Pagina 8 van 18
Geplaatst: za 19 aug, 2006 17:23
door Yannick
SamClukkers schreef:Als deze klaar is gaan we voor een belgische A of AU
Die is dan voor mij, het moet ook leuk blijven om met z'n 2 op stap te gaan

Geplaatst: za 26 aug, 2006 15:31
door Frank-2cv
Heb je misschien een foto van die buislampjes?
Geplaatst: za 26 aug, 2006 15:46
door Yannick
De Belgische buislampjes:
Introductie van de Belgische A in '52:
Er is ook al een Belgische A gezien met pinkers op de voorspatborden (zoals ze die dingen nu op Tractions zetten enzo), dus er is niet zeker tot wanneer deze buislampjes werden gebruikt en of er wel logica in zou zitten qua gebruik...In '54 kwamen er op de A's en later ook de AZ's de ronde lichtjes onder de voorruit zoals op de AL en de vroege AZL's. Ergens in '54 werden deze niet meer geplaatst en Vorst monteerde toen ook een hele tijd geen voorpinkers meer (tot ergens in '62, de rechthoekige exemplaren op de voorspatborden) We moeten eigenlijk eens iemand contacteren met een vroege AZL omdat we eigenlijk niet zeker weten of die dingen nu pinkers of standlichten zijn
Een A van eind '53 - begin '54:
Een AU van '54:
De buisachtige achterlichten werden waarschijnlijk gebruikt tot Frankrijk standaard met achterlichten kwam.
Misschien en waarschijnlijk zijn veel gebruikte woorden, jammer genoeg kan het niet anders. Veel standaard jaren 50 A's en AZ's uit Vorst zijn er niet over en het fotomateriaal is ook vrij schaars...
(Foto 1 uit 2cv Magazine nr. 4, de rest uit "DE EEND, Citroën 2cv in Nederland" van Jan de Lange)
Geplaatst: za 26 aug, 2006 16:39
door Frank-2cv
Zijn die lampjes, misschien ook op andere auto's gemonteerd? En heb je duidelijkere foto's zodat ik precies weet welke je moet hebben.
MvG Frank
Geplaatst: za 26 aug, 2006 22:59
door Yannick
Ik moet helemaal geen lampjes hebben

Geen idee of ze ergens anders ook opgestaan hebben, wellicht op Belgische Tractions ofzo.
Geplaatst: zo 27 aug, 2006 10:06
door Frank-2cv
Op de belgische traction hebben ze zeker niet gezeten.
Geplaatst: zo 27 aug, 2006 10:20
door Yannick
Nee, dat dacht ik ook niet, ik ken wel een paar Belgische Tractions...Maar ik ben niet echt tractionist dus ja
Ik heb m'n gedachten gezet op een paar Belgen en in hoeverre ze ontbonden mogen zijn. Liever heb ik dat ik er binnen 2 jaar één tegenkom maar als het volgende maand is dan zoek ik mezelf wel een job

De kans dat ik ooit zo'n Belgische A zal hebben is altijd klein natuurlijk

Geplaatst: zo 27 aug, 2006 10:48
door Yannick
Punky schreef:thomaaas schreef:loopt verder door?
10 punten, u mag door voor de koelkast.
Ik heb hier nooit op gereageerd maar dat is niet waar. Dat polyester exemplaar hing er toen maar een beetje los op, vandaar het wat hoger zit. Sam heeft een kofferdeksel van vóór ergens in '56. Toen is er een uitsparing in de poep gekomen voor het reservewiel. Bij dit model zat de klink van het kofferdeksel hoger gemonteerd. Sam heeft dus een kofferdeksel nodig met een laaggemonteerde klink

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 19:49
door thomaaas
Okeej dankjewel
Maar wat is de poep?

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 20:12
door Frank-2cv
Het achterwerk

op z'n Belgisch!
Geplaatst: ma 28 aug, 2006 20:18
door thomaaas
Okeej dankjewel! Was dit dan een van die eenden waarbij het reservewiel er aan de achterkand uitschoof zeg maar? Dat er een aparte ruimte voor was? Want zo;n foto kan ik me ergens van herrineren nmlk!
Geplaatst: ma 28 aug, 2006 20:19
door Frank-2cv
Ja ik denk het wel.
Geplaatst: ma 28 aug, 2006 20:30
door Yannick
Bij de latere AZL's (vanaf ergens in '56) doe je het kofferdeksel open en dan heb je een gat waar je het reservewiel uit kan schuiven. Boven de reservewielruimte ligt aan houten plank zodat dit afgeschermd wordt van de bagage.
Bij de AZL3 (introductie in december '57) heb je onder het gewone kofferdeksel (Frans model) het klepje - waar je nummerplaat opzit en de achterlichten - dat openklapt, daar kan je dan ook zo je reservewiel uitschuiven.
Ik hoop dat dat duidelijk is

Geplaatst: ma 28 aug, 2006 20:36
door Frank-2cv
Tuurlijk

Zo'n AZL3 heeft iemand bij me uit de buurt. Ik heb hem nog nooit gezien. Ik dacht dat ie uit '59 kwam.
Geplaatst: di 29 aug, 2006 02:18
door thomaaas
Okeej het is me helemaal duidelijk. Voorts weet ik dan nu ook, dat de meest indrukwekkende eend die ik ooit gezien heb een AZL3 was, die stond bij de eendenboer in midwoud, en die een enorme indruk maakte op mij als een 3-jarig jongetje.
Ik neem aan dat de AZL3 ook uit vorst kwam?