Pagina 8 van 10
Geplaatst: do 25 okt, 2007 19:48
door Punky
Even voor de goede orde. Duimdik gaan smeren heeft geen zin, want dan rot het eronder wel en dan zie je het pas echt als het gaten zijn. Gewoon een goede onderlaag en een goede tectyl laag moeten volstaan. En dan moet je nog om de 3 jaar alles nakijken en zonodig herhalen. Maar dan moet je nog geen gaten zien, hoogstens plaatselijke oppervlakte roest.

Geplaatst: do 25 okt, 2007 22:20
door Twécévé
Mijn aanpak zou zijn zowel bovenkant chassis als onderkant koets met RX5 (2 lagen) en vervolgens met RX 10 (2 lagen) behandelen. RX10 kan je op kleur laten maken, desnoods wit, kan je helemaal goed zien wanneer het fout gaat
Ik krijg weer beetje hoop: koets aan laten pakken. Dan zoals hierboven en de boel weer vastschroeven. En inderdaad zoals je zegt: over twee jaar een flinke dag uittrekken en de koets weer van het chassis gooien om er weer eens goed naar te kijken (desnoods kaalschrobben en weer opnieuw behandelen).
Maar dus eerst maar eens wat kosten op een rijtje zetten. En kijken hoe lang dat duurt. In de winter paar maanden zonder auto gaat niet echt goed komen. Zou er bij wijze van spreken tijdelijk een andere koets op moeten schroeven.
Geplaatst: do 25 okt, 2007 22:47
door dyane_maniac
dat zou helemaal geen slechte optie zijn. maar kijk bij wijze van, ook eens naar een goede koets bijvoorbeeld. ik ben ooit eens naar een eendje gaan kijken voor 500 euro. kwam niet meer door de keuring, wegens laswerk aan chassis. kom ik daar: een su-per-net koetsje en plaatwerk op een geknikt chassis. ik heb het toen (helaas) niet gedaan, omdat ik snel een rijdende auto nodig had. maar jij zou bijvoorbeeld in 1 keer uit de brand zijn.
hou het eens in de gaten. of praat iemand met een heel mooi koetsje om, om een burton te bouwen
succes iig! en tis natuurlijk wel klote, maar een ax met bijvoorbeeld een kapotlopende distributie riem or whatever, kan ook plotseling een klap geld kosten.
douwe
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 08:12
door Tom
Das inderdaad een beter idee, het enige echt dramatische zijn volgens mij je dorpels en je vloerplaat links voor.
Je geeft aan dat je in een dure hoek woont daar in houten, maar als je bij IJsselstein de polder in gaat heb je best kans dat er ergens een boer is die ergens nog een plekje overheeft.
Als je nog een tip nodig hebt om je dorpels te laten vervangen moet je maar een pm sturen (als je niet meer naar je bekende adressen wilt). Persoon is geen garage maar een eendhousiaste "beun" die naast zijn werk eenden op de weg houd.
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 10:34
door Twécévé
Zo'n eend kost weinig opzich in onderhoud e.d. Dus dat het een keer wat extra's kost m.b.t. laswerk mag ik eigenlijk niet over mopperen.
Ik kijk idd ook naar andere koetsen (en heb al wat biedingen gedaan). Maar de bovenkant van mijn koets is goed zeg maar. Onlangs bij Sander Aaldering is het voorruit frame en ventilatieknep opnieuw gespoten na schade.
Als ik er een AX naast rijd is het goed voor de eend, die blijft gespaard. Aan de andere kant is het in de eend rijden juist zo leuk.
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 10:54
door Punky
Geloof me door af en toe een "gewone" wagen te rijden, ga je de eend des te meer waarderen. Dit door de rij-eigenschappen en met name nog door de reacties van medeweggebruikers.

Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:01
door Twécévé
O ja, mochten jullie eendengarages hebben die goed zijn of waar je juist beslist niet heen moet voor laswerk e.d. dan hoor ik dat graag via PB!
Mn eend heeft nu 140.000 gelopen. Dus over jaar of 3 zal een nieuwe motor nodig zijn. Wat betaal je voor een motor met zeg maar iets van 70.000 op de teller? Of eventueel voor een revisie van de huidige motor?
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:18
door backfire
Punky schreef:Geloof me door af en toe een "gewone" wagen te rijden, ga je de eend des te meer waarderen. Dit door de rij-eigenschappen en met name nog door de reacties van medeweggebruikers.

klopt helemaal, hoe luxer de auto, des te leuker vind ik het om af en toe in mijn eend te rijden. Vooral als er een pak sneeuw licht en de achterwiel aangedreven BMW M3 niet vooruit komt en ik EINDELIJK een BMW M3 kan inhalen

Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:19
door Twécévé
Maar ik rijd al Xantia ernaast. Als het even kan neem ik die mee naar mn werk (om de 2CV te sparen qua kilomters).
Deze vraag blijft staan:
O ja, mochten jullie eendengarages hebben die goed zijn of waar je juist beslist niet heen moet voor laswerk e.d. dan hoor ik dat graag via PB!
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:42
door Punky
Als je al een Xantia hebt staan, waarom heb je het dan steeds over een AX?
Ik weet wel wat garages/beunen in Noord-Brabant voor je, maar weet niet of de afstand een probleem is?
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:50
door Twécévé
Punky schreef:Als je al een Xantia hebt staan, waarom heb je het dan steeds over een AX?
Ik weet wel wat garages/beunen in Noord-Brabant voor je, maar weet niet of de afstand een probleem is?
Op de maandag werken zowel mn vrouw als ik. Voor ons werk hebben we beide de auto nodig. Dus op de maandagen rijden we met 2 auto's. Voor de overige dagen is het lekker dat als mn vrouw thuis zit (of ik op mn papa-dag) er toch een autootje voor de deur staat om naar vrienden/vriendinnen te gaan etc. Ipv de 2CV zou dat dan de AX worden. De 2CV komt dan nog alleen tevoorschijn in de zomer.
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:51
door Punky
Mooie oplossing toch.

Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:54
door Twécévé
Punky schreef:Mooie oplossing toch.

Mn vrouw had iets van; pffff nog een auto erbij!

Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:58
door Punky
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 12:07
door the Nosepicker
Als ze geen 3e auto wil, koop dan een fiets voor d'r? Wel even de slijptol in de bovenste stang zetten, stapt wat makkelijker op..
http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... -1942.html?