Pagina 8 van 20
Geplaatst: ma 10 jul, 2006 02:46
door thomaaas
patje74 schreef:Frank Deusjevoo schreef:De radio zelf heeft alleen een ingang voor een stekker, als er een hoop draden uitkwamen dan had ik de draden kunnen strippen en aan kunnen sluiten. Dus zo'n stekker is wel essentieel, en als ik die heb kan ik dan van de dradenwirwar wel weer wat wijzer worden hopelijk.
Ik bedoel te zeggen dat, als je weet waarvoor elke pin is, je simpelweg een paar draden aan kan solderen.
Je kan lassen, dus solderen moet toch zeker lukken!
Als je er niet uit komt, dan wil ik je ook wel te hulp schieten, al is mijn tijd momenteel schaars. (Brittanie zit naar mijn HY te lonken, en er moet nog veel gebeuren de komende 3 weken)
Als k moet helpen met de HY ofzo moet je het zeggen hoor!!!! Ik vind het schitterende dingen, al weet k r nix van, maar k woon toch niet ver weg, tis met de trein te doen in 20 minuten!
Geplaatst: vr 11 aug, 2006 22:39
door Frank Deusjevoo
Om dit topic weer nieuw leven in te blazen:
Deze week 125 kilometer per uur gereden! Over de snelweg lekker doorgereden dus! Het motortje rijdt goed alleen ratelt tijdens het gasgeven.. heel raar. Ik zit eraan te denken om mijn motor te laten reviseren .. Het is namelijk het type dat erin hoort, maar volgens mij is het blok niet origineel uit deze auto. Het is een ak2 blokje
ben ik laatst achter gekomen!
Ik ben van plan om een mechanisme te maken om met behoud van een staand gaspedaal een dubbeltraps carbarateur aan te sturen. Dan moet hij helemaal hard kunnen rijden!
Vandaag een krik en assteunen gekocht, tectiel bodysafe en antisteenslagspuitbus. Ik kan vooruit en lekker klussen in de garage! Hij staat nu op de boerderij waar ik kan klussen, en kan rijden! Dus al wat rondgereden met de eend.
Verder moet ik nog even zien wat/hoe ik ga lassen aan mijn eend, en vooral: waar. Ik ga waarschijnlijk op mijn werk het laswerk doen, dus moet de koets op een kar oid. Daar kan ik lassen met alle benodigde professionele apparatuur, dus dat zit wel goed.
Verder moet ik nog bepaalde dingen kopen als (accu- en) boormachine, slijptol, etc. Sleutelgereedschap heb ik allemaal nieuw gekregen op mijn 17e verjaardag, dus daarmee kan ik ook vooruit!
Foto's:
Eend aan de kade
Eend en boot, met uitzicht op het ijsselmeer
De gele oogjes
De vriend van mn zus trots in de eend!
Het kontje
De snavel ..
Leuk zo om even OP Urk geweest te zijn
. Lekker aan het toeren geweest. De vriend van mn zus viel op dat de eend toch wel erg lekker veert!
Frank
Geplaatst: za 12 aug, 2006 10:20
door Jeffrey's-Turps-Anas
Wat een prachtige foto´s Frank!!!
Zie ik dat goed, je hebt pie´d cock, bekleding in je eendje??ziet er errug leuk uit!!!
Alhoewel ik denk dat het niet de originele bekleding is uit die tijd, was volgens mij een groen gestreepte bekleding als ik me niet vergis...
Maar je eend is echt Prachtig!!!!
Leuk dat je het staande pedaal gaat behouden in je eend, het hoort er nu eenmaal in, zou zonde zijn het te vervangen voor een moderne, en de functie blijft toch hetzelfde!!
Klopt het dat een eend veel harder gaat met een dubbelstraps carburateur...????
Ik zelf heb in mijn eend dyane zuigers in laten bouwen om hem wat pittiger te krijgen...ik rij er dagelijks 50 km mee over de snelweg, dus vandaardat wat pit wel eigenlijk noodzaak is.....zou ie dan nog pittiger /sneller worden met een dubbeltraps carb.???
Anyhow....
Je hebt een eendje om jaloers op te zijn.....
