maxi cosi in eend/dyane
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
haha zoeen hebben we dr al (maar dan van de ikea) voor op de grond. de lievelings plek van de kleine. maar goede tip voor in het stoeltje idd, want ik krijg de eend niet lekker warm op het moment.Jeroen-citroen schreef:Mooie maxi. En als de kleine het koud zou krijgen moet je er een lekker retro schapenvachtje in leggen. Heerlijk warm
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
stoel is opgehaald in den bosch en gecombineerd met een bezoek aan vrienden in herwijnen. de maxicosi mag officieel met tweepuntsgordel vastgezet worden [jippie] en goedgekeurd door de mops.
en een cabriofix kun je ook zo gebruiken: op de slee waar michelle zelf als kind op zat.
en een cabriofix kun je ook zo gebruiken: op de slee waar michelle zelf als kind op zat.
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
volgens mij eerder in dit topic een link naar een frans blad met een uitleg hoe 3driepuntsgordels achterin te maken. vereist wel laswerk, maar dan zit het ook echt keurig. ik moet zeggen dat de maxicosi prima zit met de heupgordel en spanbandje. het bovenste bevestigings punt/gelide ding van het stoeltje zit 20cm boven de onderste. dat gaat niet heel veel uithalen ben ik bang
Vraag: 2-puntsgordel achterin, waar worden die aan vastgemaakt?
Onder de achterbank bank zitten in het midden 1 of 2 ronde schijven waarmee koets aan chassis/benzinetank (?) vastzit. Dus daar zal de gordel wel aankomen. Maar de andere kant van de gordel? Daar moet speciaal iets voor gelast worden lijkt me?
Onder de achterbank bank zitten in het midden 1 of 2 ronde schijven waarmee koets aan chassis/benzinetank (?) vastzit. Dus daar zal de gordel wel aankomen. Maar de andere kant van de gordel? Daar moet speciaal iets voor gelast worden lijkt me?
-
- Heavy user
in je achterschermen horen ook aan beide kanten een bevestiging te zitten (bij moderne eenden) en in het midden achter de bank horen ook twee stuks schroefdraad te zitten (niet die twee grote ringen!). dus bij een moderne eend hoef je in theorie niets te fabrieken. vastbouten klaar! (maar vaak is die bevestiging in de achterbinnen schermen dichtgelast bij eerdere roest-reparties
Die bevestiging aan de binnenschermen zal bij mij idd weg zijn (alhoewel ik ze bij het origineel ook niet kan herinneren). Heb daar alleen die dingen zitten waar de bank invalt.dyane_maniac schreef:in je achterschermen horen ook aan beide kanten een bevestiging te zitten (bij moderne eenden) en in het midden achter de bank horen ook twee stuks schroefdraad te zitten (niet die twee grote ringen!). dus bij een moderne eend hoef je in theorie niets te fabrieken. vastbouten klaar! (maar vaak is die bevestiging in de achterbinnen schermen dichtgelast bij eerdere roest-reparties
Iemand misschien een foto ervan. Schroefdraad zegt me ook 123 niet echt wat.
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Een foto heb ik nog niet, maar de bevestiging in je binnenscherm kan verstopt zitten achter je koetsbekleding. Open een achterdeur, voel en kijk redelijk laag in de bocht die de plaat maakt, dus niet op het vlakke deel, dat is al te ver naar achteren. Blijf in de buurt van de deurstijl. Het schroefdraad steekt iets uit aan de binnenkant.
In mijn eend zat het er in en was het een kwestie van vastbouten en klaar.
Uit 1985.
In mijn eend zat het er in en was het een kwestie van vastbouten en klaar.
Uit 1985.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
- Canard rouge
- Gebruiker
Volgens mij krijg je een maxi cosi voor kids tot 9 maanden nooit goed bevestigd met een tweepunts. Die zou je voorin moeten zetten denk ik.
Voor de opvolgstoel (maxi cosi priori) kan je een ouder model in de heupgordel zetten. Laten wij zo'n exemplaar nog hebben staan.. dus gordels plaatsen, stoel erin en rijden maar!
Voor de opvolgstoel (maxi cosi priori) kan je een ouder model in de heupgordel zetten. Laten wij zo'n exemplaar nog hebben staan.. dus gordels plaatsen, stoel erin en rijden maar!