maar niet verzinken.
Nog een tip voor het verwijderen van de remcilinders. Als je een vetnippel van de aandrijfas in de aansluiting van de remleiding schroeft en de klauw in de bankschroef zet met een rubber op het verbindingsgaatje kan je met de vetspuit de cilinder er uit persen. Dat gaat heel makkelijk. Nippel hoeft maar net aan vast anders draai je de schroefdraad stuk.
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
met perslucht lukt meestal ook wel, maar moet je wel hebben natuurlijk 

2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Met perslucht moet je goed weten wat je doet...
Die remzuiger wordt gelanceerd met een enorme kracht.
Een doek eromheen wikkelen kan de schade beperken.
Die remzuiger wordt gelanceerd met een enorme kracht.
Een doek eromheen wikkelen kan de schade beperken.
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Je kunt ook even de hoofdrem cylinder eraan koppelen en de zuiger eruit drukken. Minder poetswerk.
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vanavond weer een paar kleine klusjes gedaan.
De remverdeler op de achteras gemonteerd. En de 2e remklauw gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers.
Ook een filmpje gemaakt van de nat straalkast. In het filmpje straal ik een bout van de handrem hevel. Je ziet hoe de roest bijna gelijk verdwijnt. Het lijkt in het filmpje mistiger in de kast als in het echt.
https://www.youtube.com/watch?v=CzZWjq6pUgY
Nog een foto van het resultaat na een minuut stralen per bout. Klaar om te verzinken.
Zaterdag ga ik het chassis zwart schilderen heb speciale verf gehaald voor op verzinkt metaal. Dat zit ook op het chassis van de pickup dat is na jaren nog steeds goed. de achteras en veerpotten liggen klaar voor montage. De vooras hoop ik ergens deze week schoon en geschilderd te hebben. Dan schiet het chassis al weer op.
De remverdeler op de achteras gemonteerd. En de 2e remklauw gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers.
Ook een filmpje gemaakt van de nat straalkast. In het filmpje straal ik een bout van de handrem hevel. Je ziet hoe de roest bijna gelijk verdwijnt. Het lijkt in het filmpje mistiger in de kast als in het echt.
https://www.youtube.com/watch?v=CzZWjq6pUgY
Nog een foto van het resultaat na een minuut stralen per bout. Klaar om te verzinken.
Zaterdag ga ik het chassis zwart schilderen heb speciale verf gehaald voor op verzinkt metaal. Dat zit ook op het chassis van de pickup dat is na jaren nog steeds goed. de achteras en veerpotten liggen klaar voor montage. De vooras hoop ik ergens deze week schoon en geschilderd te hebben. Dan schiet het chassis al weer op.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Om dat ik de zink look niet zo mooi vind voor het chassis heb ik dat maar zwart geschilderd.
De eerste laag zit er op. Hammerite aluzink voor speciale metalen.
De eerste laag zit er op. Hammerite aluzink voor speciale metalen.
-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat ziet er mooi uit.
Ik heb vorig jaar omwille van de beschikbare tijd mijn verzinkte chassis helaas niet geverfd maar zwart is mooier.
Welk merk/leverancier chassis heb je gekozen?
Ik heb vorig jaar omwille van de beschikbare tijd mijn verzinkte chassis helaas niet geverfd maar zwart is mooier.
Welk merk/leverancier chassis heb je gekozen?
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Is van Burton kon ik voor mooie prijs overnemen bij de 2cv.
Had liever het chassis wat onder mn pickup zit maar dit scheelt 500 euro en is volgens mij ook wel goed. De passing is ieg prima.
Had liever het chassis wat onder mn pickup zit maar dit scheelt 500 euro en is volgens mij ook wel goed. De passing is ieg prima.
-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dat chassis is prima hoor, past goed.
Loop alleen vooraf alle gaten even na. Bij mij bleek een gat niet nagetapt na het verzinken en daar kon ik toen amper meer bij tijdens de opbouw.
Loop alleen vooraf alle gaten even na. Bij mij bleek een gat niet nagetapt na het verzinken en daar kon ik toen amper meer bij tijdens de opbouw.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag het chassis een 2e laag zwart gegeven pot was precies leeg ideaal.
Tijdens het drogen van de verf een versnellingsbak schoon gemaakt.
De bak die ik heb gedemonteerd moeten te veel lagers vervangen dat wordt wat kostbaar. Die zet ik weer inelkaar voor op de reserve bank. Als het nodig is reviseer ik die pas.
Hij is nog niet helemaal schoon de handschoen van de straalkast scheurde. Daar moet eers een andere op.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Tijdens het drogen van de verf een versnellingsbak schoon gemaakt.
De bak die ik heb gedemonteerd moeten te veel lagers vervangen dat wordt wat kostbaar. Die zet ik weer inelkaar voor op de reserve bank. Als het nodig is reviseer ik die pas.
Hij is nog niet helemaal schoon de handschoen van de straalkast scheurde. Daar moet eers een andere op.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag binnen bij de airco de draadboom bekeken en schoon gepoetst. In de schuur was het te warm.
Ik heb 2 draadbomen die grotendeels goed zijn op een paar stekkers na. Er zit alleen verschil in. De een heeft 2 losse stekkers voor de ruitenwisser. De ander een vierpolige. Ik weet nog niet of er meer verschillen zijn.
De draadboom met de 2 losse ruitenwisser aansluitingen zat in de koets met een groot dashbord dus ik denk dat ik die nodig heb.
Nu eerst een paar originele stekkers bestellen en een rol draadboom tape.
Dan met het schema en de multimeter alles labelen.



Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ik heb 2 draadbomen die grotendeels goed zijn op een paar stekkers na. Er zit alleen verschil in. De een heeft 2 losse stekkers voor de ruitenwisser. De ander een vierpolige. Ik weet nog niet of er meer verschillen zijn.
De draadboom met de 2 losse ruitenwisser aansluitingen zat in de koets met een groot dashbord dus ik denk dat ik die nodig heb.
Nu eerst een paar originele stekkers bestellen en een rol draadboom tape.
Dan met het schema en de multimeter alles labelen.



Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag een motor opgehaald. Oud type 600cc hoop dat de koppen het zelfde zijn dan kan ik die laten voorzien van nieuwe zetels. Ik had geen rechter kop meer die nog goed was. Bougiedraad ligt er uit en helicoils heb ik slechte ervaring mee voor de bougie. 
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Het wordt echt netjes zeg. Ziet er allemaal mooi uit. Is inhoudelijk geen toevoeging maar wel leuk om te horen toch 

2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zeker leuk om te weten dat er naar wordt gekeken. Motor is helaas geen 600cc niet goed gekeken het lijkt er allemaal wel veel op maar net kleiner allemaal.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk