big bore of niet??

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 15 aug, 2007 12:56

is er maar 1 kant naar de maan?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 15 aug, 2007 14:48

jep

die andere is nog perfect

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 15 aug, 2007 15:06

Welke kant was het???

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 15 aug, 2007 15:25

Bartje schreef:Welke kant was het???
De ene, want de andere was nog perfect (zie berichtje van Ramon)
wat ontzettend flauw hè?
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 15 aug, 2007 15:36

wat ontzettend flauw hè?
Inderdaad ja, ga jij nu maar discussieren of een parton nog een citroen o.i.d. is :wink: ... dan wacht ik op een antwoord.

Ciao, Bart

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 15 aug, 2007 21:16

Is dat niet raar? Dan moet je aan een kant inrijden en aan de andere niet, krijg je dan niet rare verschillen met misschien ook slijtage tot gevolg? Ik ben al als de dood als k aan de ene kant een andere zuigerveer heb als aan de andere kant.

Anyhow, mooi dat t zo opgelost is.

Toch denk k dat het aan het blok kan liggen, koppen of koeling oid want k heb ook een bigbore set (van duckservice), zit r nu 4500 km op en niet bepaald ingereden. Ik ging er met 1000 km op mee naar zweden met pa, ma en broertje en nog gigantische vouwwagen ook en dat heeft ie ook allemaal zonder mokken gedaan. Dat terwijl we zelfs 300 kilo overbeladen waren. Verder heb k geen aanpassingen aan 't blokje gedaan. K denk niet dat t aan Ramon's rijstijl oid
zal liggen.
Mijn bigbore set bestaat gewoon uit visa zuigers in opgeboorde eendencilinders.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 15 aug, 2007 21:23

nou niks mis met de koppen hoor zijn allebij erg netjes!!

maargoed we gaan maar eens een temp sensor inbouwen

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 15 aug, 2007 21:41

De oliepeilstok met temp sensor werkt ook goed. Deze hangt direct in je carterpan. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » wo 15 aug, 2007 21:46

Goed nieuws Ramon! Goeie service ja. En succes met de temp sensor; best handig om je olietemp te weten.

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » wo 15 aug, 2007 21:59

Ja het is best handig om je olietemperatuur te weten. Maar welke temperatuur moet/mag het zijn?

Bij mij werd de temperatuur eens een 130grC. Motortje liep daarbij prima. (Gemeten onderin het carter.) Bij rustig rijden komt het doorgaans niet hoger dan 90grC maar er zit wel van die smurrie op het olievulklepje. Dus mag de temperatuur wel hoger om het water eruit te verdampen??

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » do 16 aug, 2007 20:42

Sorry, ik wil niet drammen maar welke kan was het, links of rechts, van voren of vanuit de auto gezien???? Ik heb verschillende verhalen gehoord dat de ene cilinder gevoeliger is voor oververhitting als de ander, vandaar ben ik benieuwd.

Overigens bijzonder netjes dat de leverancier het voor je oplost!!! Klasse!

Groetjes, Bart

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 16 aug, 2007 20:49

Ik wil nog even opmerken dat het erg netjes is van je onderdelenman dat ze het zo opgelost hebben. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 16 aug, 2007 22:03

het was de rechter kant die vast is gelopen

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 22 okt, 2007 15:46

zo vandaag de 650 weer in de eend gebouwd, het loopt goed zonder bijgeluidjes

ff rustig inlopen de boel en dan kunnen we weer wat harder

Afbeelding
moter er uit

en klaar in 2,5 uur
Afbeelding

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » di 23 okt, 2007 12:31

nu nog echt goed inlopen ramon en aan de grond kleven...
:lol:
hbe jij een monster autotje man.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Plaats reactie