Pagina 8 van 15

Geplaatst: di 4 dec, 2007 14:59
door abr2cv
Probeer anders ff deze site: http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... ion=submit
Werkt perfect en erg simpel. 8)

Geplaatst: di 4 dec, 2007 17:42
door backfire
Omvang van de 125 band is ongeveer 1903mm mits de wanghoogte 90 is.

Mijn huidige band is ongveer 1956mm 155/78 R15

Of te wel:
bandbreedte x wanghoogte in procenten: 125 x 90% is 112,5mm. De velg is 15", omgerekend is dit 381mm. De omtrek van de band wordt dan 381 + (2 x 112,5) x Pi (3,1416)

bandbreedte x wanghoogte in procenten: 155 x 78% is 120,9mm. De omtrek van de band wordt dan 381 + (2 x 120,9) x 3,1416

de omtrek van mijn band is dus 53 mm meer dan de orginele band. Als we er dan van uit gaan dat de orginele band 100% is dan krijgen we dus 53 / 1903 = 2,8% grotere omtrek

Geplaatst: za 8 dec, 2007 00:20
door Patrick Hoskam
is er een mogelijkheid om een 4 pitter toereteller op een visa twin aan te sluiten ?

standaard gaat je teller te weing rpm aangeven, maar ik kan me indekken dat je de teller inwendig kunt aanpassen oid

Geplaatst: za 8 dec, 2007 11:23
door backfire
Ja er zitten in de toerenteller een aantal weerstanden welke de pulsomzetting regelen, deze kun je aanpassen. Theoretisch lijkt het mij een verdubbeling van de weerstandswaarde, maar ja zeker weten doe ik het niet. Je kunt ook op zoek gaan naar een toerenteller van een motorfiets, stuk makkelijker. Wel 1 zoeken van een 4 cilinder met 2 bobines of een 2 cilinder met 1 bobine.

Patrick ik lees net op snail dat je een universele 4,6,8 hebt. Als je deze openmaakt en de banen van de schakelaar volgt tot de weerstanden dan ben je al een heel eind. Even de waardes via google opzoeken (werkt met kleuren) en dan in een tabelletje vergelijken. Ik heb het toen ook zo gedaan, helaas ben ik de berekeningen en de weerstanden kwijtgeraakt :(, maar ik ga straks toch een andere klok gebruiken welke geschikt is voor 1,2,3 en 4 cilinders.

Geplaatst: za 8 dec, 2007 19:36
door Patrick Hoskam
ik heb gisteren in essen een grote teller gekocht met shift light die wil ik gaan gebruiken , zal hem eens open maken.

heb ook nog een setje raidhp nightflight tellers gekocht, aleen bij contact zie je eits, anders zijn de meters zwart.

heb een oliedruk,olietemp,laadstroom,rpm en uitlaatgastemp.

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: za 8 dec, 2007 20:08
door thomaaas
COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :-PP :-PP :-PP

allebij, vooral die rode lamp en dat bij die andere teller je nix ziet als je geen contact maakt! En een uitlaatgastemp. meter, echt leip!!!!!!!!! cool maaan!!!!! hebbe hebbe hebbe :D :D :D

Geplaatst: za 22 dec, 2007 21:02
door Patrick Hoskam
passen de moeren van de veerpotstelbus van een 2cv ook op de stelbussen van een ami ?

Zo nee, waar kan ik ami moeren scoren ? Ik heb de oude moeten doorslijpen

Geplaatst: zo 23 dec, 2007 10:22
door Green-Duckman
Geen idee eigenlijk, maar hoe gaat het verders met je project?

Misschien es een fotootje! :lol:

Geplaatst: zo 23 dec, 2007 13:01
door Patrick Hoskam
ik heb wat problemen met mn fotocamera, maar er is ook weing nieuws te melden, vandaag hopelijk de laswerkzaamheden aan de koets afronden.

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 09:43
door Green-Duckman
Mooi hoor ik wou dat ik ook al zo vr was met mijn las klusjes

Geplaatst: za 5 jan, 2008 22:53
door Patrick Hoskam
bussen voor de veerpotten heb ik met dank aan duckservice.

dit weekend de hut weer tijdelijk op het chassis gezet, alles past netjes na wat schuiven
Afbeelding

de bolling voor de dikkere veerpotten gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

en wat met de voorschermen en motorkap gestoeid
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil de neus van het fliptop type maken, dus alle delen aan elkaar en het geheel naar voren kantelend, nu zijn de schermen die ik heb niet al te best en wil ik dus liefst nieuwe voor gebruiken.

Met het oog op de aanpassingen die ik aan de schermen moet doen vanwege de fliptop is imitatie misschien ook een optie, hoe is de pasvorm van de imitatie schermen, redelijk of echt zwaar beroerd ?


aanpassen van de fuseelangshelling (caster) is dit voor een handig iemand zelf te doen ?

Geplaatst: zo 6 jan, 2008 01:24
door thomaaas
Imitatieschermen passen in het begin slecht, na verloop van tijd wordt dit beter. Het grootste probleem met imitatievoorschermen is, dat ze bijna 2 cm langer zijn dan de originele, en dus niet passen op je koplampsteun en driehoeksblikken. Maar hoe dat dan met een ribbelkap moet, weet ik niet, moderne spatborden passen daar sowiso al bijna niet onder, dus het wordt sowiso aanpassen :roll:

Geplaatst: zo 6 jan, 2008 12:09
door backfire
Zo te zien zien de schermen er toch goed uit Patrick. Pasvorm blijkt inderdaad niet je van het te zijn. Maar met een flipfront moet je toch het nodige aanpassen. Tips zie de site van Jeroen Cats

Fussee is niet makkelijk, je moet de fussee los slijpen en dan weer in de juiste hoek vastlassen. In engeland zitten een paar bedrijven die dat standaard doen voor de 2cv UK racers.

Dus als je iemand vind in NL en die betaalbaar is dan wel ff de info delen :D

Geplaatst: zo 6 jan, 2008 13:10
door Patrick Hoskam
backfire schreef:Zo te zien zien de schermen er toch goed uit Patrick. Pasvorm blijkt inderdaad niet je van het te zijn. Maar met een flipfront moet je toch het nodige aanpassen. Tips zie de site van Jeroen Cats

Fussee is niet makkelijk, je moet de fussee los slijpen en dan weer in de juiste hoek vastlassen. In engeland zitten een paar bedrijven die dat standaard doen voor de 2cv UK racers.

Dus als je iemand vind in NL en die betaalbaar is dan wel ff de info delen :D
schermen zijn vooral langs de randen slecht, roest en ingescheurd, zoals zo vaak, moet er nog eens goed over nadenken wat te doen, of andere of deze repareren.

de lengte van imitatie voorschermen is dan niet eens het probleem, hele koplampsteun word toch gewijzigd vanwege de fliptop, dus zou een paar cm naar voren kunnen.

Geplaatst: do 10 jan, 2008 00:15
door Patrick Hoskam
waar in de buurt van den bosch is lexan op maat te bestellen tegen betaalbare prijs ?

iemand een idee ?