Pagina 8 van 18

Geplaatst: vr 16 feb, 2007 20:42
door thomaaas
Je moet ook naar een bouwmarkt oid, houtkachellak is voor houtkachels, niet voor auto's!
Anders ff naar de dorpsschilder ofzo, die hebben t sowiso wel.

Geplaatst: wo 28 nov, 2007 22:21
door Punky
Zo het al weer meer als een half jaar geleden dat ik in dit topic gepost heb, maar ik heb besloten toch verder te gaan met de blokrevisie. Wel in een andere vorm dan gepland. Ivm de noodzakkelijke aanschaf van een ruilblok destijds omdat mijn toenmalige blok te vroeg de geest gaf is dit project op de schappen komen te liggen. Dit blok opbouwen in de originele vorm had dus weinig meerwaarde omdat het huidige blokje goed loopt. Dus enkele verbouwplannen voor deze revisie.

Wat gaat er komen:
- Bigbore set (650cc)
- Grotere oliefilter
- Y-pijp (uitlaat)
- K&N open luchtfilter
- Aangepaste sproeiers in de carb.
- 123 ignition (zwart)
- Lambda Sonde (om alle verbouwingen in de gaten te kunnen houden.)
- Nieuw gespoten beplating (lag al zeker een jaar klaar)
- Gereviseerde cilinderkoppen (ook al zeker een jaar in het schap).

Verder zal alles origineel blijven.

Bij Godfried vandaag de benodigdheden gehaald en mijn blokje laten testen op speling op de krukas en de staat van de nokkenas. Deze waren goed. Dus kon de ombouw beginnen.

Ben benieuwd wat het gaat worden en of het betrouwbaar blijft. Hierover zijn de meningen namelijk sterk verdeeld, maar ik wil toch een poging gaan wagen. :lol:

Geplaatst: wo 28 nov, 2007 23:04
door backfire
Als de orginele carburateur niet goed werkt, misschien het overwegen waard om een SU op de kop te tikken, mits goed afgesteld (er zijn 354 soorten naalden) loopt de eend er mooi mee en waarschijnlijk ook zuiniger.

Overigens moet je eens met Rusty praten, hij heeft een mooi luchtfilter gemaakt met de bekende "turbotube" aansluiting. Heeft ie mooi gemaakt. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat een wagen met goed filterhuis, mooier en zuiniger loopt. Volgens mij kan Rusty dat wel beamen.

Geplaatst: wo 28 nov, 2007 23:12
door Punky
Ik moet eerlijk zeggen dat een open K&N het ook goed doet hoor, alleen maakt ie wat meer herrie. Maar we zullen het allemaal eerst zo eens opbouwen en kijken wat het dan doet.

Maar bedankt voor de tips. :wink: Houdt ze zeker in het achterhoofd.

Geplaatst: wo 28 nov, 2007 23:19
door Ramon
aar een open filter is zon lekker geluid!!!

leuk dolf goed bezig en het trekt als de malle

Geplaatst: wo 28 nov, 2007 23:20
door backfire
K&N zijn ook wel goed, vooral als je het maximale uit een motor wilt halen, maar ik denk niet dat je je blok zo ver gaat tunen. Er zijn ook K&N filters voor in filterhuizen, het voornaamste voordeel van K&N filters is dat deze langer hun maximale doorstroming behouden. En die herrie heb je na verloop van tijd ook genoeg van. Maar als je je filter al hebt liggen dan moet je het natuurlijk wel ff proberen, als je dan tzt eens het filterhuis van Rusty leent, kun je mooi vergelijk maken.

Dan zet ik op mijn SU lekker zo iets:
Afbeelding
Sweeeeeeeeeeeeet :mrgreen:

Geplaatst: do 29 nov, 2007 00:10
door Punky
Die kelkjes zijn zeker SWEEEET!!!! :lol:

Geplaatst: do 29 nov, 2007 09:26
door backfire
Je kunt zo iets natuurlijk ook wel maken voor de Solex, twee kelkjes kopen en op een plaat monteren.

Geplaatst: do 29 nov, 2007 10:11
door Punky
Door de ribbelkap heb ik alleen minder ruimte in de hoogte. :roll:

Geplaatst: do 29 nov, 2007 11:41
door backfire
Dat valt toch wel mee, zo'n K&N filter is ook groot. En als je de bocht gebruikt kun je ook tot die hoogte een paar mooie kelkjes fabrieken. Offfffffff mooi gaatje in je ribbelkap :oops:

Geplaatst: do 29 nov, 2007 12:05
door Punky
Ik heb niet zo'n hoge K&N zoals je meestal ziet hoor. :roll:

Afbeelding

En gaatje ribbelkap :roll: , Ga je mond spoelen jij. :twisted:

Geplaatst: do 29 nov, 2007 18:22
door Hanzelman
http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm

Hier staan leuke glimmetjes bij..............

Geplaatst: za 1 dec, 2007 00:02
door Punky
Vandaag flink opgeschoten. Samen met P.Senior de zuigers en cilinders geplaatst en toen maar meteen doorgegaan. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog spruitstuk 2de laklaagje geven en de Y-pijp meteen van hetzelfde spul voorzien.
Carb. reinigen. Wilde hem eerst reviseren, maar waarom iets dat goed functioneerde reviseren?
En nog wat andere add-on parts zoals koppeling, vulpijp, etc.

Geplaatst: za 1 dec, 2007 10:38
door Hanzelman
Ziet er profesioneel uit. Mooie blauwe kleur,zal er super uit komen te zien,t totaal plaatje.

Geplaatst: za 1 dec, 2007 10:54
door backfire
Mijn god die cilinders zijn echt dun D, wist niet dat dat zo erg was.

Zijn dat Visa zuigers D?