big bore of niet??
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Is dat niet raar? Dan moet je aan een kant inrijden en aan de andere niet, krijg je dan niet rare verschillen met misschien ook slijtage tot gevolg? Ik ben al als de dood als k aan de ene kant een andere zuigerveer heb als aan de andere kant.
Anyhow, mooi dat t zo opgelost is.
Toch denk k dat het aan het blok kan liggen, koppen of koeling oid want k heb ook een bigbore set (van duckservice), zit r nu 4500 km op en niet bepaald ingereden. Ik ging er met 1000 km op mee naar zweden met pa, ma en broertje en nog gigantische vouwwagen ook en dat heeft ie ook allemaal zonder mokken gedaan. Dat terwijl we zelfs 300 kilo overbeladen waren. Verder heb k geen aanpassingen aan 't blokje gedaan. K denk niet dat t aan Ramon's rijstijl oid
zal liggen.
Mijn bigbore set bestaat gewoon uit visa zuigers in opgeboorde eendencilinders.
Anyhow, mooi dat t zo opgelost is.
Toch denk k dat het aan het blok kan liggen, koppen of koeling oid want k heb ook een bigbore set (van duckservice), zit r nu 4500 km op en niet bepaald ingereden. Ik ging er met 1000 km op mee naar zweden met pa, ma en broertje en nog gigantische vouwwagen ook en dat heeft ie ook allemaal zonder mokken gedaan. Dat terwijl we zelfs 300 kilo overbeladen waren. Verder heb k geen aanpassingen aan 't blokje gedaan. K denk niet dat t aan Ramon's rijstijl oid
zal liggen.
Mijn bigbore set bestaat gewoon uit visa zuigers in opgeboorde eendencilinders.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Ja het is best handig om je olietemperatuur te weten. Maar welke temperatuur moet/mag het zijn?
Bij mij werd de temperatuur eens een 130grC. Motortje liep daarbij prima. (Gemeten onderin het carter.) Bij rustig rijden komt het doorgaans niet hoger dan 90grC maar er zit wel van die smurrie op het olievulklepje. Dus mag de temperatuur wel hoger om het water eruit te verdampen??
Bij mij werd de temperatuur eens een 130grC. Motortje liep daarbij prima. (Gemeten onderin het carter.) Bij rustig rijden komt het doorgaans niet hoger dan 90grC maar er zit wel van die smurrie op het olievulklepje. Dus mag de temperatuur wel hoger om het water eruit te verdampen??
Sorry, ik wil niet drammen maar welke kan was het, links of rechts, van voren of vanuit de auto gezien???? Ik heb verschillende verhalen gehoord dat de ene cilinder gevoeliger is voor oververhitting als de ander, vandaar ben ik benieuwd.
Overigens bijzonder netjes dat de leverancier het voor je oplost!!! Klasse!
Groetjes, Bart
Overigens bijzonder netjes dat de leverancier het voor je oplost!!! Klasse!
Groetjes, Bart
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
nu nog echt goed inlopen ramon en aan de grond kleven...
hbe jij een monster autotje man.
hbe jij een monster autotje man.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl