Aanpassingen IVM lichamelijke handicap

Alles over het heerlijke eendrijden.
Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 21 dec, 2007 22:52

Lelijke Eend schreef: .............. Zo niet: regel een AMI-super chassis, en zet daar een Eendenkoets op en stop onder de motorkap een motor van een GS C-matic. Dat is rijden zonder koppelingspedaal (een GS C-matic heeft maar 2 pedalen!).
De GS C matic is erg zeldzaam. Als ik er al één zou vinden dan zou ik het wel een GS laten. Dat zijn erg fijne auto's. (mijn pa heeft er 2 gehad toen ik kind was) en ik heb daar goede herinneringen aan. Lekker zoefen hhhmmmm.
Ik denk dat ik tot de conclusie ga komen dat de eend voor mij gewoon erg moeilijk wordt (rem, stuur en bak aanpassen) en dat ik in de toekomst moet gaan omzien naar een andere leuke auto :? Het moet allemaal wel redelijk haalbaar blijven.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 21 dec, 2007 23:00

Ik ben geen GS-expert, maar volgens mij belandden de meesten op de sloop wegens roest, niet om een kapotte motor. Ik zou daarom minimaal uitkijken naar een GS C-matic motor + bak. De rest van de GS hoeft er natuurlijk niet meer omheen te zitten ;)
Afblijven.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 21 dec, 2007 23:12

Klopt de meesten gaan ten onder aan roest. Maar alleen met de bak is de eend voor mij nog niet makkelijk rijdbaar. Ik heb ook rembekrachtiging en liefst stuurbekrachtiging nodig om me veilig in het verkeer te begeven. Ik kom voor mezelf na al jullie tips tot de conclusie dat het voor mij niet meer haalbaar gaat worden. Mede omdat ik fysiek zelf niets kan in/ombouwen.
Ik ben en blijf eenden gek en rij graag eens een rondje met één van jullie mee. (maar dat is ook geen probleem) Maar ik denk dat ik het boek ga sluiten om er nog één te bezitten. Ik ga eens een tijdje om me heen kijken wat ik nog meer leuk vind en dan zie ik wel of er weer een (semi)klassieker komt.

Allemaal erg bedankt voor het meedenken.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 21 dec, 2007 23:31

Ik vind het best wel balen dat je het opgeeft. Ik snap het wel hoor, maar toch vind ik het balen. Het is nooit leuk als je iets niet meer kan omdat je lijf niet meer wil.
Afblijven.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 23 dec, 2007 20:43

tja, het is dat je het belangrijk vind om "eend" te blijven rijden, in de vorm van het eendrijden. Ik heb dat niet zo. Bij mij gaat het om de vorm, voornamelijk, en om de fun die ik er mee beleef. Vrienden, meetings enz.

Ik ben druk info aan het verzamelen, en daar blijft het voorlopig ook bij, want geen geld om zo'n project te beginnen, maar voor de toekomst kan het nooit kwaad alvast wat op de hoogte van de mogelijkheden te zijn.

Ik was van de zomer bij een Corvette specialist, en, ik wist niet dat alle corvettes een poly body hebben. Dat was al leuk om te weten, maar ik kwam er ook achter dat de wielbasis van een corvette C4, 2 meter en 44 centimeter is, dus maar 4 cm langer dan een eend. De breedte (de buitenkant wielen) kan een probleempje zijn, maar niet onoverkomelijk denk ik.

Wat me ook erg opviel, is dat ze daar dus veel chassis zelf maken. Ik heb eens staan lullen met die gasten, en tja, er is best veel mogelijk. Maar goed, corvettes, zijn doordat ze van poly zijn, eigenlijk zelden te slecht om op te knappen, dus goedkope 2ehandjes zijn errug dun gezaaid.

Maar, ik kwam er wel achter, dat met wat centen, en wat motivatie, er best wat te bouwen is. Je praat wel over een bedrag van rond de 10.000 euro, maar dan heb je ook wel wat, lol.

Afbeelding

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » zo 23 dec, 2007 20:59

Voor mij is een eend inderdaad het leukst als het zoveel mogenlijk een eend is. Je hoort me nu geen oordeel vellen over ander soortige auto's met een eendenkoets want ook dat kan ik waarderen. Het is alleen niet mijn ding.
Mijn interesse in auto's is vrij breed en ik zou dan ook heel gelukkig kunnen zijn met een Ds of een in mijn ogen mooie peugeot 504 om maar wat te noemen. Ik ga er van uit dat ik lekker hier op het forum blijf want dat is zo'n beetje mijn thuishaven op het net geworden. Als jij nog eens een mooie creatie hebt met een eenden koets hou ik me nu al aanbevolen voor een proefritje en wie weet ben ik dan overtuigt om ook een eend creatie te laten maken. Ook daar schuilt een probleem voor mij trouwens. als ik iets wil aanpassen zal ik alles moeten laten doen en dat gaat de prijs echt te ver opdrijven. Voor mij is een kant en klare auto gewoon het makkelijkste.Bijkomend nadeel is dat ik op een flatje woon en dat het spul dus altijd op straat staat. Had ik een schuurtje gehad dan had ik mijn eend ook nog lang niet wegggedaan.
Ach we zien wel wat de toekomst brengt :wink:
Ik leef mijn leven zoals het komt. Ik kijk niet teveel achterom, blijf niet lang stilstaan bij dingen die gebeuren en ga snel weer voor uit. Ik heb altijd een soort haast om te leven omdat ik niet weet (niemand die dat wel weet natuurlijk) wat ik volgend jaar nog kan.
Toen ik in Januari weer eend ging rijden ging dat prima. Ik had ook niet verwacht dat ik het nu al niet meer zou kunnen. Maaarrrr ik kan je één ding zeggen, ik heb er van genoten.....maar als het niet meer haalbaar is moet ik verder. Vandaar ook mijn onderschrift en tevens levens motto :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 23 dec, 2007 22:33

Kijk, en zo leef ik ook, nu is nu, morgen zien we wel weer. De lol die je hebt gehad, pakken ze je niet weer af.

Bij mij is het auto gedoe gewoon een groot deel van mijn leven. Maar goed, ik heb al behoorlijk wat gedaan en beleefd met MIJN eend. Vorig jaar had ik al iets van, mmmm, als de mijne nou op is, ga ik dan weer opnieuw beginnen, of kijken we es verder??

Best wat info opgedaan over tractions, proefritje in een DS, maar goed, knaken zijn er niet, dus concreet kom je er ook niet.

En dan idd het idee dat er op den duur, niemand weet wanneer, volgend jaar of pas over 40 jaar, ik niet meer kan rijden, zeker niet in een eend, en zeker niet op mijn manier. Dus, och, gewoon es aan het kijken. Sparen, en dan wellicht toch es wat doen wat een soort van extreem zou zijn, ook leuk vind ik.

Het leuke van de eenden club (bij andere clubs heb ik dat gelukkig ook gezien) is dat er altijd leden zijn die je willen helpen. Als je es ergens mee zit, wilt naar een meeting, je kunt altijd wel ergens een ride opdoen, een rit meegaan enz, dat is wel erg ok.

We zien wel, morgen is nog ver weg, toch?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 3 jan, 2008 20:29

Om ff terug te komen op de rembekrachtiging met losse bekrachtiger. Ik kwam net deze foto tegen uit de oude doos. Hier is duidelijk de losse bekrachtiger te zien, deze is dus overal te plaatsen. Wel natuurlijk remleiding naar toe verleggen. Overigens is dit een enkelwerkende, dus je zal deze moeten aansluiten op de voorremmen.

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 3 jan, 2008 20:31

en ff of topic, dit is de buitenkant:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 3 jan, 2008 20:38

Had ik het toch goed dat er in mini kringen losse bekrachtigers gebruikt worden.

Dit is wel een hele brede 8)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 3 jan, 2008 20:45

nu alleen nog stuurbekrachtiging en automaat.

Rob Peereboom
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 mar, 2008 08:58
Locatie: 1096 Amsterdam

Bericht door Rob Peereboom » ma 31 mar, 2008 09:02

Het is een bar lang topic, en ik heb een stukje ervan maar doorgekeken (de panda-aut-foto's zijn van mij) maar hebben jullie al eens een "click 'n go" koppelingsautomaat overwogen? Ik heb deze al zes jaar in mijn mehari, en dat werkt prima. Je schakelt gewoon, maar koppelt met een knopje op de pook.

Groeten, Rob

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 31 mar, 2008 09:11

kijk aan!
dat is leuk te horen, Rob. (ook welkom hier trouwens, als eendmeler en FPCN.nl-er)
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 31 mar, 2008 09:40

Rob Peereboom schreef:Het is een bar lang topic, en ik heb een stukje ervan maar doorgekeken (de panda-aut-foto's zijn van mij) maar hebben jullie al eens een "click 'n go" koppelingsautomaat overwogen? Ik heb deze al zes jaar in mijn mehari, en dat werkt prima. Je schakelt gewoon, maar koppelt met een knopje op de pook.

Groeten, Rob
Ha Rob, Ja die optie is ook wel langsgekomen. Heb jij meer info over dat click 'n go danwel plaatjes.

Ik heb mijn vervoersprobleem na diefstal van mijn scooter nu opgelost met een Daihatsu Applause automaat :? En nu niet allemaal gaan klappen uit '91. Ik krijg hem woensdag maar heb veel liever tzt weer een eend :!:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Rob Peereboom
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 31 mar, 2008 08:58
Locatie: 1096 Amsterdam

Bericht door Rob Peereboom » ma 31 mar, 2008 09:41

Michiel van G. schreef:kijk aan!
dat is leuk te horen, Rob. (ook welkom hier trouwens, als eendmeler en FPCN.nl-er)
Dank je,

Nog ter aanvulling, bij stoppen en optrekken werkt de click 'n go gelijk aan de cetrifugaalkoppeling, en hoeft het knopje niet bedient te worden, ook bij stilstand (stationair toerental) blijft de koppeling "ingetrapt"

Rob

Plaats reactie