Geplaatst: za 12 aug, 2006 15:59
door thomaaas
Neej valt op zich mee geloof ik. Maar een dubbeltraps carb zit toch met 4 bouten vast aan het spruitstuk, en een enkel maar met 2 toch? Dan moet je dus óók een ander spruitstuk hebben. Dat is ook waarom ik geen dubbel heb, ik heb nmlk. ook een AK2 blokje liggen hier, ideaal om op te fokken
Geplaatst: za 12 aug, 2006 17:40
door Frank Deusjevoo
AK2 blokje rijdt inderdaad lekker door! Ik hoorde van een kenner dat het verschil tussen enkeltraps en dubbeltraps aardig aanzienlijk was. Het verschil is dat je meer toeren kunt maken omdat er meer mengsel de cilinder in gaat. Het voordeel is dat je zuinig kunt rijden (1e trap), en als je vol gas geeft beide trappen vol open gaan staan waardoor je meer mengsel dus hebt.
Het klopt Thomaaas dat je een ander spruitstuk nodig hebt. Het voordeel is dat ik die heb liggen
.. Alleen nu de carbarateur nog
.. Die heb ik ook wel maar die is leuk voor de onderdelen, maar de vlotter is afgebroken op de een of andere manier. Die is dus niet meer te gebruiken helaas. Maar dat is van latere zorg, ik heb net een flinke pot tectyl bodysafe gekocht, en een spuitbus met antisteenslag. Kan weer vooruit dus!
Frank
Geplaatst: za 12 aug, 2006 18:37
door abr2cv
Volgens mij zijn vlotters nog wel verkrijgbaar. Als ik me niet vergis zag ik ze laatst in een catalogus van Mehari/2cv club Cassis.
Geplaatst: za 12 aug, 2006 18:43
door abr2cv
Owja Thomaaas ik heb nog wel een spruitstuk en carb (2-traps) voor je liggen.
Geplaatst: zo 13 aug, 2006 01:04
door thomaaas
abr2cv krijgt nu een PMmettje mbt de prijs! [nieuwe koets heeft namelijk geen gasplank en wordt dus lastig met enkeltraps carb]
Ik hoorde dat enkel en dubbeltraps niet zoveel uitmaakte, ik geloof van eendenboer in sneek maar misschien was het ook de lokale citroefiel die een DS-garage in bolsward heeft, dat weet ik niet meer.
Geplaatst: ma 14 aug, 2006 23:50
door Frank Deusjevoo
@ OmenSinistrum: Ik heb inderdaad Pied de coq bekleding! En het schijnt naar horen zeggen origineel te zijn!
@ Abr2cv: Heb je toevallig nog een dubbeltraps carbarateur te koop? Ik heb wel interesse! Ik heb al wel een passend spruitstuk! (trouwens als er nog anderen zijn die er 1 hebben liggen, ik hoor het graag! Liefst wel tegen een redelijke prijs).
Frank
Geplaatst: di 15 aug, 2006 00:54
door Ramon
hee frank ik heb ook een ak2 blok met modern spruistuk etc je kan zeker je stanggetjes blijven gebruiken dat is heel simpel ik heb nog een goede carb liggen voor stangetjes dus als je intresse hebt?
Geplaatst: di 15 aug, 2006 11:49
door Michiel van G.
@frank
die pied de poule bekleding is niet origineel geleverd in de 2cv in 1978, pas in 1981 bij de introductie van de charleston. In jouw eend hoort zwart skai thuis, in de vorm van een voorbank en achterbank. (maar met zijstukken, en niet kaal zoals bij een special)
Geplaatst: di 15 aug, 2006 12:15
door Yannick
Michiel is terug potdorie
Geplaatst: di 15 aug, 2006 12:21
door leo top
Frank Deusjevoo schreef:@te koop? Ik heb wel interesse! Ik heb al wel een passend spruitstuk! (trouwens als er nog anderen zijn die er 1 hebben liggen, ik hoor het graag! Liefst wel tegen een redelijke prijs).
Frank
Ik heb er nog een liggen, noem maar een redelijke prijs
Geplaatst: di 15 aug, 2006 17:39
door Frank Deusjevoo
Alvast bedankt Leo, maar ik ga Ramon morgen eens erover bellen.
@ Michiel, bedankt! Maar het is een 2cv6, wat later de club werd genoemd. Moet hij dan geen voorstoelen hebben? Een beetje raar...
Waar staat trouwens een pagina over mijn type eend? Of bestaat die (n0g) niet?
Frank
Geplaatst: di 15 aug, 2006 18:37
door abr2cv
Ik heb niet meer, maar zo te horen komt het wel goed. Wat ik verder heb liggen kan ik waarschijnlijk wel gebruiken als ik een mehari ga restaureren. Anders gooi ik het nog wel n keertje op de markt.